Toon posts:

pci videokaart maar welke

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een dell computer gekocht waar dus geen agp sloten in zitten |:( . Ben verder zeer tevreden ermee maar de intel integrated videokaart bevalt helemaal niet. Nou heb ik op dit moment niet genoeg geld om een moederbord enz. nieuw te kopen dus wil voor een pci kaart gaan.
Nou heb ik rondgezocht op google etc. en heb ik de Geforce fx5200 pci 128 mb gevonden.

Nou heb ik deze van het merk Aopen gevonden: http://www.aopen.nl/products/vga/AeolusFX5200-V128PCI.htm ( €88 )

en van PNY Verto :?
http://www.pny.com/products/verto/mainstream/5200pci.asp (€??)

Aopen is bij meerdere webwinkels te krijgen maar die PNY Verto kan ik niet in de nederlandse webwinkels vinden.
-Op de Aopen site staan een klein aantal specs op en er staat een foto bij die er heel wat cheaper uitziet als de PNY. Ook staat bij de PNY een groot aantal specs bij en een mooie foto :P.

Mijn vragen:
- Kloppen de foto's en waarom verschillen deze erg veel van elkaar?
- Zijn de specs van beide kaarten gelijk? (pixelshaders enz.)
- Is "PNY verto" in Nederland verkrijgbaar en hebben mensen hier ervaring mee?
- Of kan iemand mij een voorkeur geven aan 1 van deze 2 kaarten (of andere PCI kaarten tot €100)

Ik heb zelf via google enz. gezocht maar kan geen reviews vinden van deze PCI kaarten en bij het zoeken naar PNY Verto kom ik telkens uit op Duitse site's

Verwijderd

Koop een ati radeon 9600 se die is 88 euro en dan heb je veel betere kwaliteit als die fx5200

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:11:
Koop een ati radeon 9600 se die is 88 euro en dan heb je veel betere kwaliteit als die fx5200
Het moet wel een pci kaart zijn en dacht dat deze alleen met agp werkt.

Verwijderd

De Radeon 9600 tip van mijn bovenbuurman lijkt me een verstandig besluit. Ik denk namelijk dat je aan een geforce fx5200 weinig hebt. Je gaat dan vooruit van bagger graphics, naar nog steeds bagger graphics.

Verhoog dus je budget of ga echt voor minimaal een radeon 9600.

Verwijderd

Ja ga dan voor een ATi X300 SE 128 mb PCI van ASUS

specs:

Asus ATI EAX300X/SE PCIX 128mb
Aansluitingen
D-sub en S-VHS
Core en geheugen MHz
325MHz core / 400MHz RAM
Fabrikant
Asus
Garantie
3 jaar
GPU
ATI RADEON X300 SE
Interface
PCI Express 16x
Pixel Pipelines
4
Specificaties
HYDRAVISION
Support 3D API
Full DirectX 9.0b & OpenGL
Videogeheugen
128 MB DDR Video Memory 64Bit DDR
Website fabrikant
http://www.asus.com

Prijs: € 95.00

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:22:

specs:

Asus ATI EAX300X/SE PCIX 128mb
*knip*
Dat is pci-express, en heeeeel wat anders dan PCI

Dan kan je proppen wat je wil, maar die zal er ook niet inpassen hoor...

En als je geen agp-slot hebt, verwacht dan überhaupt niet al te grote prestaties hoor...

>:) * Hooglander1 lacht de trage aapjes onder zich uit ;) :+

[ Voor 64% gewijzigd door Hooglander1 op 13-09-2004 18:31 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:22:

specs:

3 jaar
GPU
ATI RADEON X300 SE
Interface
PCI Express 16x
Pixel Pipelines
4

Prijs: € 95.00
der staat toch PCI EXPRESS 16X :P

[ Voor 37% gewijzigd door Satch op 13-09-2004 18:29 ]

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 21:05
Gaat niet werken, dit is een PCI-Express kaart, als de TS geen AGP heeft heeft hij waarschijnlijkheid ook geen PCIe

