wireless lan via FM

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
aangezien er steeds meer topics komen met de vraag hoe je een wireless lan verbinding kan maken over grotere afstand zat ik aan de radio te denken.

de normale fm gaat tot 108 fm (of daar in de buurt) wat komt er na die 108?
je kan zelf van die fm zendertjes maken zowel legale als illegale. die illegale zenden veel sterker en dus veel verder.

is het niet mogelijk om iets te fabriceren dat zend op 110 FM ?
dus je zet je wireless pci kaartje in je pc, hangt daar een fm zender aan die zend op 110fm en alles wat je netwerkkaart wilt verzenden, wordt verzonden door dat fm zendertje.

misschien een beetje vergezocht, maar zit er iets in, of kan het hele idee niet omdat de FM bijv. niet snel genoeg is, of een andere meespelende factor die ik nu even over het hoofd zie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van de technische kant weet ik niet veel af maar ik weet wel dat je niet op de FM band mag uitzenden zonder licentie. Alleszins niet in Belgie en Nederland :)

Zelfs net iets boven de FM band zal verboden zijn aangezien de radiocommunicatie van het vliegverkeer daar in kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:31
Alleen de 2,4 ghz band is "vrij" om te zenden. De rest is alleen te koop en strafbaar als je er zomaar op uitzend. Koop wat onderdelen voor je eigen w-lan antenne. Die komen veel verder.

http://xiffy.nl/weblog/index.php?itemid=230

http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Of koop een proffesionele w-lan antenne die haalt rond een kilometer. Het is maar hoeveel geld je eraan uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

ExploWare

BoingBoing

ik weet wel dat hier bij GoT niets aan illegaal wordt besproken, dus denk dat een modje hier ff een slotje op gooit...
Zo was er een plan om een radar te maken, en daar kwam al snel weer een slotje op omdat het simpelweg verboden is...
er zijn wel radiofrequenties waar je mee mag spelen maar dit is geen optie

Wek weet ik dat FM radio signalen worden gemoduleerd in een draaggolf en die wordt eruit gefilterd bij ontvangst, maar dan heb je dus bij verre niet zoveel dataruimte als de draaggolf doet vermoeden...

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Verdiep je eens in packetradio en W-LAN. De bandbreedte van een 110MHz zendertje is nu niet bepaald het je van het.

Daarnaast is uitzending buiten de toegestane frequenties niet toegestaan. De frequentie rond 110MHz is vastgelegd voor exclusief gebruik door de luchtvaart (bandplan: P0108 t/m P0137).

Voor W-lan is een heel forum waar gepraat wordt over draadloze PC communicatie middels toegestane apparatuur: Network Troubleshooting

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 13-09-2004 21:25 ]

Dit topic is gesloten.