Toon posts:

[IBM ThinkPad T42] Opstartmoeilijkheden netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al bijna een maand ben ik in het bezit van de voor mijn opleiding aangeschafte IBM ThinkPad T42. Een hele fijne laptop, al zeg ik het zelf, maar ik, en ook mijn medestudenten ondervinden een zeer hinderlijk probleem met deze laptops...

Het duurt namelijk erg lang voor dat de computer toegang geeft tot netwerkverbindingsopties; hiermee bedoel ik dat er wel eens 3 minuten gewacht moet worden voor dat netwerkverbindingen actief worden. Hiermee bedoel ik dus niet dat het ligt aan de netwerk kant van de verbinding maar dat de laptops niet eerder de stuurprogramma's voor netwerkverbindingen activeren (althans, daar lijkt het op...)

Zou iemand mij (ons) uit de brand kunnen helpen??

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-04 15:20
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:28:
Hallo,

Al bijna een maand ben ik in het bezit van de voor mijn opleiding aangeschafte IBM ThinkPad T42. Een hele fijne laptop, al zeg ik het zelf, maar ik, en ook mijn medestudenten ondervinden een zeer hinderlijk probleem met deze laptops...

Het duurt namelijk erg lang voor dat de computer toegang geeft tot netwerkverbindingsopties; hiermee bedoel ik dat er wel eens 3 minuten gewacht moet worden voor dat netwerkverbindingen actief worden. Hiermee bedoel ik dus niet dat het ligt aan de netwerk kant van de verbinding maar dat de laptops niet eerder de stuurprogramma's voor netwerkverbindingen activeren (althans, daar lijkt het op...)

Zou iemand mij (ons) uit de brand kunnen helpen??
Heb je al IBM Update Connector uitgevoerd ?? Er is een update van IBM op de markt die de snelheid moet verbeteren van het zoeken naar draadloze netwerken !
Mocht het niet werken, laat het me dan even weten !

Verwijderd

Waar vinden wij die update connect0r?

via access ibm,
keyword search <update connector>,
krijg een icoontje "to start... click this button",
*click*

"Access IBM could not find the file or application you requested. 'Update Connector' <ok>"

IBM bied wel een te downloaden Update Connector aan maar die mag alleen geinstalleerd worden als de laptop reeds met een update connector is geleverd...

edit:
... heeft zen laptop nie geformat oid

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 18:50 ]

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-04 15:20
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:52:
Waar vinden wij die update connect0r?

via access ibm,
keyword search <update connector>,
krijg een icoontje "to start... click this button",
*click*

"Access IBM could not find the file or application you requested. 'Update Connector' <ok>"

IBM bied wel een te downloaden Update Connector aan maar die mag alleen geinstalleerd worden als de laptop reeds met een update connector is geleverd...
Als de computer goed geconfigureerd is dan moet dit geen enkel pobleem zijn.
Je kan hem idd vinden bij programma`s, access IBM en dan update connector.
Mocht dit niet werken, ga dan naar de ict afdeling op school.
Met de update connector kan je namelijk al je IBM onderdelen updaten, er zijn al een aantal belangrijke updates beschikbaar, 1 daarvan is dus voor wireless internet. Ik hoop dat je na ontvangst van je laptop de harde schijf niet opnieuw geformateerd hebt, dan kun je namelijk tijdens het opstarten op de blauwe knop drukken en het programma herstellen

Succes!