Azureus - Download stopt op 99,8%

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Voor degenen die niets aan een discussie toe te voegen hebben en alleen maar bij iedereen hetzelfde reageren:

-JA ik heb de search gebruikt, kwam op nutteloze topics-
-JA ik heb de FAQ bekeken van Azureus, daar stond een oplossing, zie onder meer
-JA ik heb met google gezocht, kwam ook op niets concreets

Goed, wil je nog steeds weten waar dit over gaat?

Ik gebruik dus azureus als bittorrent client. Tot volle tevredenheid kan ik zeggen, ik vind de interface prima, de snelheid ook, niets mis mee.

Probleem is alleen dat bij sommige downloads, hij op een paar pieces blijft hangen. Als je kijkt in de status, dan zie je dat hij ze volledig downloadt, maar vervolgens weer opnieuw begint! Heel irritant dus, en als je bij de teller kijkt heb ik van een bestand van 3,80 GB inmidels al 4,47 GB gedownload. Telkens datzelfde stukje weer opnieuw!

In de FAQ van azureus staat dat je een beta moet installeren, een zogenaamde CVS versie. Ze hebben het dan over versie 2.1.0.3, maar ik heb inmiddels versie 2.1.0.5 geinstalleerd. In de lijst met bugfixes staat dat het probleem in de volledige versie 2.1.0.4 is verholpen, maar bij mij geeft ie nu nog steeds problemen.

Wat kan ik doen, die torrent opnieuw downloaden, omdat het eerste stuk met de oude versie is gebeurd? Ik ben bang dat hij dan gewoon weer op 99,8% blijft hangen.
Of zijn er mensen die dit ook hebben gehad en het op een andere manier hebben weten op te lossen?

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 19:43
Wat kan ik doen, die torrent opnieuw downloaden, omdat het eerste stuk met de oude versie is gebeurd? Ik ben bang dat hij dan gewoon weer op 99,8% blijft hangen.
Of zijn er mensen die dit ook hebben gehad en het op een andere manier hebben weten op te lossen?
Heb dat inderdaad ook een paar keer gehad, bij mij was het met
wat geduld opgelost, soms bleef de download dan wel een paar uur
op 99.8% hangen om vervolgens tergend langzaam naar 99.9% te gaan.
En weer ff later was hij dan toch compleet. Raar maar waar...
Ik zou 'm dus gewoon "wat meer tijd" gunnen.
De laatste tijd heb ik dit probleem niet meer gehad, draai nu
met versie 2.1.0.4 maar of 't daar aan ligt?

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:44
Ik zou gewoon met de laatste officiële versie werken en geen nieuwe "bug-verhelpende" beta's. Dit gebeurt mij trouwens alleen als ik zélf bestanden (die gedownload moeten worden) toevoeg van een andere locatie. Wat meestal dan eventjes kan helpen is "Forceer Hercontrole". (Rechtermuisklik op je torrent) Nooit van versie verwisselen totdat je download compleet is, is een goeie tip voor de toekomst, lijkt me :)

• originalmycroft
Ik draaide 2.1.0.4 en nu dus 2.1.0.5 beta.

Keek net nog eens, en eindelijk is een van die dvd's ... bestanden klaar.

De anderen ben ik nu aan het rechecken, hopelijk helpt het!

[ Voor 4% gewijzigd door originalmycroft op 13-09-2004 18:59 . Reden: Versienummers verkeerdom ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik wil je niet van Azureus af helpen of iets dergelijks, maar als je nu beweerd dat Azureus een goede snelheid heeft, maar blijft hangen op 99,8% (en hierdoor TOCH langzaam is),
waarom wijk je niet uit naar bijvoorbeeld ABC? Ik gebruik nu ABC al een tijdje, en ik moet zeggen 't bevalt me beter dan Azureus.

Nu ben ik al ongeveer vergeten hoe Azureus werkte, maar iets staat mij bij over 't automatish detecteren van de routersettings, en adviezen geven over poortmappings enzovoorts. ABC heeft dit dan wel niet, maar als je je poorten goed mapt, heeft die functie in Azureus ook geen nut. ABC downloadt. En dat is wat een client moet doen, en niets anders.

Just my 2 cents.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zelf gebruik ik BitSpirit, nog nooit problemen mee gehad. Voor mij de fijnste client iig.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• originalmycroft
Bedankt voor de tip, ik zal die eens uitproberen.

Ik heb dit probleem niet eerder gehad, nu voor het eerst sinds ik echt grote files download. Denk dat daar dan het probleem zit. Files boven de xx GB?!

Ben alvast gaan zoeken, voor de mensen die dit lezen en de link zoeken naar ABC: http://pingpong-abc.sourceforge.net/

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het kan ook gewoon liggen aan de files die je download.
Als die laatste paar bestandjes moeilijk te krijgen zijn, of telkens corrupt, dan moet je ze telkens opnieuw downloaden.

Zelf heb ik geen problemen met grote files (>3GB) en werkt Azureus eigenlijk vlekkeloos.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• originalmycroft
Na nog een nachtje geduld, en ongeveer 1 GB verder, is het gelukt! Ik heb ze binnen.

Ik denk inderdaad dat die laatste pieces corrupt zijn op een hoop computers, en dat hij ze daarom wegflikkert en opnieuw downloadt. Maar dan zou dat ding dus wel zo slim moeten zijn om het ditmaal van een andere peer te halen!!

Misschien dat een andere client inderdaad de oplossing is, maar ik hou het voorlopig nog even op azureus.
Pagina: 1