Toon posts:

Volumeregelaar kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de verhuizing naar mn nieuwe adres is de volumeregelaar van mijn Creative Inspire 4.1 4400 gesneuveld :'(
Nadat ik heb tevergeefs geprobeerd heb om t beestje te maken, heb ik een mailtje naar Creative gestuurd met de vraag of ik ook een nieuwe regelaar kon bestellen.
De volgende dag al kreeg ik een mail terug dat dat niet kon en dat ik maar moest investeren in een nieuw setje boxen.

Ik vind dit nogal zonde, vooral omdat de rest van het setje het nog wel doet en ik geen geld en zin heb om weer veel te veel geld uit te geven aan een nieuw setje...

Heeft iemand hier ook ervaring mee of kan je me gewoon helpen, dan hoor ik t graag!

Bij Voorbaat Dank,

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
vaak zijn het gewoon potmetertjes, ik zou 'm eerst een open schroeven en kijken of de draadjes allemaal nog vast zitten.
als dat zo is kun je het potmetertje doormeten en zonodig een nieuwe kopen (ong 2 euro @ local electroboer)

Verwijderd

Topicstarter
't probleem is: ik had dat ding mooi onder aan mn bureau vastgemaakt met de bijgeleverde dubbelzijdige sticker. Dat ding zat muurvast en ik trok iets te hard...
Zou ik dat ding ook niet kunnen modden ofzo dan?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Begin alvast eens met het ding open te doen en te zoeken waar de schade zich bevindt. Draadbreuk, potmeter stuk, eventuele print gebroken,... Doorgaans zit er tien keer niets in zulke volumeregelingen (enkel een potmeter zoals sadar aangeeft) zodat repareren een fluitje van een cent is. Heb je pech dan is het geen standaardmodel potmeter. Tsjah, dan zul je jezelf maar moeten behelpen met een normale potmeter die waarschijnlijk niet meer in het kastje zal passen.

Verwijderd

Topicstarter
Toen t ding eindelijk van mn bureau af was lag ie al open :D
Er lagen verschillende dingen afgebroken in de behuizing... de behuizing zelf is ook niet helemaal heel meer, maar dat valt te maken. Ik heb me verder nooit verdiept in zulke dingen (weerstanden en potmeters enz.) Maar ik zal morgen s naar de local electroboer gaan en kijken wat die er mee kan (nog niet eens aan gedacht)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop tog niet dat ik t hele setje nu niet kan gebruiken, puur omdat dat kleine dinkie alleen kapot is.
Weet iemand ook niet hoe ik dat kan omzeilen, aangezien het ook de aan/uit knop is...
Pagina: 1