Toon posts:

Probleem linksys wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb een linksys router WRT54GS in combinatie met een WMP54GS. Ik dacht koop goed materiaal dan werkt het een beetje, maar idd het werkt voor geen meter. Router en PCI staan ongeveer 12 meter uit elkaar. signal strength very low. Maar ook als ik hem in dezelfde kamer zet komt de signal strength niet over de helft. Ik dacht moet deffect zijn dus alles weer ingeleverd en een nieuw setje gekregen, maar ook hier dezelfde resultaten. Heb de firmware 2.09 gedowngrade, en dit helpt een beetje maar niet enorm. Tevens de linksys tweak uitgevoerd op de instellingen ook geen resultaat. Wie zou mij kunnen helpen of heeft dezelfde configuratie (problemen).

Hartelijk dank,

Partho

Verwijderd

Ten eerste jou probleem ligt natuurlijk niet aan het materiaal. En dan nu verder :P Heb je geen storende apparatuur in de buurt staan (tv radio weet ik wat voor zooi).
En kan je de pc's naar elkaar pingen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 20:31 ]

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IK denk dat het een goed begin zal zijn als je een voor een de kanalen afgaat.
En dan opnieuw proberen, ik had een soortgelijk probleem waar de laptop de AP gewoon niet zag
verandering van kanaal 11 naar kanaal 1 deed in mijn geval wonderen.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Partho,

Je geeft zelf aan dat ze "slechts"12 meter uit elkaar staan, is dit hemelsbreed zonder ta er een muur met wapening oid tussen stat? dan zou het idd een raar iets zijn ja.

Mocht er nou wel een betonnen muur tussen staan, dan kan het aannemelijk zijn, immers de wapening is nogal moeilijk door te komen voor je signaal :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Het is twaalf meter hemelsbreed met een kamer er tussen. Het is een oud huis dus geen gewapend beton. Ik heb ook al alle kanalen geprobeerd, zonder gevolg. Ook heb ik de router in dezelfde kamer als mijn pc gehad en ook hier kwam de signaal stekte en kwaliteit niet over de helft. Heeft iemand deze combinatie thuis wrt54gs en wmp54gs. Ik weet ook wel dat de kwaliteit van het signaal sterk van een aantal factoren afhankelijk is, maar als je het hele spul in dezelfde kamer hebt staan moet er toch minstens een redelijk signaal uitkomen.

Als iemand nog tips heeft graag

Bedankt, groeten

Partho

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik hoorde laatst een vriend van me ook iets zeggen over een Amerikaanse firmware waardoor de zendsterkte flink toenam.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
artharpe schreef op 14 september 2004 @ 09:20:
Ik hoorde laatst een vriend van me ook iets zeggen over een Amerikaanse firmware waardoor de zendsterkte flink toenam.
Ja je hebt er zelfs meerdere : hyperwrt, wifibox, openwrt, ...
HyperWRT kan je hier downloaden : http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/

Verwijderd

Toevallig een DECT telefoon in de buurt ??? :(

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 12:56:
Toevallig een DECT telefoon in de buurt ??? :(
DECT telefonen werken in Europa op 1,8 Ghz (In Amerika 2,4 Ghz), dus deze zouden niet mogen interfereren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de amerikaanse firmware van linksys erop gezet werkt ietsje beter. DECT telefoon maakte geen invloed, maar na uren met de router gespeeld te hebben heb ik de pc is op mijn bureau gezet, daardoor nam het signaal met twee blokjes toe en heb ik nu een signaal wat van matig tot goed reikt (dus ok).
Is hier een adapter voor, dwz kan ik de pci kaart met een soort verlengsnoer aan de antenne vastmaken, waardoor ik de antenne wat hoger zou kunnen op hangen (want zon pc op het bureau vind ik niet echt handig).
Of is het handiger om zon high-gain antenna te kopen???????

Thanks groeten,

Partho

Verwijderd

Ik denk nog steeds dat het een externe storingsbron is (linksys eigenlijk altijd goede ontvangst).
Misschien éen Wireless AV zender (trust, marmitek etc..) in de buurt staan ?
Ik heb dit zelf namelijk gehad (viel de complete wireless lan uit als dat kastje aanging :( ) deze werkt namelijk wel op 2,4 Ghz.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 15:26
Een wireless usb - netwerkkaart kan helpen want die kan je dan door middel van een snoer op je bureau leggen.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47
Mijn ervaringen met Linksys spullen zijn eigenlijk altijd al een beetje brak, nooit veel ontvangst gehad met die dingen. Daarom ook niet voor Linksys gekozen hier.

