Om mijn laptop en desktop te kunnen synchroniseren, ben ik bezig met beveilingsinstellingen van mijn netwerk. De desktop wordt de primaire pc, die in ieder geval al mijn documenten heeft. Omdat we in een studentenhuis wonen, wil ik niet zomaar alles opengooien, maar heb een extra useraccount aangemaakt ( = Syncback, naar het gelijknamige programma). Omdat ik het zo dicht mogelijk wil gooien, loop ik wat uit te proberen met verschillende functies.
Nu is mij niet helemaal duidelijk waar beveiliging op moet slaan. Ik kan dit alles toch ook met de de functie 'machtiging' instellen? Ik stel bv de machtiging in 'alles toestaan voor gebruiker syncback' maar in de tab beveiliging mag gebruiker syncback alleen lezen. Nu kan het programma wel gewoon schrijven. Doe ik het omgekeerd (beveiliging = alles toestaan, machtiging = alleen lezen) dan krijg ik de standaard foutmelding (Win error 1223)
Wat zijn nu de verschillende functies van deze opties? Is machtiging meer 'primairder' dan beveiling?
Oja, werk met XP pro (beide), NTFS, en zoals genoemd syncback
Nu is mij niet helemaal duidelijk waar beveiliging op moet slaan. Ik kan dit alles toch ook met de de functie 'machtiging' instellen? Ik stel bv de machtiging in 'alles toestaan voor gebruiker syncback' maar in de tab beveiliging mag gebruiker syncback alleen lezen. Nu kan het programma wel gewoon schrijven. Doe ik het omgekeerd (beveiliging = alles toestaan, machtiging = alleen lezen) dan krijg ik de standaard foutmelding (Win error 1223)
Wat zijn nu de verschillende functies van deze opties? Is machtiging meer 'primairder' dan beveiling?
Oja, werk met XP pro (beide), NTFS, en zoals genoemd syncback
==
hoi