image tank met 3.5" schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 10:24
hallo allemaal,

ik vind het wel leuk dat er imagetanks bestaan. leuke dingen vind ik ze, maar 1 nadeel de hdd van die apparaten zijn zo duur.
weet iemand of die dingen bestaan met 3.5"" schijven. ik weet ook wel dat de image tank dan erg groot wordt, maar daar geef ik niet om.

ik wil namelijk mijn image tank ook als backup gebruiken! daarom wil ik er een grote schijf in.

Klaas

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:33

Spotter

Lichtnicht

X-Drive II, of III, meestal het goedkoopst te vinden bij Power In Numbers (www.powerinnumbers.com.au)

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Spotter, in de X'S Drive II en Pro, gaat een 2,5" harde schijf. Dus dat is niet wat klaasopurk wil.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

klaas, woon je op urk? Daar woon mijn familie ook :D

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Western Digital heeft zo'n schijf, met 3,5" HDD er in. Persoonlijk vind ik het een lomp groot ding, maar dat mag de pret niet drukken. Het is gewoon een externe HDD met een kaartlezertje ingebouwd, dus dat wordt op zich gewoon weer een imagetank.

Alleen zit er geen mooi display op of zo, het werkt gewoon met één knopje.

Hier, dit apparaat:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=56936&productType=1

Oh ja, nadeel van dit ding: hij werkt niet op batterijen, dus alleen op de adapter. Maar volgens mij geldt dat voor bijna alle externe schijven met 3,5" disk. Die vreten gewoon meer stroom.

[ Voor 37% gewijzigd door dreamscape op 13-09-2004 21:57 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Moet je dat ding niet aan de computer aansluiten om het kaartje naar de HD te kopieren? Ik dacht dat het gewoon een extra cardreader was, dus geen imagetank functie.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• dreamscape
Acid_Burn schreef op 14 september 2004 @ 01:35:
Moet je dat ding niet aan de computer aansluiten om het kaartje naar de HD te kopieren? Ik dacht dat het gewoon een extra cardreader was, dus geen imagetank functie.
Ik heb het niet uitgeprobeerd met die WD schijf, maar volgens mij moet je door een druk op één van die knopjes aan de voorkant je geheugenkaartje naar de harddisk kunnen kopiëren.

Zou anders ook een behoorlijk zinloze optie zijn, die kaartlezer in een externe harddisk.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dreamscape schreef op 14 september 2004 @ 02:50:
[...]

Ik heb het niet uitgeprobeerd met die WD schijf, maar volgens mij moet je door een druk op één van die knopjes aan de voorkant je geheugenkaartje naar de harddisk kunnen kopiëren.

Zou anders ook een behoorlijk zinloze optie zijn, die kaartlezer in een externe harddisk.
nee het is voor als je nog geen cardreader hebt. Mogelijk is die functie-button er wel maar loopt ie via de PC-sotware.

• dreamscape
HunterPro schreef op 14 september 2004 @ 02:53:
[...]

nee het is voor als je nog geen cardreader hebt. Mogelijk is die functie-button er wel maar loopt ie via de PC-sotware.
Oke. Mooi stom, dan heb je er geen drol aan...

Denk ik even aan TS een mooie harddisk met kaartlezer aan te bevelen... :X

• HunterPro
  • Niet online
dreamscape schreef op 14 september 2004 @ 02:58:
[...]

Oke. Mooi stom, dan heb je er geen drol aan...

Denk ik even aan TS een mooie harddisk met kaartlezer aan te bevelen... :X
tja het is ook een mooie hdd met kaartleze :) maar aanrader blijft gewoon een xs-drive oid. www.xsdrive-center.nl heeft er flink wat voor niet veel. Erg aan te raden. 199 euro inc btw voor een 40 gig imagetank vind ik namelijk niet echt bijzonder duur. Heb bij die toko ook de XS-drive voor Pelle en mijzelf gehaald; ziet er misschien wat knullig uit maar service is prima.

[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 14-09-2004 03:11 ]

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik had die schijf met cardreader gekocht. In de winkel dachten ze ook dat het was om je geheugenkaarten te kopieeren zonder bijkomst van een computer, maar dat bleek dus niet te kunnen, hij geloofde me bijna niet toen ik terug kwam. Dus toen hebben we het nog even geprobeerd maar hij doet niets zonder pc. Gelukkig heb ik zonder problemen m'n geld terug gekregen.

Nu heb ik maar zo'n mediadrive gekocht van sitecom. Het nadeel is dat de accu snel leeg is (ook als hij uit staat) en dat het fucking traag is om een kaartje leeg te trekken.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:33
bartvdl schreef op 14 september 2004 @ 09:56:
Nu heb ik maar zo'n mediadrive gekocht van sitecom. Het nadeel is dat de accu snel leeg is (ook als hij uit staat) en dat het fucking traag is om een kaartje leeg te trekken.
Dat is dus geen aanrader?
Ik stond namelijk ook op het punt om zo'n ding te kopen.