Maar ik neem aan dat je de antenne's al eens keer gewoon gemikt hebt op het punt waar de andere pc staat ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

sorted.bits schreef op 18 september 2004 @ 08:06:
Mijn ervaringen met Linksys spullen zijn eigenlijk altijd al een beetje brak, nooit veel ontvangst gehad met die dingen. Daarom ook niet voor Linksys gekozen hier.
Toen ik een laptop had geleend, kon ik gewoon inloggen op een LinkSys AP achter mijn huis en van binnenuit 2 strepen ontvangst. Dit huis is als kantoor gebruikt en daarom vol met electrische bedrading en (werkende) wandcontactdozen.

Ik ben het daarom niet met je eens. :*)

LinkedIn WoT Cash Converter

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ruil je pci kaart in voor een wireless usb adapter. Deze heb ik ook en ik zit ook zo'n 12 meter van de router af met een 'uitstekend' signaal sterkte.
Die usb adapter heeft dus een snoertje van iets langer dan 1 meter. Zo kan je de antenne op een gunstige plaats leggen :)

nikszolekkeralss.exe

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
likkepot schreef op 18 september 2004 @ 08:24:
Ruil je pci kaart in voor een wireless usb adapter. Deze heb ik ook en ik zit ook zo'n 12 meter van de router af met een 'uitstekend' signaal sterkte.
Die usb adapter heeft dus een snoertje van iets langer dan 1 meter. Zo kan je de antenne op een gunstige plaats leggen :)
zijn die dingen usb2.0? Want als het een usb1.1 is is die router nogal overkill op 54mbit...

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47
PcDealer schreef op 18 september 2004 @ 08:15:
[...]

Toen ik een laptop had geleend, kon ik gewoon inloggen op een LinkSys AP achter mijn huis en van binnenuit 2 strepen ontvangst. Dit huis is als kantoor gebruikt en daarom vol met electrische bedrading en (werkende) wandcontactdozen.

Ik ben het daarom niet met je eens. :*)
Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar mijn laptop (54mbit) kan niet eens inloggen op een Linksys router wanneer ik deze niet limiteer tot een snelheid van 2 mbit :). Daarnaast is Linksys (zoals bekend) van Cisco, welke ook weer niet de besten zijn op het gebied van netwerk stuff :S

[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 18-09-2004 16:16 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

sorted.bits schreef op 18 september 2004 @ 16:15:
[...]

Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar mijn laptop (54mbit) kan niet eens inloggen op een Linksys router wanneer ik deze niet limiteer tot een snelheid van 2 mbit :). Daarnaast is Linksys (zoals bekend) van Cisco, welke ook weer niet de besten zijn op het gebied van netwerk stuff :S
Cisco heeft Linksys overgenomen, als ik me niet vergis is de hardware hetzelfde gebleven, maar is er wel softwarematige support voor Cisco protocollen.

Hmmm, op mijn werk staat een Aironet 1200 en buiten het voormalige industriële-/grafische schoolgebouw, kan ik makkelijk inloggen. Let wel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
----------------   ---
|              |    |
|        ______|    |
|      *|      |    |
| Aironet 1200 |    |
|       |      |    |
|       |      |    |
|        ______|
|              | 100m
|--------------|
|              |    |
|              |    |
|              |    |
|              |    |
|              |    |
|              |    |
----------------   ---
                    |
                   6m
                    |
                   ---
             *
  Ikke met centrino (802.11b) laptop in d'n auto

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 19-09-2004 08:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal nog een keer,

Heb toevallig net met linksys gesporken. Er is een nieuwe firmware uit 3.17 USA. Heb deze geinstalleerd en al mijn connectie problemen zijn verdwenen. Verbinding ging ineens van very low/ low naar very good zonder hardware en/of paatswijziging. Dus iedereen die problemen heeft met signaalsterkte voor deze router (wrt54GS) installeer de firmware!!!!

dit is de link

http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=207

Verder heb ik een probleem met VPN. Ik kan inloggen via de router in het VPN Netwerk. Maar als ik de bijbehorende website (die ik nodig heb om mijn inlog in te voeren) wil openen zegt hij dat hij de site niet kan vinden. Alle firewalls staan uit wie kan mij helpen

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : Power
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection 2:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Description . . . . . . . . . . . : 3Com 3C920B-EMB Integrated Fast Ethe
rnet Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-26-54-0C-06-9A

Ethernet adapter Wireless Network Connection 8: