Externe USB/FireWire HDs zijn sloom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123247

Topicstarter
Ik heb laatst van iemand gehoord dat externe USB/FireWire HDs heel wat slomer zijn dan interne HDs omdat USB en FireWire niet snel genoeg is om een HD op maximum snelheid te draaien. Kan iemand me vertellen of dat klopt?

Zijn er misschien andere externe manieren zodat ik een wat snelle HD heb voor m'n laptop?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 21:39
Dat is normaal. USB 2.0 heeft theoretische snelheid van 480 mbit/s, firewire 400 (alhouwel dit in de praktijk eerder omgekeerd is).

Ik zou geen manier weten hoe je een snellere hd kunt gebruiken op je portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Bij mijn externe behuizing (usb2.0+firewire) is de firewire de beperkende factor. (Heb de schijf die in de behuizing zit ook in mijn pc gehad) Hij is exact even snel als intern. Als er op je laptop een firewirepoort zit zou ik een externe firewire bebuizing nemen, of een met die optie. Das lekker snel en belast je systeem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:36
USB (ook 2.0) is inherent langzaam, vanwege de niet gegarandeerde bandbreedte...

Ik denk dat je met FireWire nog het beste uitkomt, wat overigens ook wel gelijk de duurste is...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, dan denk ik dat ik voor de zekerheid de Maxtor OneTouch haal met FireWire en USB Interface.

Maar kan iemand m'n uitleggen wat dit inhoudt?

Sustained transfer rate (maximum):
- USB 2.0 — 34 MB/sec
- FireWire — 41 MB/sec
Bus transfer rate (maximum):
- USB 2.0 — 480 Mb/sec
- FireWire — 400 Mb/sec

Nog bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
indien mogelijk firewire, anders gewoon lekker USB2.0

* Chevy454 heeft gewoon een 5¼ USB2.0 behuizing met daarin een WD 160gb drive (hij is gekoeld die schijf ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 13-09-2004 23:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 123247 schreef op 13 september 2004 @ 21:48:
OK, dan denk ik dat ik voor de zekerheid de Maxtor OneTouch haal met FireWire en USB Interface.

Maar kan iemand m'n uitleggen wat dit inhoudt?

Sustained transfer rate (maximum):
- USB 2.0 — 34 MB/sec
- FireWire — 41 MB/sec
Bus transfer rate (maximum):
- USB 2.0 — 480 Mb/sec
- FireWire — 400 Mb/sec

Nog bedankt :)
Ik zou je aan willen raden om daar maar eens gewoon een woordenboek bij te halen. Het gaat in dit geval vooral om "sustained", wat betekent dat die snelheid over langere tijd volgehouden kan worden. De andere snelheden zijn gewoon maxima volgens de specs van USB 2.0 resp. FireWire.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK! Thanks :D
Pagina: 1