PCIe 16x is geen PCI

Mischien kan de TS wat meer info geven over zijn systeem

ik zou toch maar voor de 9600 in PCI uitvoering gaan (al weet ik niet of deze wel als PCI uitvoering te koop is). Helaas zijn er idd niet veel videokaarten met PCI interface verkrijgbaar :P

edit:
toch wat sneller typen :P

[ Voor 6% gewijzigd door MarZ_E op 13-09-2004 18:31 ]

Verwijderd

JUPJUP! geef ff wat specs over je mobo dan kunnen we er wat meer mee

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:31:
JUPJUP! geef ff wat specs over je mobo dan kunnen we er wat meer mee
Specs? PCI = PCI, tenzij je een verouderd bord uit de pre Pentium III tijd hebt ofzo...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

ik denk dat jupjup het beter zelf kan beslissen, dus SLUITEN!

Verwijderd

Topicstarter
MarZ_E schreef op 13 september 2004 @ 18:29:
Gaat niet werken, dit is een PCI-Express kaart, als de TS geen AGP heeft heeft hij waarschijnlijkheid ook geen PCIe

PCIe 16x is geen PCI

Mischien kan de TS wat meer info geven over zijn systeem

ik zou toch maar voor de 9600 in PCI uitvoering gaan (al weet ik niet of deze wel als PCI uitvoering te koop is). Helaas zijn er idd niet veel videokaarten met PCI interface verkrijgbaar :P

edit:
toch wat sneller typen :P
Ik kan idd de 9600 niet in pci uitvoering vinden. De ati 9200 wel (is dit beter? ).
Ik verwacht ook zeker niet veel van de kaart maar ergers als me mijn intel extreme graphics zou het vast niet zijn.
Mn systeem:

Pentium 4 2.8
2 * 256 geheugen ( samsung)
vervelend Intel moederborde (weet zo niet welke maar hij zit in dimension 2400)
intel extreme graphics 82845g 64 mb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 18:38 ]

Verwijderd

Uit mijn ervaring is de 5200 toch nog wat beter.. 9200 ondersteund alleen DX8, en is daar niet al te snel in.. Nu is de FX 5200 niet al te snel in DX9, maar in DX8 haalt hij hier weer voordeel.. Maar zoals al gezegd is.. Verwacht niks bijzonders van een PCI-kaart

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De snelste betaalbare PCI kaart is momenteel een Radeon 9200. Woei, 128bits \o/

De MX440 is er ook in pci, en de PNY is sneller aangezien die 128bit membus heeft, en de aopen aeolus FX5200 PCI heeft dat niet en is daardoor ook een stuk trager (64-bit is bad)

Ter info:

Als je geld teveel hebt:
Matrox Parhelia PCI :9~

offtopic:
Dit post ik momenteel ff voor iemand anders, vergeef me als je het niet meer snapt na 10 edits :X

[ Voor 61% gewijzigd door Hooglander1 op 13-09-2004 18:59 . Reden: wpeo ]

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op 13 september 2004 @ 18:39:
De snelste betaalbare PCI kaart is momenteel een Radeon 9200. Woei, 128bits \o/

De MX440 is er ook in pci, en de PNY is sneller aangezien die 128bit membus heeft, en de aeolus 64 heeft dat niet en is daardoor ook een stuk trager...

Ter info:

Als je geld teveel hebt:
Matrox Parhelia PCI :9~

offtopic:
Dit post ik momenteel ff voor iemand anders, vergeef me als je het niet meer snapt na 10 edits :X
Hehe hier schiet ik teminste wel wat mee op :) de 9200 is nog goedkoper ook. Maar iemand enig idee of die PNY in nederland verkrijgbaar is en voor hoeveel?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:51

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:51:
[...]

Hehe hier schiet ik teminste wel wat mee op :) de 9200 is nog goedkoper ook. Maar iemand enig idee of die PNY in nederland verkrijgbaar is en voor hoeveel?
ik zou toch voorkeur hebben op een 5200 ipv r9200, vooral vanwege de dx9 support

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Perfect die heb ik zelf niet gevonden maar is de 9200 nou sneller of de 5200? :P

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op 13 september 2004 @ 18:59:
[...]

ik zou toch voorkeur hebben op een 5200 ipv r9200, vooral vanwege de dx9 support
je heb niks aan dx9 met zo'n slome kaart.. dan kan je volgens mij beter een r 9200 hebben...

