[R9800Pro] Begint opeens te stinken ?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Ik zit met een probleem, althans, dit denk ik ! :(

Gisteravond, opeens een stank op mn kamer, ik dacht nja zal wel van buitenaf komen, iets van een of andere rare gozer die nat hout in de open haard flikkerd ofzo, dus denk laat maar hangen en ga maar slapen. (Had voor de zekerheid wel effe aan mn pc geroken maar rook toen niks raars).

Stond ik vanmorgen op, zet mn pc aan, meteen weer diezelfde stank! Toen wist ik dus dat er iets niet goed was.
Toch nog maar eens die kast open gemaakt, en goed geroken. Samen met de 2nd opinion van mn broertje ben ik er uit gekomen dat het mijn R9800Pro is die enorm stinkt. Net alsof er iets aan het smeulen / "schnirken" is.

Ik voelde dus even aan het koelblok, op het eerst voelde ik niks, maar na 2sec ofzo voelde ik dat ie echt superheet was. Nu heb ik vandaag eens op MSN aan een andere tweaker gevraagd, en hij zegt dat Radeon's nog wel eens uber-warm willen worden!

Nja goed mn pc doet het nog steeds, geen problemen e.d. vind het alleen bizar dat ie opeens zo enorm hard stinkt en dat dat koelblok zo heet is? B)

Specs:

Radeon 9800 Pro (Gigabyte) 128mb. (Nieuw direct van de fabriek ivm garantie van mn R9700Pro).
Abit KD7-Raid
AMD Applebred 1400..
Dit alles in een Yeong-Yang Cube, CPU is watergekoeld.

De Radeon is nog helemaal origineel. niet overgeklokt, geen andere koeling e.d.

Ik heb nog geen casefans gemaakt (wil ik wel nog maken). Dus er komt tot zover geen verse lucht in de case. Alleen de lucht die de koeler @ radiator uit de kast wegzuigt (Voorkant van de kast).

Moet ik me nu druk maken o.i.d. ?

Verwijderd

Waarnschijnlijk is je plastic koeler nu te warm geworden en dus gaat 'ie nu smelten. Ik zou iig even checken en dan andere koeling erop zetten oid..

• De_Bastaard
Hmm, bedoel je de fan zelf :?

Zal hem dalijk eens los halen die kaart..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zodat je naar je garantie kunt fluiten als hij echt aan het sterven is? Die dingen worden wel gloeiend heet (tijdens full load!), maar zo heet dat het koelblok smelt tijdens het idlen is gewoon niet goed.

🌞🍃

• De_Bastaard
Nah hij was wel gloeiend heet, maar smelten ? nee man. ding is nog in prima staat :P

koeler draait ook nog ;)

Btw, hij was dus gewoon zo heet, tijdens idlen.

[ Voor 19% gewijzigd door De_Bastaard op 13-09-2004 18:15 ]