Sinds gisteravond doet mijn Gentoo installatie niet echt veel meer.
Dat wil zeggen:
- booten gaat goed, zoals altijd, behalve X
- Xorg start niet meer (segfaults bij booten)
- na inlog segfault zowat alles wat ik intyp
Hieronder 2 plaatjes die ik geschoten heb waarin je een beetje kan lezen wanneer het mis gaat:

Laatste stapjes van 't bootproces. Alles gaat ok, tot aan X.

Hier log ik in en zie je diverse commands segfaulten (modprobe, ps, ls, etc.)
Wat heb ik gedaan toen het gebeurde?
Ik had eerst een aantal modules in m'n kernel gebakken voor m'n iPod, maar toen werkte alles nog prima. Wat ik daarna ben gaan doen is denk ik de oorzaak, maar hoe? Ik zou ik niet weten.
Ik had dit pakketje gedownload:
http://osiris.student.utw...mgr-blubber-0.1.1.tar.bz2
Dat is een gepatchte versie van de cvs-versie van xcompmgr. Die heb ik opgestart en toen begon het. X wilde restarten maar dat lukte niet meer, steeds signal 11. Toen kreeg ik een paar segfaults, dus deed ik een reboot. En toen kreeg ik dus bovenstaande situatie.
Ik heb al geprobeerd via gentoo livecd om xorg-x11 te remergen, maar dan krijg ik segfaults als /sbin/ebuild.sh de commando's chmod, rm, mkdir etc. wil uitvoeren.
Heb ook mijn backup-kernel geprobeerd, dat hielp ook niet.
Wat kan ik nu het beste doen? Zou het helpen om een stage3 tarball uit te pakken en zo ja, kan dat zomaar zonder mijn installatie te vernaggelen?
Dat wil zeggen:
- booten gaat goed, zoals altijd, behalve X
- Xorg start niet meer (segfaults bij booten)
- na inlog segfault zowat alles wat ik intyp
Hieronder 2 plaatjes die ik geschoten heb waarin je een beetje kan lezen wanneer het mis gaat:

Laatste stapjes van 't bootproces. Alles gaat ok, tot aan X.

Hier log ik in en zie je diverse commands segfaulten (modprobe, ps, ls, etc.)
Wat heb ik gedaan toen het gebeurde?
Ik had eerst een aantal modules in m'n kernel gebakken voor m'n iPod, maar toen werkte alles nog prima. Wat ik daarna ben gaan doen is denk ik de oorzaak, maar hoe? Ik zou ik niet weten.
Ik had dit pakketje gedownload:
http://osiris.student.utw...mgr-blubber-0.1.1.tar.bz2
Dat is een gepatchte versie van de cvs-versie van xcompmgr. Die heb ik opgestart en toen begon het. X wilde restarten maar dat lukte niet meer, steeds signal 11. Toen kreeg ik een paar segfaults, dus deed ik een reboot. En toen kreeg ik dus bovenstaande situatie.
Ik heb al geprobeerd via gentoo livecd om xorg-x11 te remergen, maar dan krijg ik segfaults als /sbin/ebuild.sh de commando's chmod, rm, mkdir etc. wil uitvoeren.
Heb ook mijn backup-kernel geprobeerd, dat hielp ook niet.
Wat kan ik nu het beste doen? Zou het helpen om een stage3 tarball uit te pakken en zo ja, kan dat zomaar zonder mijn installatie te vernaggelen?