Toon posts:

Asus PC-DL deluxe Bios Update lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier al een tijdje aan het proberen de bios van m'n Asus PC-DL deluxe te updaten, maar hij blijft weigeren... wat doe ik verkeerd?

1) ik kopieer de laatste bios-update van de website (versie 1.00.6) naar een diskette (ik unzip eerst, dus het is de .bin-file die ik op de diskette kopieer)

2) deze diskette gaat in de drive. Start de pc op. Wacht tot er verschijnt dat ik alt + F2 moet drukken... druk alt + F2

3) AwardBios Flash Utility wordt opgestart en vind blijkbaar het juiste bestand vermits de bestandsnaam toch verschijnt.

4) Hij doet niets meer. "Please Wait!" blijft knipperen, maar er gebeurt helemaal niets meer. (Heb al eens meer dan een half uur gewacht, maar nog steeds niets. Ben dan genoodzaakt van de pc opnieuw op te starten...

PS: denk er hier juist aan dat m'n c: schijf nog niet geformateerd is (staat dus geen geformateerde partitie op...) kan het hier aan liggen? Ga dit nu nog eens proberen.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Blijft de floppy drive gedurende de "please wait" branden? Zo ja, probeer een andere drive en een andere flop.

Verwijderd

Topicstarter
IvoB schreef op 13 september 2004 @ 19:41:
Blijft de floppy drive gedurende de "please wait" branden? Zo ja, probeer een andere drive en een andere flop.
idd, hij blijft branden
andere flop alleen ook goed? want andere drives heb ik hier niet direct liggen...

Ah ja, nog een vraagje: je moet toch niet alle versies 1 voor een updaten, of wel? Ik bedoel eerst versie 1.00.4, dan 1.00.5 en dan 1.00.6, of wel? (Niet dat het dan wel werkt hoor, maar dan probeer ik het bij m'n volgende pogingen direct met de laatste versie...)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 19:46 ]

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Probeer eerst een andere, volledig geformateerde flop. Mocht dat niet baten floppt drive en kabel checken en wisselen.

De updates hoeven niet stuk voor stuk te gebeuren. De Bios wordt altijd geheel opnieuw overgeschreven.

Verwijderd

Topicstarter
IvoB schreef op 13 september 2004 @ 20:01:
Probeer eerst een andere, volledig geformateerde flop. Mocht dat niet baten floppt drive en kabel checken en wisselen.

De updates hoeven niet stuk voor stuk te gebeuren. De Bios wordt altijd geheel opnieuw overgeschreven.
Andere volledig geformateerde flop geen eveneens geen resultaat.
Heb m'n floppy op andere pc getest en werkt daar perfect.
Heb echter geen tweede floppy, want 1 van m'n pc's heeft geen floppy geïnstalleerd.
Andere oplossingen?

Verwijderd

Probeer het eens met een DOS opstartdiskette en de juiste flash utility (Kan je op de Asus site vinden).

Waarom doe je de BIOS-update eigenlijk? Heb je momenteel problemen met je PC?

edit:

Dit staat op de Asus site:

PC-DL Deluxe MB 1006 Released BIOS ; please don't use ASUS update to flash BIOS.

Gebruik dus gewoon de flash utility dan werkt het wel :)

Deze kan je hier vinden : http://www.asus.com.tw/pu...SATA%20model/AWDFLASH.zip

Probeer eens via de commandline de bestandsnaam in te voeren. Dus op de volgende manier: awdflash.exe bestandsnaam

edit:

Vreemd.... Probeer het volledige path is. Dus bijv. awdflash A:\bestandsnaam.bin

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:11:
Probeer het eens met een DOS opstartdiskette en de juiste flash utility (Kan je op de Asus site vinden).

Waarom doe je de BIOS-update eigenlijk? Heb je momenteel problemen met je PC?
Er blijft een vraagteken staan in aparaatbeheer. Ik hoopte dit hiermee weg te krijgen. Bovendien gaf m'n pc bij het opstarten steeds een rare medeling:

" detecting......... bios not installed"

Hoewel m'n bios well installed was. Had er toegang toe, dus...

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeerd via de bootdisk met awdflash, maar ook dit lukt voorlopig niet.
Awdflash start wel op, maar dan zegt ie al knipperend "Please input file name"... dit blijft pinken en er gebeurt verder niets.
Ik kan ook niets typen of zo...

edit:
Ik geef steeds onmiddellijk de bestandsnaam op in de commandline (de asus website zegt wel dat er nog /cc aan toegevoegd moet worden, dus dat doe ik dan ook steeds...)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 20:54 ]

Pagina: 1