btw ik denk wel dat ze heel dicht bij elkaar liggen

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou gaan voor de 9200, die is namelijk ook 128 bits en toch ietsje sneller

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Bekijk dit maar eens :)

• Holybuck
  • Laatst online: 10-06 02:04
Van die 5200 is ook een 256Mb variant. Salland Automatisering heeft hem iig voor € 103 (net niet beneden € 100, maar toch >:) )

GEFORCE FX 5200 PCI 256MB DDR DVI & TV Out

edit:
URL bijgewerkt. Ik had hem van de site van Salland gekopieerd en niet even goed gecheckt bij Geforce.. Dom natuurlijk |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Holybuck op 13-09-2004 19:46 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Holybuck schreef op 13 september 2004 @ 19:17:
Van die 5200 is ook een 256Mb variant. Salland Automatisering heeft hem iig voor € 103 (net niet beneden € 100, maar toch >:) )

GEFORCE FX 5200 256MB DDR DVI & TV Out
Dat is een link naar een AGP-versie, waar de TS dus niets aan heeft... :)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
In bijna alle benchmarks waar deze kaarten in voorkomen troeft de 9200 de 5200 af. Zelfs in games die van Directx 9 gebruik maken. Ga dus voor de 9200. (256mb is helemaal nergens voor nodig trouwens. 128mb is meer dan voldoende voor zulke kaarten.)

• Holybuck
  • Laatst online: 10-06 02:04
Misschien een idee om een goedkoop moederbord met AGP erin te stoppen (bijv. Asus P4PE of P4P8X) en dan een iets betere AGP kaart (bijv 9600 SE)? Ben je +/- €130 kwijt.

• UltraR-pc
Dell computers worden er over het algemeen niet betrouwbaarder op als je hardware gaat zitten vervangen. En dit geld zeker voor het mobo.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Holybuck schreef op 13 september 2004 @ 19:54:
Misschien een idee om een goedkoop moederbord met AGP erin te stoppen (bijv. Asus P4PE of P4P8X) en dan een iets betere AGP kaart (bijv 9600 SE)? Ben je +/- €130 kwijt.
Tjah, ik denk dat als de TS een pc zoals deze (*kuch*Dell*kuch*) koopt, hij überhaupt niet zulke hoge prestaties verwacht. Deze is ook niet zomaar een nieuw mobo in te kopen, omdat die Dell kasten allemaal anders zijn dan de bestaande standaarden... Daarom vind ik persoonlijk Dell ook geen goed merk...

Blijft dus de vraag: Wat verwacht je van de kaart?
UltraR-pc schreef op 13 september 2004 @ 19:56:
Dell computers worden er over het algemeen niet betrouwbaarder op als je hardware gaat zitten vervangen. En dit geld zeker voor het mobo.
Blij dat ik dus niet de enige ben, die dat geen goed idee vindt...

[ Voor 20% gewijzigd door Hooglander1 op 13-09-2004 20:07 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

UltraR-pc schreef op 13 september 2004 @ 19:56:
Mwa, aan zo'n PC is op zich niets "speciaal Dell", tis ws. gewoon een Intel OEM bord, zou dus helemaal niks moeten uitmaken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op 13 september 2004 @ 20:03:
[...]

Tjah, ik denk dat als de TS een pc zoals deze (*kuch*Dell*kuch*) koopt, hij überhaupt niet zulke hoge prestaties verwacht. Deze is ook niet zomaar een nieuw mobo in te kopen, omdat die Dell kasten allemaal anders zijn dan de bestaande standaarden... Daarom vind ik persoonlijk Dell ook geen goed merk...

Blijft dus de vraag: Wat verwacht je van de kaart?

[...]

Blij dat ik dus niet de enige ben, die dat geen goed idee vindt...
hm. Ik verwacht niet veel van de kaart :P maar ik heb met de kaart die ik er nu in heb zitte bij bepaalde spellen nog wel eens last van dat tie een spel niet wil spelen omdat de kaart bepaalde "opties "niet ondersteund.
En ja kwil spellen zoals gta vice city etc. op 1024 bij 786 spele en dat wil best met me kaart die ik nu heb maar de nieuwe spellen willen niet.
Ik hoef ook echt niet alles op high te kunne spele.

