Toon posts:

Video met computer verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een GeForce FX 5700. Hierop zit zowel een S-video ingang als S-video uitgang. Nu heb ik enkele videobanden waarvan ik de inhoud graag op computer zou krijgen. Ik heb hier totaal geen ervaring mee maar ik heb ergens een kabel zien liggen in de winkel die aan de ene kant een scart plug heeft voor de video, en dan aan de andere kant uitmondt in 3 kabels: een S-video, een linkeraudio en een rechteraudio. Dan is er nog een koppelstukje waarop je de 2 audio stekkers kunt aansluiten en dat uitmondt in een enkele plug voor in je geluidskaart. Is dit de juiste manier of zijn hier nadelen aan?

De kabel die ik hiervoor heb zien liggen kost 40 euro voor 10 meter (pc en video staan nogal ver uiteen) , is dit een beetje normale prijs? of beter ergens anders gaan zien...

Welk programmatje kan ik dan best gebruiken om de audio en video signalen te capturen naar aan mpg of een avi?

Alvast bedankt

Verwijderd

40 euro voor zo'n kabel kan wel kloppen, ze zijn niet de goedkoopste, zeker niet als het een s-video kabel is.
Wat kun je verwachten bij de goedkope kabels: strepen en ruis in je beeld. Bij de duurdere kabels zul je dit niet of in mindere mate hebben.

De vraag is echter wel of jouw videorecorder S-video via de scart kan versturen. Dat is namelijk niet bij alle modellen en merken standaard.

Voor capturen kun je gebruik maken van bijv. Virtualdub of met de programmatuur die is meegeleverd met je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
De videorecorder is een philips vr140. Waar kan ik zien of die dat aankan? en als ik die kabel heb, kan ik die dan ook in de andere richting gebruiken door die op mijn s-video out aan te sluiten?

Verwijderd

Zo te zien is dat een eenvoudige 2 koppen machine. Ik vrees dat daar geen svideo out op zit, dus zul je met composiet (meestal te herkennen aan een gele plug/connector, tis iig een tulpplug en bij de meeste videokaarten wordt een verloopje meegelevert) aan de slag moeten, wat inhoud dat je veel kwaliteit verliest. Of dat echt zo'n ramp is hangt van je materiaal (je banden) af.

Andere kant op kan, maar dan moet er een schakelaartje op de scartplug zitten om van out naar in te schakelen OF je moet een kabel hebben met zowel in- als uitgangsdraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op die kabel die ik in de winkel heb zien liggen stond aan de achterkant op dat je die in twee richtingen kon gebruiken, maar er staat geen schakerlaartje op dacht ik. Is composiet echt zoveel slechter? Want de videos zijn al niet fantastisch van beeld , veel verlies moet er niet meer zijn met overzetten, want dan is't nie zo fel de moeite meer denk ik. Maar met een composiet stekker zou het normaal sowieso moeten gaan?

Ik heb net eens gekeken, ik heb hier ook nog ergens een samsung sv 30 xk . Zou het daarmee wel met s-video gaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 21:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:55:
... Is composiet echt zoveel slechter? Want de videos zijn al niet fantastisch van beeld , veel verlies moet er niet meer zijn met overzetten, want dan is't nie zo fel de moeite meer denk ik. Maar met een composiet stekker zou het normaal sowieso moeten gaan?
Composiet maakt het signaal slechter omdat ie alle signalen moet bundelen en je er netto minder bandbreedte aan overhoud, en zeker op langere lengtes.
Netto resultaat is dan ook vaak storing in beeld, en zeker verlies van scherpte en kleurechtheid. Als je banden echt slecht zijn ben ik bang dat je er weinig van overhoud, omdat je ook nog eens je opgenomen beeld wilt gaan compressen.

Probeert het eventueel uit met een kort kabeltje, en verhuis tijdelijk de videorecorder?

kleine noot bij: Je hebt meer kans met een SVHS videorecorder voor een svideo-out op de scart. In ieder geval zitten daar vaak wel aparte s-video aansluitingen aan.
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:01:
zou die s-video met een samsung sv 30 xk videorecorder meer kans maken om te werken?
Kijk eens naar de aansluitingen? Wellicht zit daar een aparte svideo op?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou die s-video met een samsung sv 30 xk videorecorder meer kans maken om te werken?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik toch eerst eens in de winkel een kabel met s-video ga halen, en vragen of ik die kan omwisselen als die met geen enkele video hier thuis werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:13:
Bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik toch eerst eens in de winkel een kabel met s-video ga halen, en vragen of ik die kan omwisselen als die met geen enkele video hier thuis werkt.
Succes en laat het even weten hier of je tot een oplossing bent gekomen :)
Pagina: 1