[C#,2K/XP] Aansturen 150 cd wisselaar.

Pagina: 1
Acties:

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Allo, Ik heb een Dacal CD Library (DC-101) en de bijbehorende software voldoet niet aan onze eisen. (Bibliotheek functie nodig, uitlenen etc..).
De wisselaar is in staat om aan de hand van een cd nr de juiste cd er uit te fl** werpen.
Dit apparaatje had ik graag willen aansturen. In windows 2K (@work) en XP (devel./home) word hij netjes herkend als een HID apparaat, zoals het ook hoort. Dit is echter de eerste keer dat ik hardware aan ga sturen en ik weet niet waar ik moet zoeken echt. Ik heb talloze searches gedaan over got (o.a. HID, USB, USB C#, HID C#) en google maar heb niks gevonden behalve dat het er op lijkt dat ik een speciale driver nog zou moeten schrijven. (?).
Graag had ik een opstapje of een voorbeeld, hint, link, tip o.i.d. gehad waar ik weer mee verder kan.
Dacal cd library dc-101 product pagina

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat dit zo specifiek is dat je beter even contact met de leverancier op kunt nemen.
Je zult inderdaad een driver moeten schrijven/hebben voor het aansturen van het apparaat.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• thegve
ik geef mezelf eigenlijk weinig kans bij de leverancier, maar een vriend van me heeft een programma geschreven in delphi waarmee je een usb apparaat kunt uitlezen en o.a. de info (device strings) kunt bekijken van een apparaat... Die gast is nu weg dus kan niet vragen hoe hij het precies heeft gedaan, maar als ik vanuit dat programma op info druk, om dus de device strings uit te lezen, gaat dat ding naar een random cd toe om hem uit te flikkeren(der zit eig atm niks in, maar hij probeert het iig). Dus ik gok dat het niet zo moeilijk zal worden. Ik zat al aan een poort monitor te denken, maar die geeft alleen heel algemene informatie aan (string gestuurd).
edit:Dacal heeft vanmiddag stilletjes zijn nieuwe site gelaunched... GOOD GOING... (de vorige werkte niet, was lelijk, en bijna elke link opende in nieuw venster)
edit2:
Ik had begrepen dat de HID al als driver dienst doet. Dat bijbehorende programma installeerd ook geen drivers.

[ Voor 19% gewijzigd door thegve op 13-09-2004 20:54 ]

• thegve
Ik zit er nu door een tip in een ander forum (read only :P, geen eigen post) aan te denken om de Microsoft.DirectX.DirectInput namespace te gebruiken... Goed idee, slecht idee? Ik ga nu experimenteren..

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

P_de_B schreef op 13 september 2004 @ 20:46:
Ik denk dat dit zo specifiek is dat je beter even contact met de leverancier op kunt nemen.
Je zult inderdaad een driver moeten schrijven/hebben voor het aansturen van het apparaat.
Probleem van die leverancier is dat ze geen sdk willen uitgeven. Waarschijnlijk willen ze het bij hun eigen software houden.

Trouwens .NET zelf heeft geen library daarvoor dus je zult er een soort wrapper omheen moeten maken.

hier nog een handige site: http://developerfusion.com/forums/topic-18334

Trouwens voor andere programmeurs ook erg handig, want daar staan allemaal soorten tuts/tips/oplossingen op.

[ Voor 16% gewijzigd door eghie op 13-09-2004 22:52 ]