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:39:
[...]

hm. Ik verwacht niet veel van de kaart :P maar ik heb met de kaart die ik er nu in heb zitte bij bepaalde spellen nog wel eens last van dat tie een spel niet wil spelen omdat de kaart bepaalde "opties "niet ondersteund.
En ja kwil spellen zoals gta vice city etc. op 1024 bij 786 spele en dat wil best met me kaart die ik nu heb maar de nieuwe spellen willen niet.
Ik hoef ook echt niet alles op high te kunne spele.
Ik denk dat de pci radeon 9200 gta op zich wel soepel zou moeten draaien.

Verwijderd

Koop gwoon zoon 9200tje ben je van het gezeik af, als je toch geen snelle 3d games wil spelen

Verwijderd

Topicstarter
Damn das de apg versie :P maarja dan wordt het dus zowiezo de ati 9200. Allemaal bedank voor de reacties _/-\o_

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-07 15:14
Goh laat ik nou precies hetzelfde probleem hebben als jupjup...

heb je inmiddels al je nieuwe kaart gekocht, jupjup?
ik denk dat ik voor mijn Dell2400 een club3d ATi radeon 9250 met 128mb met TV out koop...
die zijn er al voor 60 eurootjes volgens tweakers dan.

maar weet iemand of dat geen problemen oplevert, een nieuwe pci videokaart in je dell stoppen?

• Vulcan750
  • Laatst online: 13:18
Een zwager van mij lukt het i.i.g. niet om een pci videokaart (Radeon 9250) in zijn Dell Dimension 2400 aan de praat te krijgen. Wordt niet herkendt in Windows XP. Volgens de helpdesk van Dell kan je in het bios niet de onboard video uitschakelen, enkel via "apparaatbeheer", bovendien beweerde de helpdeskmedewerker dat de Dell Dimension 2400 geen pci-videokaarten zou ondersteunen. :?
Lijkt mij pure bullshit, die pci-sloten zitten er toch niet voor niets op? 8)7 Is er iemand op dit forum die al eens een pci-videokaart op zo'n Dellie aan de praat heeft kunnen krijgen? Zoja, wat te doen dan!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat Dell iets raars doet waardoor PCI VGA kaarten totaal niet werken lijkt me onwaarschijnlijk, maar dat het in het geval van integrated VGA niet uit te schakelen valt, is zeer aannemelijk.

Verder is er een verschil tussen 'ondersteunen' en 'wel werken' - wat Dell (terecht) zegt is dat als je iets wil doen wat Dell niet bedoeld heeft, je hen niet om hulp daarbij kunt vragen :z

Probleem is waarschijnlijk dat de BIOS geen PCI als primary VGA device ondersteunt. Dat betekent dat je de VGA BIOS van die PCI kaart iig moet uitschakelen en de POST sowieso via de integrated VGA moet lopen. Pas bij initialisatie van de grafische schil van je OS kun je de PCI kaart aanspreken. En die kaart moet het pikken dat hij niet als primary draait, wat vaak geen sinecure is...

Oslik blyat! Oslik!

• Vulcan750
dion_b schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 01:12:
Verder is er een verschil tussen 'ondersteunen' en 'wel werken' - wat Dell (terecht) zegt is dat als je iets wil doen wat Dell niet bedoeld heeft, je hen niet om hulp daarbij kunt vragen :z
Hoezoe "niet bedoeld"? Als Dell niet zou willen dat er iets met de pci-sloten gedaan moet worden, dan hadden deze er uit moeten laten slopen, zoals ze waarschijnlijk ook het agp-slot achterwege hebben gelaten. Ik heb zelf het moederbord nog niet gezien, maar ik wed erop dat je het bevestigingspunt voor het agp-slot zo ziet zitten... :X

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:26
PCI wordt ook voor andere dingen gebruikt dan videokaarten hoor.

• Vulcan750
Zoutvat schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:44:
PCI wordt ook voor andere dingen gebruikt dan videokaarten hoor.
Ja!? Maar een pci videokaart voldoet ook gewoon aan de pci-standaard, dus zou dit 1 van de vele mogelijkheden moeten zijn...toch? 8)7

Pagina: 1