Toon posts:

[XP] Geen toegang meer tot FTP site na install SP2 ?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe het kan dat ik geen toegang meer heb tot een bepaalde ftp-site na install SP2 ?
Ervoor geen probleem, erna geeft ie elke keer error :

An eeror occured opening that folder on the FTP server.Make sure you have permission to access that folder.

Details: The operation timed out.

Komt dat nu door install van sp2 of heeft het daar totaal niks mee te maken ?

Ik heb de firewall al uitgeschakeld, bij tools de pagina al toegevoegd vwb popup blok, maar geen resultaat.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
The operation timed out, is een vrij algemene melding. Werkt een ping nog wel naar de betreffende site? Maar eigenlijk zouden we graag nog iets meer informatie willen van je, zoals vanuit welk programma je dit doet... Aan je laatste regel gok ik dat dit vanuit internet explorer gebeurd?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Misschien dat er een probleem is met de active/passive instellingen van internet explorer?
Kom je met een ftp client wel op die ftp site? :)

Als het antwoord ja is, moet je even bij de instellingen van internet explorer kijken naar iets van passieve ftp verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voot jullie antwoorden.

Het internetten doe ik idd met IE.
Wat ik vreemd vind is dat ik er geen problemen mee had voor install van SP2 ?
Ik krijg met ping ook timeout.
Op de computer naast me , waar geen SP2 op is geinstalleerd kan ik zo op die site komen.
De beide comps zijn middels een (4p)switch aan het internet verbonden, dus de site zelf is gewoon bereikbaar, alleen niet met de mijne :(

• Xof

Xof

Extra --> Internet-opties... --> Geavanceerd --> 'Passief FTP protocol' even aanvinken, dat al geprobeerd? Wat ik ook al duidelijk probeerde te maken in mijn vorige post.

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

waarschijnlijk heeft dit iets met de firewall te maken (default on in sp2) en zul je inderdaad even moeten spelen met active / passive

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Xof, zo had ik dat niet begrepen.
De passive stond al aangevinkt.
Ik heb beide opties geprobeerd, uitgevinkt/aangevinkt, maakt niet uit.
Ik heb beide opties geprobeerd, uitgevinkt/aangevinkt met de firewall aan en uit, maakt niet uit.
Ik heb de cookies verwijderd, cache geleegd, beide opties uitgevinkt/aangevinkt geprobeerd, geen succes.
Popupblocker aan en uit, geen succes.
Het moet gewoon iets met SP2 te maken hebben, aangezien het ervoor geen probleem was ?

Verwijderd

ook al eens via de command prompt geprobeerd of al eerder gesuggereerd, een andere ftp client?

Verwijderd

Topicstarter
Via commandprompt krijg ik : ping request could not find (naam vd ftp site).Please
check enzzzz.
andere client wil ik nog wel proberen, maar voor install was het met IE ook geen probleem, dus op eea wijze heeft de install van sp2 iets veranderd aangezien het op die ander puter geen probleem is.
welke client raad je overigens aan om het te proberen ?

Verwijderd

ik gebruik zelf smartftp die mij wel goed bevalt.

Verwijderd

Topicstarter
Pffft, ook smartftp krijgt een error melding.:Connection timeout. No response from server.

iemand nog een ander idee ?

• Xof

Xof

Het lijkt net of poort 21 bij jou geblocked wordt.. Heb je niet iets draaien wat de poorten kan blocken.. of iets in de firewall instellingen van winxp staan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels SP2 verwijderd, mij teveel gedoe.
Maar ondanks dat nog steeds geen toegang tot die desbetreffende FTP site.
Nu helemaal geen firewall oid ertussen maar nog geen access.
Heeft sp2 ergens iets veranderd waar ik niet van weet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net uit.
Heb bij Tools/Advanced de: Use Passive FTP(for firewall and DSL modem compatibility) uitgevinkt.

thx all for ur help
Pagina: 1