Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
http://www.microsoft.com/...4185249413&displaylang=enMooooody schreef op 13 september 2004 @ 19:34:
Na het installeren van SP2 voor XP werkt Direct 3D niet meer.
Ik kwam hier achter toen ik de demo van Fifa 2005 wilde opstarten en ik de error "Fifa 2005 Requires hardware graphic acceleration" in beeld kreeg.
Bij dxdiag.exe staat "Direct3D-functionaliteit niet beschikbaar".
Ik heb een Acer 800LCi laptop met Radeon Mobility 9000.
Ook heb ik de ATI Catalyst drivers opnieuw geinstalleerd (zowel versie 4.8 als 4.9 werken niet)
Zou het misschien kunnen liggen aan DirectX 9.0c die wordt geinstalleerd met SP2? Ik had hiervoor 9.0b en daar werkte alles prima mee.
Misschien is er een manier om 9.0c te verwijderen en 9.0b te installeren?
Meschien ff proberen van de site van microsoft die dx9.0c ff te downloaden die full dan die er ff overheen installen meschien fixed ie het probleem dan (installeer eerst even die vid drivers dan die dx er overheen installeren)
Directx uninstallen is volgens mij niet mogelijk alleen clean windows install
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 02:01 ]
Verwijderd
ik heb ook de 9000 in mijn laptop en heb ook directx 9.0c, en bij mij doet direct3d het wel, de test ook, maar je moet niet de standard drivers downen, je moet speciale laptop drivers downen staat op de ati site, je kan ze downen van de site van de makers van de laptopMooooody schreef op 13 september 2004 @ 19:34:
Na het installeren van SP2 voor XP werkt Direct 3D niet meer.
Ik kwam hier achter toen ik de demo van Fifa 2005 wilde opstarten en ik de error "Fifa 2005 Requires hardware graphic acceleration" in beeld kreeg.
Bij dxdiag.exe staat "Direct3D-functionaliteit niet beschikbaar".
Ik heb een Acer 800LCi laptop met Radeon Mobility 9000.
Ook heb ik de ATI Catalyst drivers opnieuw geinstalleerd (zowel versie 4.8 als 4.9 werken niet)
Zou het misschien kunnen liggen aan DirectX 9.0c die wordt geinstalleerd met SP2? Ik had hiervoor 9.0b en daar werkte alles prima mee.
Misschien is er een manier om 9.0c te verwijderen en 9.0b te installeren?
Ik heb altijd de Catalyst drivers met mod gedraaid en dat werkte prima.
Maar ik heb het al opgelost. Ik heb de Catalyst drivers vervangen door de Omega drivers
Maar ik heb het al opgelost. Ik heb de Catalyst drivers vervangen door de Omega drivers
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
heb nu de omega drivers geinstaleerd, en ze doen hetMooooody schreef op 15 september 2004 @ 22:47:
Ik heb altijd de Catalyst drivers met mod gedraaid en dat werkte prima.
thanks