Toon posts:

Speedtouch 580 en Demon internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee weken zonder internet gezeten, wachtend op mijn nieuwe Modem + Wireless Gateway, de Thomson Speedtouch 580.
Ik heb m ingesteld met de thomson software te vinden op www.speedtouch.nl
Alles werkt perfect, behalve mijn downloadsnelheid. Normaal behoort dit 53K down en 26K up te zijn. Nu is dit 16K down en 26K up :(.
Ik heb contact opgenomen met de Demon helpdesk(30min gewacht) en zij zeggen dat de lijn er goed uitziet (weinig ruis + goed signaal). Zij denken dat de modem niet zo hoog intraint :?. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan controleren?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:56:
Ik heb contact opgenomen met de Demon helpdesk(30min gewacht) en zij zeggen dat de lijn er goed uitziet (weinig ruis + goed signaal). Zij denken dat de modem niet zo hoog intraint :?. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan controleren?
Dat snap ik niet. Als ze kunnen zien dat je een goed signaal hebt, dan kunnen ze de rest ook zien. Beetje vreemd.

http://10.0.0.138 -> Advanced -> Diagnostics -> Expand all. Dan ergens onder WAN vind je de gegevens.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit heb ik daar gevonden:
Ik heb daadwerkelijk een 512/256 lijn.
Wat is nou intrainen dan?

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 256 / 160

Properties
Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 0.0
Attenuation (dB) up/down = 9.0 / 17.5
Noise Margin (dB) up/down = 29.0 / 33.0

Connection Type = ETHoA
kBytes Tx/Rx = 7092 / 41857

IP Connectivity
Ping Address = 194.159.73.136
Ping Address Description = Primary DNS server (specified by DHCP)
Ping Roundtrip Time (in msec) = 24
Ping Packetsize (in bytes) = 20

IP
Local IP Address/Mask = 82.161.30.150 / 255.255.254.0
Other IP Addresses = Not Configured
DHCP Client Enabled = Yes
DHCP Server IP Address = 82.161.60.1
IP Gateway = 82.161.30.1
Primary DNS = 194.159.73.136
Secondary DNS = 194.159.73.138
MTU Size = 1500
Address Translation = none
UnicastPackets Tx/Rx = 69346 / 94157
BroadcastPackets Tx/Rx = 6 / 548
Packets Dropped = 0

ETHoA
Admin. State = connected
Retry Seconds = 10

ATM
Phonebook Name = PVC_1
Address = 0.35
Encapsulation = llc/snap
Auto Configured = no
QoSbook Name = default
QoS Type = ubr

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:20:
Ok, dit heb ik daar gevonden:
Ik heb daadwerkelijk een 512/256 lijn.
Wat is nou intrainen dan?
Het staat er duidelijk. Maar goed, dat kan Demon natuurlijk ook zien. Gewoon weer bellen want het ligt niet je lijnkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Epias, bedankt voor je reactie. Maar wat is intrainen?
De modem schat de lijn volgens mij in aan de hand van de downloadsnelheid.
Hoe verklaar je anders dat ik wel een upload heb van 26K, terwijl dit volgens de modem 16K max had kunnen zijn? En waarom kom ik dan niet tot 26K download?
Volgens Demon ligt het aan het niet zo hoog intrainen van de modem.
Kan iemand mij vertellen wat dat is of inhoud?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Het trainen van je modem is de handshake van traditionele modems. Dus, daarin wordt bepaald wat de maximaal haalbare up/download snelheid is. Dit gaat overigens automatisch en zal in grote mate bepaald worden door 1) je abonnement bij de provider en 2) de lijnkwaliteit. In de ideale situatie is 1 de belemmerende factor, maar als de lijn erg slecht is zal 2 de limiet bepalen.

Wat demon zegt is dat je training niet perfect verlopen is, wat je zelf ook laat zien want je modem geeft aan:

Dit is beduidend minder dan de 512/256 die je volgens jou moet hebben.

De training kan zich herhalen als de verbinding tot stand is gekomen. Bijvoorbeeld, omdat je modem denkt dat het beter of slechter kan. Het is dus niet iets wat 1x bepaald wordt, het kan wisselen al naar gelang de logica van je modem en de andere kant. Dat kan verklaren waarom je wel hogere snelheden hebt gehaald.

Je noise margin is overigens wel vrij hoog, dus je lijn lijkt in orde te zijn. Laat demon eens kijken wat ze voor linespeed hebben ingesteld voor jouw aansluiting?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:57:
Hoe verklaar je anders dat ik wel een upload heb van 26K, terwijl dit volgens de modem 16K max had kunnen zijn?
Die 26 kB/s komt overeen met 256 kbits/s. 160 kbits/s is ~16.6 KB/s. Klopt precies allemaal.

Het staat waarschijlijk gewoon fout in het DSLAM-profiel. Moet je niet eerst een aanmeldprocedure doorlopen, of is dat niet nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Epias: Graag eerst goed lezen en antwoord geven op mijn vraag. Ik heb een downloadsnelheid van 16KB/s en een Upload van 26KB. Klopt niet dus. 8)7

Pogostokje _/-\o_ : Dus jij denkt dat het niet aan de lijnkwaliteit ligt maar aan de maximum snelheid die Demon aan mij geeft? Het grappige is wel dat ik het abbo heb opgezegd in de 2 weken dat ik heb gewacht op m'n nieuwe modem.
Ik ga de modem wel eerst bij iemand testen die ook Demon heeft, om er zeker van te zijn dat het niet aan de modem ligt. Dank voor je uitleg _/-\o_ .
Ik ga morgen Demon bellen!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 10:07

BrZ

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:57:
Hoe verklaar je anders dat ik wel een upload heb van 26K, terwijl dit volgens de modem 16K max had kunnen zijn? En waarom kom ik dan niet tot 26K download?
Omdat in je modem "up/down" staat, en niet down/up zoals meestal gebruikt wordt ;)

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:52:
Epias: Graag eerst goed lezen en antwoord geven op mijn vraag.
Ik zal het onthouden, meneer.
Pagina: 1