[XP] DV Video opname problemen

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Ik weet niet of dit wel de geschikte plek is voor deze post maar mocht da nie zo zijn wordt ie wel verplaatst!

Wat is er aan de hand. Ik wil de video opnemen van mijn sony dv cam via FW op een SATA 100Gb HD die via een promise ide controller is aangesloten maar bij het opnemen op deze HD krijg ik allemaal last van verloren beelden nu doe ik het op een andere HD die op de normale SATA aan sluiting is aangesloten en daar lijkt dit niet te gebeuren.
Mijn vraag is nu of dit normaal is dat als je opneemt via een promise ide controller dat da nie fatsoenlijk werkt?
Mijn mobo is trouwens een asus p4c800 deluxe en ik draai op een p4 3Ghz

Verwijderd

Omdat je al aangeeft dat het probleem bij je IDE-controller ligt lijkt het me voor de hand liggend dat dit topic in Opslagmedia & I/O Controllers thuishoort. :)

• schumi2004
Dat weet ik dus niet zeker maar dat leek mij het meest voor de hand liggend, iemand die mij dus zeggen kan of dit ook daadwerkelijk het probleem is van de verliezende beelden?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:39
Klopt het werkelijk dat een sata hdd aangesloten wordt op de Promise ide-controller; hoe zit dit?!

Misschien moet je de instelling van de Promise controller nog eens bekijken.

• schumi2004
Ik ben niet zo'n wizzkidd hierin maar heb mij laten vertellen dat ik mijn SATA schijf op die controller kan aansluiten maar dat ik geen gebruik moet maken van die opties voor backup ed jullie zullen wel weten wat ik bedoel? waar het omgaat is dat ie iig niet op de normale aansluiting zit omdat daar er al 2 aan hangen maar op die controller waar je raid 1 en 0 enzo mee kan doen

• schumi2004
Dit topic kan verwijderd worden ik ga hier wel verder ;)

Verwijderd

Het is je PCI bus bandbreedte.

De contoller op je moederbord ga direct vie d southebridge. Maar die losse sata controller gaat via de pci bus net als je firewire kaart waardoor één van de twee te weinig bandbreedte krijgt.

• schumi2004
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:24:
Het is je PCI bus bandbreedte.

De contoller op je moederbord ga direct vie d southebridge. Maar die losse sata controller gaat via de pci bus net als je firewire kaart waardoor één van de twee te weinig bandbreedte krijgt.
Losse controller? je bedoelt die onboard controller neem ik aan? ik heb er geen extra controller bij gestopt.
Pagina: 1