Toon posts:

AOE2 schokt als de k****e!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Iemand enig idee waar om ik een op den duur schokkende game krijg als ik:

AOE2 Conquerors Expansion via 100Mbit Lan met een P3 500, 128MB RAM, GeForce Pro DDR, Win98se en een P2 233, 64MB RAM, Ati 8MB, Win98se

tegen elkaar speel?

Gaat dan om n normal map size (6 players) met 2 human en 3 computer players met population limit op 200. Schokt naarmate het veld meer units te verwerken krijgt.

Iemand enig idee?

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53
Je geeft het antwoord min of meer zelf al. Voor de tweede pc wordt het veld te zwaar door de hoeveelheid units die rondlopen.

Er zijn twee mogelijkheden dit op te lossen minder spelers in een veld of het max aantal units te verkleinen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Kweet niet of je er ook last van hebt in singleplay (ik dus wel) maar dit schijnt een kwestie van slechte programmering te zijn. De "AI" in AoE2 is van een dermate hoog niveau dat meer units ook meer cpu-power nodig hebben tot aan het moment dat zelfs het scrollen een teleurstellende bezigheid wordt.

Ik weet niet of dat bedrijf dat MS gekocht heeft (en dus ook het spel gemaakt heeft ;) ) hiervoor een oplossing heeft, maar dit heeft er wel toe bij gedragen dat ik na dat level waar je die Castles (het vierde level met Jean d'Arc of zo) moet mollen het spel niet heb uitgepeeld.

Mijn config trouwens:
P3 500 / 128Mb / Asus BE / TNT2 32Mb / IBM 4,5 U2W (games)
Aan de pc kant volgens mij niet liggen want hierop draait UT als een }:O . (behalve de fps dan, soms ;) )

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 09:20
Op vrijdag 29 december 2000 09:09 schreef corax het volgende:
Kweet niet of je er ook last van hebt in singleplay (ik dus wel) maar dit schijnt een kwestie van slechte programmering te zijn.
Mijn config trouwens:
P3 500 / 128Mb / Asus BE / TNT2 32Mb / IBM 4,5 U2W (games)
Aan de pc kant volgens mij niet liggen want hierop draait UT als een }:O . (behalve de fps dan, soms ;) )
Heb je wel al de update 2.0a (dacht ik) gedraaid, daar schijnt het nl aardig beter van te worden.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Verwijderd

Kep um net van Fileplanet af!

Ga um vanmiddag proberen.

Moet eerst weruke :(

Verwijderd

Topicstarter
Thx guys,

En inderdaad, stand alone heb ik er ook wel eens last van ja. Ik weet niet zo uit mijn hoofd wat voor versie ik heb, maar daar kom ik wel achter. kGa zo meteen eerst ff er voor zorgen dat beide PC's 192 MB krijgen. (Infineon:9)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:26
Het schokken komt niet zozeer door de hoeveelheid units, maar vooral door het pathfinding algorithm: de berekeningen die de computer moet uitvoeren om de route van een unit te bepalen. Hoe ingewikkelder de map, hoe eerder je computer problemen zal krijgen. Ik heb hier een Athlon 750 met 256 MB geheugen, maar kwam op een kaart met een hele lange dunne route door een stuk bos al in de problemen terwijl er slechts 300-400 units in totaal rondliepen.

Op hele open kaarten kun je met meer units schokvrij uit de voeten dan op kaarten met ingewikkelde looproutes.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het spel is gewoon niet goed. Als jij aan het einde vrijwel iedereen hebt verwijderd, dan zijn er soms nog maar 75 units over, terwijl het spel dan trager gaat als ooit.
De snelheid v/h spel neemt liniear af, dat doet mij denken aan een OS dat na een tijdje ook niet zo goed meer werkt.
Pagina: 1