Ik heb onlangs een laptop besteld, maar je krijgt er jammergenoeg geen gratis muis bij. Er zijn een heleboel muismerken op de markt beschikbaar, maar meestal kan je ze niet uitproberen voordat je er één koopt of je moet de juiste winkel weten te kunnen vinden. Je moet het meestal met reviews doen die je vindt op het internet of met gebruikerservaringen op forums en webwinkels.
Met dit topic vraag ik of mensen hun ervaring met bepaalde mini- /notebookmuizen hier willen posten, hoewel het een beetje subjectief kan zijn ben ik benieuwd naar de volgende bevindingen:
• ergonomie...............................................
• grootte....................................................
• functionaliteit...........................................
• nauwkeurigheid van het optische oog.........
• prijs/kwaliteit verhouding..........................
Ik zelf ben opzoek naar een wired notebookmuis. Hieronder een paar voorbeelden met een link naar de officiële productsite en indien beschikbaar links naar reviews.
Microsoft® Notebook Optical Mouse

(ook in het zwart verkrijgbaar)
Officiële productsite:
microsoft.com
Reviews:
hardwarecentral.com
activewin.com
tomshardware.com
Creative Mouse Optical Lite
(er zit een lichtje in)
Waar is deze muis te koop in nederland? In de pricewatch staat ie (nog) niet? Of hij mini is weet ik niet, op de site staat wel dat hij ook voor notebooks is bedoeld, maar aan de andere kant kunnen bijna alle muizen op een laptop worden aangesloten.

Officiële productsite:
creative.com
Reviews:
???
Creative Mouse Notebook Optical

Deze muis heeft een oprolbaar koord, logitech heeft ook zo'n notebookmuis alleen die rolt het draad rondom de muis.
Officiële productsite:
creative.com
Reviews:
???
Logitech® Notebook Optical Mouse Plus

Deze muis heeft ook een oprolbaar koord net als de Creative muis hierboven, alleen rolt hij het snoer op in de behuizing van de muis zelf.

(hier vergeleken met de Logitech Mini Optical Mouse)
Officiële productsite:
logitech.com
Reviews:
virtual-hideout.net
Logitech® Mini Optical Mouse

Dit is de enige notebookmuis waarmee ik ervaring heb, als je de Asus M6 laptop koopt krijg je meestal deze muis er gratis bij in het antraciet met het Asus logo erop. Hij werkt lekker soepel en zit toch wel lekker in de hand, alleen hij is niet zo mini. Kijk maar..
..zie de verschillen
(de prijs is wel redelijk)
Officiële productsite:
logitech.com
Reviews:
???
Naast de bovenstaande merken zijn er ook een tal andere merken die minimuizen in hun productengroep hebben waaronder BenQ, Targus, Trust, en Sweex.
Hier de links naar hun muizenassortiment:
• benq.nl
• targus.com (een heel groot assortiment aan notebookmuizen)
• trust.nl
• sweex.nl
Ik heb deze post ook gemaakt om alle links bijelkaar te hebben, zodat ik lekker snel langs alle sites kan surfen. Misschien hebben sommigen van jullie er ook wat aan en vergeet niet ervaringen te posten
.
Met dit topic vraag ik of mensen hun ervaring met bepaalde mini- /notebookmuizen hier willen posten, hoewel het een beetje subjectief kan zijn ben ik benieuwd naar de volgende bevindingen:
• ergonomie...............................................
• grootte....................................................
• functionaliteit...........................................
• nauwkeurigheid van het optische oog.........
• prijs/kwaliteit verhouding..........................
Ik zelf ben opzoek naar een wired notebookmuis. Hieronder een paar voorbeelden met een link naar de officiële productsite en indien beschikbaar links naar reviews.
Microsoft® Notebook Optical Mouse

(ook in het zwart verkrijgbaar)
Officiële productsite:
microsoft.com
Reviews:
hardwarecentral.com
activewin.com
tomshardware.com
Creative Mouse Optical Lite
Waar is deze muis te koop in nederland? In de pricewatch staat ie (nog) niet? Of hij mini is weet ik niet, op de site staat wel dat hij ook voor notebooks is bedoeld, maar aan de andere kant kunnen bijna alle muizen op een laptop worden aangesloten.

Officiële productsite:
creative.com
Reviews:
???
Creative Mouse Notebook Optical

Deze muis heeft een oprolbaar koord, logitech heeft ook zo'n notebookmuis alleen die rolt het draad rondom de muis.
Officiële productsite:
creative.com
Reviews:
???
Logitech® Notebook Optical Mouse Plus

Deze muis heeft ook een oprolbaar koord net als de Creative muis hierboven, alleen rolt hij het snoer op in de behuizing van de muis zelf.

(hier vergeleken met de Logitech Mini Optical Mouse)
Officiële productsite:
logitech.com
Reviews:
virtual-hideout.net
Logitech® Mini Optical Mouse

Dit is de enige notebookmuis waarmee ik ervaring heb, als je de Asus M6 laptop koopt krijg je meestal deze muis er gratis bij in het antraciet met het Asus logo erop. Hij werkt lekker soepel en zit toch wel lekker in de hand, alleen hij is niet zo mini. Kijk maar..
..zie de verschillen
(de prijs is wel redelijk)
Officiële productsite:
logitech.com
Reviews:
???
Naast de bovenstaande merken zijn er ook een tal andere merken die minimuizen in hun productengroep hebben waaronder BenQ, Targus, Trust, en Sweex.
Hier de links naar hun muizenassortiment:
• benq.nl
• targus.com (een heel groot assortiment aan notebookmuizen)
• trust.nl
• sweex.nl
Ik heb deze post ook gemaakt om alle links bijelkaar te hebben, zodat ik lekker snel langs alle sites kan surfen. Misschien hebben sommigen van jullie er ook wat aan en vergeet niet ervaringen te posten