Toon posts:

Spontaan heropstartende PIII 450.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje.... Ik heb een PIII 450Mhz computertje. Als ik met deze aan het werk ben kan deze soms spontaan helemaal uitzichzelf opnieuw opstarten. Het kom wel eens voor dat na het spontaan opstarten hij constant opnieuw blijft opstarten... Ik heb er al reeds een zwaardere voeding ingezet omdat ik via via het advies had gekregen dat dit het probleem zou kunnen zijn..

Weet iemand raad of heeft iemand hetzelfde probleem?

Er zit trouwens een MSI moederbord in... Kweenie of dat nog iets uitmaakt?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 18:58
* Crash neemt een aanloop en trapt dit topic naar Overige Hardware :)

Je topic stond dus verkeerd in SPV ;)

Overigens ontbreekt er het een en ander in je startpost.
Welk besturingssysteem gebruik je?
Wat zijn de verdere specs van het systeem en de voedingen?
Wat zijn je voltages?
En heb je al geprobeert je drivers te updaten?
En als je computer opnieuw opstart, gebeurd dit dan alleen als je bezig bent met zwaardere toepassingen, of ook bij licht werk?

Neem overigens eens de faqs uit de subforum door, evenals die in PMG en CSL. Daar staat vast nog wel wat nuttige informatie voor je in :)

[ Voor 78% gewijzigd door Crash op 13-09-2004 21:06 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Welkom op got :)

Zou je mischien even wat meer info geven over het systeem.
-Geheugen
-type msi bord
-welk os?
-temperaturen

Lol crash ^^ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door TRAXION op 13-09-2004 21:07 ]

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:58:
Als ik met deze aan het werk ben kan deze soms spontaan helemaal uitzichzelf opnieuw opstarten. Het
Volgens mij ben je de eigenaar van het sasser virus

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:30
Last van defecte elco's, net nog een msi mobo en een speedtouch 510 internet modem van een wisse dood gered. ;)

Verwijderd

Topicstarter
constructor schreef op 13 september 2004 @ 21:21:
Last van defecte elco's, net nog een msi mobo en een speedtouch 510 internet modem van een wisse dood gered. ;)
Wow mensen bedankt voor de supersnelle reacties! Exacte type moederbord zal ik morgen even opzoeken.. Temperaturen weet ik eerlijk gezegd niet.

Wat ik je verder wel kan vertellen:
Er zit een gloednieuwe 300W atx voeding in.
Er zit 131MB SD Ram geheugen in.
Er zit een Stealth 16MB videokaart in.
HDD is 10 GB western Digital
Nieuwe LG brander
CD-Rom Speler
Verder zit er een printer op en een scanner.

Ik draai windows xp pro. Wat ik me wel kon herinnneren is dat ik voorheen windows 98 had en dat ik toen verder geen opstart problemen hebt. Wat ik wel merkte aan jullie reacties is het volgende.

Wanneer de computer normaal aanstaat heb ik er geen last van. Wanneer ik wat dingen ga doen, progs openen, dingen ordenen etc dan is de kans al een stuk groter dat de PC spontaan opnieuw opstart.

Verwijderd

Hmm.. Had ooit een PIII-733 Mhz. met MSI-6360 mobo (of zo iets).. Rebootte ook spontaan.. ALLES onderzocht, bleek mobo te zijn ("doorgebrande" elco's.. CPU is nog wel in orde). Dus toen maar nieuwe PC gekocht.. :)

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:01:
Hmm.. Had ooit een PIII-733 Mhz. met MSI-6360 mobo (of zo iets).. Rebootte ook spontaan.. ALLES onderzocht, bleek mobo te zijn ("doorgebrande" elco's.. CPU is nog wel in orde). Dus toen maar nieuwe PC gekocht.. :)
Whoeii, had graag t mobo van je overgenomen, met cpu.
maarja, nu weet je ook wat t probleem was en hoe t te verhelpen is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat kan ik nou het beste doen mensen? Een nieuw moederbord kopen, een nieuwe pc kopen, de elco's vervangen....

Wat raden jullie me aan??

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens mensen ff nog een opmerking, het type moederbord is:

MS - 6163va
Pagina: 1