Toon posts:

voeding of mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probeem is zo.
De pc van een vriend van mij doet de laatste tijd nogal vreemd hij geeft af en toe BSOD's en zegt soms ineens (dat stemmetje in de bios) system overclocked.
hij heeft wel overclocked gedraaid maar hij draait nu standaard

Specs:
ASUS P4P800 Deluxe
1024 mb kingston pc 3200 ram
P4 2,66 Ghz (533 bus)
Gf4 Ti4200
voeding is een merkloze 350 watt

mijn vermoeden is dat de voeding de boosdoener is deze geeft namelijk zeer rare voltages de 3,3V staat op 4,08 en de Vcore hopt ook op en neer

alvast bedankt _/-\o_

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Pak eens een multimeter en ga de spanningen eens meten aan één van de molexen.

Heb je al een schone installatie gedaan van Windows? Een BSOD hoeft niet direct te betekenen dat er iets mis is met de hardware he. ;)

Lees ook deze eens door:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 13-09-2004 19:21 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmiddag een fresh install gedaan maar hij doet het nog steeds
met een multimeter geeft hij een spanning van 4,08 op de 3,3 volt en de rest blijft binnen 10% marge

• Vunzz
  • Laatst online: 27-07 18:03
* Vunzz mompelt iets over een glazen bol enzo...

Heb je al eens gekeken naar de melding in de BSODS? Wellicht kan je met de info uit het BSOD wat meer info vinden bij vriend Google.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu geen toegang tot de pc maar ik moet hem een advies geven wat hij moet doen dus kijken wat de BSODs betekenen kan helaas niet

• Vunzz
  • Laatst online: 27-07 18:03
Als je reden hebt om te vermoeden dat het aan de PSU ligt, zou je een tijdje kunnen testen met een vervangende PSU.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Pagina: 1