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 10:24
jammer dat jullie het ook niet weten.
ik heb namelijk nog wel een 2.5 "" schijf liggen, maar de normale images-tanks kun je niet zonder schijf kopen, zonder dat je gigantisch duur uitbent.

tevens moet ik dan nog een backup-schijf kopen van ongeveer 200 GB.

het idee van dreamscape stond me wel aan, jammer alleen dat het net niet werkte. ik hoef namelijk de data niet te zien in een scherm, als het maar wordt overgezet.

Klaas

• bartvdl
delict schreef op 14 september 2004 @ 10:59:
[...]

Dat is dus geen aanrader?
Ik stond namelijk ook op het punt om zo'n ding te kopen.
Een echt aanrader is het niet. Maar goed dit was de enigste die ze hier hadden en ik was een beetje "bang" voor die minder bekende merken die je hier voorbij ziet komen. ik vind hem niet z'n €300,- waard, maar ik zou ook niet zonder willen :? .

Als je zorgt dat je batterij vol is voordat je op pad gaat is het een handig, duur apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvdl op 14-09-2004 17:07 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:33
bartvdl schreef op 14 september 2004 @ 17:07:
[...]

Een echt aanrader is het niet. Maar goed dit was de enigste die ze hier hadden en ik was een beetje "bang" voor die minder bekende merken die je hier voorbij ziet komen. ik vind hem niet z'n €300,- waard, maar ik zou ook niet zonder willen :? .

Als je zorgt dat je batterij vol is voordat je op pad gaat is het een handig, duur apparaat.
Hij kost nu nog 'maar' €229,- dus dat maakt het al iets interessanter.

• bartvdl
Bij http://www.kamera-express.nl/ is hij er al voor €215,- excl. verzenden.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

Bzzje

Negeren is vooruitzien

klaasopurk schreef op 14 september 2004 @ 12:05:
jammer dat jullie het ook niet weten.
ik heb namelijk nog wel een 2.5 "" schijf liggen, maar de normale images-tanks kun je niet zonder schijf kopen, zonder dat je gigantisch duur uitbent.

tevens moet ik dan nog een backup-schijf kopen van ongeveer 200 GB.

het idee van dreamscape stond me wel aan, jammer alleen dat het net niet werkte. ik hoef namelijk de data niet te zien in een scherm, als het maar wordt overgezet.
http://www.d95.nl/Webshop/Bestellijst.htm#Megaopslag

daar kan je ze toch echt zonder hd bestellen

Negeren is vooruitzien

• HunterPro
  • Niet online
*laat maar ik kan niet lezen :)*

[ Voor 25% gewijzigd door HunterPro op 15-09-2004 13:26 ]

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 07:49
Iemand nog goede ideeen voor een goedkope Imagetank waar je een 3,5" HDD in kunt bouwen?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Daarbij wil ik wel even opmerken dat 2,5" HD's - dus laptop HD's - wel degelijk ontworpen worden om tegen een stootje te kunnen. Nu gaat IBM wel heel ver om een complete airbag constructie te maken maar het geeft wel aan dat dergelijke fabrikant zeker rekening houden met het schudden/vallen van laptops... en zoveel mogelijk proberen de data op de HD te beschermen.

3,5" HD's worden voor hele andere toepassingen gemaakt en zijn niet ontworpen om mobiel te zijn. Zelf heb ik veel 3,5" HD's meegesleept in brackets - vaak van/naar vrienden .... nog voor de uitvinding van USB drives en betaalbare ZIP drives etc..... en niet alle HD's hebben die toepassing goed overleeft, ondanks het feit dat ik voorzichtig was.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:54
ik weet niet of je perse iets draagbaars wil. Maar je kan ook een copybox kopen (syncbox van sitecom) en een reguliere hd. Echter dat betekent wel dat je wel altijd een stroomnet nodig hebt.

• HunterPro
  • Niet online
Beertjeman schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 07:26:
Iemand nog goede ideeen voor een goedkope Imagetank waar je een 3,5" HDD in kunt bouwen?
kost veel te veel stroom zo'n grote unit. En 2.5" disken zijn ook niet meer zo duur.

Verwijderd

Beetje offtopic, maar de Tripper van Aplux http://www.aplux.com is te krijgen zonder HD (is wel voor 2,5 " schijven)

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 07:49
Spotter schreef op maandag 13 september 2004 @ 19:21:
X-Drive II, of III, meestal het goedkoopst te vinden bij Power In Numbers (www.powerinnumbers.com.au)
Iemand ervaring met het bestellen bij deze internetshop uit Australie?

De prijzen zijn een stuk goedkoper als de prijzen die je hier in Nederland ziet.

• HunterPro
  • Niet online
da's ex btw en ex import hè ;)
Pagina: 1