[XP] Verschil optie Machtiging cq Beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Om mijn laptop en desktop te kunnen synchroniseren, ben ik bezig met beveilingsinstellingen van mijn netwerk. De desktop wordt de primaire pc, die in ieder geval al mijn documenten heeft. Omdat we in een studentenhuis wonen, wil ik niet zomaar alles opengooien, maar heb een extra useraccount aangemaakt ( = Syncback, naar het gelijknamige programma). Omdat ik het zo dicht mogelijk wil gooien, loop ik wat uit te proberen met verschillende functies.

Nu is mij niet helemaal duidelijk waar beveiliging op moet slaan. Ik kan dit alles toch ook met de de functie 'machtiging' instellen? Ik stel bv de machtiging in 'alles toestaan voor gebruiker syncback' maar in de tab beveiliging mag gebruiker syncback alleen lezen. Nu kan het programma wel gewoon schrijven. Doe ik het omgekeerd (beveiliging = alles toestaan, machtiging = alleen lezen) dan krijg ik de standaard foutmelding (Win error 1223)

Wat zijn nu de verschillende functies van deze opties? Is machtiging meer 'primairder' dan beveiling?

Oja, werk met XP pro (beide), NTFS, en zoals genoemd syncback

==
hoi

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Het tabblad beveiliging gaat over de toegangsrechten van de bestanden / directory's op zowel lokaal als extern niveau. De machtigingen gelden alleen voor de netwerkgebruikers die de 'share' benaderen. Het totale beveiligingsniveau zijn beide toegangsrechten cumulatief (dus opgeteld). ze 'overrulen' elkaar dus niet.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:40

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

^^^ With Stupid.

Echter, wanneer je binnenkomt op een share met read only rechten, en je hebt full-control op de files gaan de rechten van de share voor. M.a.w. Dan mag je als nog alleen maar lezen.

Omdat de mogelijkheden voor share-rechten wat klein zijn, wordt de share meestal op Everyone full controll gezet, en verdere beveiliging op NTFS niveau gedaan.
Ik zeg niet dat dit de beste of slechtste manier is. ;)