Desktop groter dan resolutie

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hi all,

Ik zit met een redelijk vaag probleempje (voor mij vaag, voor jullie hopelijk niet...)
Sinds kort doet m'n pc wat vreemd onder windows 2000.
Als ik m'n pc opstart, en m'n desktop verschijnt, zie ik slechts een gedeelte van m'n desktop. Ik heb m'n desktop ingesteld op 1280x1024, maar het gedeelte wat ik zie is 1024x768. Ik heb in een andere pc een videokaart waarbij je zoiets kunt instellen bij de eigenschappen van de videokaart... maar bij de instellingen van m'n geforce2 kan ik niets vinden.
Mgoed, als ik daarna de eigenschappen van m'n desktop open, en een andere resolutie selecteer, op enter druk en daarna (binnen de gestelde 15 seconden) annuleer, krijg ik WEL het normale beeld.... dus een 1280x1024 desktop op 1280x1024.
Ik heb allerlei software nagekeken... bedacht of ik nog iets nieuws heb geinstalleerd... (niet dus)...
Ik weet zelf niet meer waar ik nog naar kan kijken als het gaat om de oorzaak...

Flink wat hulp van anderen zou ik dus goed kunnen gebruiken....

Please send my some (possible) sollutions......

Greetings, WFVN (legoman)

edit:

Wat specs staan in m'n signature, maar verder:
OS: Windows 2000 (staat al in het verhaal maar ok) met SP1 en het vroegtijdig vrijgegeven gedeelte van SP2
DirectX 8
Nvidia drivers 7.17
Via drivers 4.25a

Alleen zal het niet aan de drivers liggen of aan de hardware.... dezelfde zooi werkte eerst goed, en op een gegeven moment na een keer booten kwam het probleem dus opdagen..... (ook de proxy-instellingen van internet waren ineens veranderd....)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hm.... Niemand die me kan helpen? :'(

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

ik heb hetzelfde met mijn mx als ie vastloopt onder q3, na het rebooten heb ik een resolutie van 800x600 en een desktop van 1280x1024, even van 32 naar 16 bit kleuren en het is weer goed... :?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Vergelijkbare situatie ja..... maar ik wordt er dus helemaal simpel van dat ik het na iedere keer booten moet doen......

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

ik heb het alleen maar als ie overgeklokt is en dan vastloopt.... onder w98

vaag hoor...

laatste keer dat het gebeurde was met detonator 6.31, ik gebruik nu 6.49

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Dit probleem had ik ook, maar alleen met 7+ versies van de Detonator drivers. Toen ben ik weer terug gegaan naar 6.31 en alles wekte, beeld kwaliteit was ook nog eens beter dus ik heb het maar opgegeven. Wacht wel tot 7 final is.

Hoop dat dit helpt.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Thanx... handig om te weten...
Ik ga alleen niet terug naar 6.xx... ik draai onder w2k... en met die oudere drivers van nvidia draaien games zo enorm traag.... :(
Alleen balen dat het nu ineens wel problemen heeft opgeleverd... terwijl ik zo ongeveer een maand met 7.17 draai zonder problemen....
Maar tot die tijd zal voor mij dan ook wel gelden "Wachten tot 7 final uit is" en in de tussentijd gewoon m'n bak laten draaien >:)
Dit is bovendien ook nog eens goed voor de DP}:Os

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Ik draai ook win2k en game er rustig op los zonder problemen. Heb je wel directx 8? Die geeft nl. ook een performance boost bij mij.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Indeed bij mij ook.... daarom wil ik dus ook niet van 7.17 af... die is gemaakt voor dx8... ik WIL niet terug naar dx7.....
Met dx8 en 7.17 had ik onder w2k ineens een boost van 4200 (ofzo) naar 6200.....
Pagina: 1