Toon posts:

Puntjes in vorm van lijnen op textures in games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen _/-\o_

Ik heb in spellen witte puntjes in vorm van lijnen, op plek waar textures met elkaar aansluiten in games. Dit heb ik niet op overal, maar altijd op dezelfde plekken.

Gister heb ik m'n radeon 9700 pro vervangen door een geforce 4, en nog steeds had ik het probleem. Ik denk dus dat het m'n 3dkaart niet is.

plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/1577/splintercellpixelprob2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/289/splintercellpixelprob3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img87.exs.cx/img87/135/gta3artifacts.th.jpg

Het laatste gta3 plaatje geeft ze niet in lijnen neer, maar daar heb ik dat dus wel..

Ik heb het in verschillende spellen.
Ik heb nieuwe video drivers, mobo drivers, directx9, etc.

Nu is mijn vraag, wat zou dit nog meer kunnen veroorzaken, aangezien het mijn 3dkaart waarschijnlijk niet is?

ps. Ik kan het antwoord NERGENS, maar dan ook NERGENS vinden, vandaar dat ik hier een topic over maak. Ik heb op andere forums een paar mensen met hetzelfde probleem gevonden, maar helaas kan ik ze nooit meer bereiken :\

--

Systeem:
p4p800 non deluxe
2.8 ghz 800 fsb
club3d ati radeon 9700 pro
2x512 dual channel twinmos, pc-3200.
480W antec truepower.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 16:29 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Hmm, als het je videokaart niet is, kan het dan je APG bus zijn? Misschien kan je in je bios proberen de transferspeed naar 2x te zetten of dingen als fast-write/side-band-adressing uit te zetten...

edit:
en probeer het eens met een pci kaartje

[ Voor 13% gewijzigd door MeMoRy op 14-09-2004 16:38 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Fast write uitzetten helpt niet, en agp op 2x kan ik proberen, hoewel ik 4x (ipv 8x) al geprobeerd heb, en dat hielp niet

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

heb je de games al geporbeerd op een andere pc en gekeken of het niet aan de spellen/resoluties liggen?

EDIT: ik zeg dit, omdat ik namelijk bij GTA3 deze lijntjes ook wel eens zie (net even voor je gekeken, op hetzelfde stuk waar jij ze hebt (in je screenie), zitten ze ook bij mij)

[ Voor 48% gewijzigd door amd187 op 14-09-2004 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar ik weet dat ik, wanneer ik hetzelfde spel speelde op m'n oude computer, het probleem niet had..

en in gta 3 is het op de straten op sommige plekken zo erg, dat kan gewoon niet goed zijn..

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Heb je misschien background tasks draaien? Antivirus, firewall of nog zwaardere shit...
Misschien een clean install proberen?

edit:
Ik kom de plaatjes nu wel laden en het lijkt mij op iets wat ik vroeger ook had bij software-rendered games. Daar waar twee vertexen op elkaar aansluiten, moet hij per beeldpunt berekenen welke van de twee textures hij daar gaat tekenen. Als hij vindt dat er geen verteken in de buurt liggen tekend hij gewoon een witte punt. Het lijken een soort rekenfouten...
Maar bij mijn eerste 3d kaart (je moest wel toen directx evolueerde) was het al niet meer.
Heb je al geprobeert om met je driverinstellingen te spelen? Antialiasing aan, mipmap-settings (systeemprestaties), texel-oorsprong... Dit kan het misschien verhelpen.

[ Voor 72% gewijzigd door MeMoRy op 15-09-2004 11:10 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
p4p800 non deluxe

Overklokken van 201 fsb tot 233 fsb levert artifacts op , werk ook niet met de mem divider 1 op 1.

Verwijderd

Topicstarter
Niet met de mem divider 1 op 1? Alleen bij overclocken tussen 201 en 233 fsb bedoel je?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:31:
Niet met de mem divider 1 op 1? Alleen bij overclocken tussen 201 en 233 fsb bedoel je?
Nee, juist die range moet je NIET doen met een mem divider 1 op 1 , dus doe of 200fsb of 233 fsb of hoger.
Pagina: 1