Graag jullie mening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
/edit: Sorry, topic title moet eigenlijk zijn: "Graag jullie mening".

Beste mensen,

gisteren las ik de nieuwspost over een minirobot die over water kan lopen. Tot mijn droefenis vonden velen het nodig om hierop te reageren met een verwijzing/bespotting naar Jezus Christus. Ik plaatste daarom zelf ook een reactie, in de hoop dat men dit dus niet meer zou doen. :|

Ik zag dus net dat desbetreffende reactie omlaaggemodereerd is met een flamebait. Nu gaat het mij nog niet eens zo zeer daarom, maar wel om:
- ten eerste het feit dat mensen uberhaupt op zo'n manier reageren: andere mensen hiermee kwetsend;
- ten tweede het feit dat wanneer iemand z'n afschuw hierover laat blijken, dit dan gelijk op deze manier de kop wordt ingedrukt.

Overdrijf ik? Zit ik er naast? Graag reacties. Ik voel me hier echt niet lekker bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Upquark op 13-09-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Mwaah, ik heb wel eens ergere dingen gelezen. Stoor me er zelf niet aan maar dit topic vond ik nog wel meevallen. Er werden hooguit wat grapjes gemaakt wat ik me heel goed voor kan stellen bij zo'n onderwerp.

Hier op tweakers vind ik het niveau sowiezo erg hoog dus wat dat betreft mag je nog niet zozeer klagen. Als de reacties te heftig worden kan een mod natuurlijk altijd nog ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Avec tout le respect maarruh.

Zoveel grappen werden er niet over de Heer gemaakt.
Zo erg zijn die grappen niet, ze zijn niet eens grappig bedoeld maar meer als ontopic verwijzing.

En los daarvan, je post maakt zich ergens wel terecht druk over iets, maar in praktijk gebeurt het gewoon dagelijks op straat, zo werkt Nederland inmiddels. Je punt raakt zodoende wel een raakvlak, maar zowel de 'grap' is niet echt overdreven alsmede je laatste afsluitende zin is wel betuttelend. En IMHO is een verwijzing naar beperking van onderwerp nog steeds een vorm van 'containment' die ongepast is (alhoewel je het in dezen wel vriendelijk vraagt).
Van mij krijg je een wippie ophoog, maar meer dan een +1 zit er niet in, daarvoor is het niet ontopic.

PS, betreffende Jezusposten stonden al op 0, die werden dus blijkbaar al niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Mijn persoonlijke mening hieromtrent:

Wat betreft je score:

Die staat nu op 1 behulpzaam en daar mag ie wat mij betreft blijven, al zou hij imo eigenlijk op 0 offtopic thuishoren

Wat betreft al die toespelingen: Eentje als grappig beoordelen kan imo, twee ook nog, de derde en volgende zijn dubbelposts/offtopic/... (ontopic verwijzingen zie ik er dus niet echt in ecteinascidin ;))

Wat betreft je inhoudelijke reactie: dat is iets wat elk persoonlijk voor zich moet uitmaken. Ikzelf vind dat zelfs de paus een beetje zelfrelativering moet kunnen doen en met een grapje omtrent zijn geloof lachen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Yoeri op 13-09-2004 17:46 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Naar mijn mening overdrijf je een beetje. Je hebt je mening geventileerd, en dat is je goed recht. Verder moet je het mijns inziens niet zoveel aantrekken, dan heb je geen leven meer. Als ik me alles zo aan ga trekken wat me pijn zou kunnen doen, dan heb ik niet meer de aandacht aan de dingen waar ik me aandacht voor wil geven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Jammer dat je na behulpzaam nog een onterechte troll kreeg.

Der zitten misschien een paar posts bij, als antwoord op deze: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1124949 , maar die staan inmiddels wel op 0 of daaromtrent. Zie dat dan maar als dat meerdere mensen het met je eens ziin.
Verder zit er zelfs een opvoedende tekst bij; http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1125029 alhoewel daar weer niet het fijnste taalebruik gebezigd wordt.
want hoe je ook over de bijbel en het geloof denkt, enige algemene kennis mag toch wel verwacht worden.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 11:40
Tja, een troll........Laten we even wel wezen; het is een ongefundeerde mening dat jezus heeft bestaan en dat hij over water liep. Dit ondanks dat er zoveel mensen in geloven (nog een keer dan; geloven). Er zijn ook heel veel mensen die in homeopathie geloven of in Bagwhan of in weet ik wat. Nergens bewijs voor alleen een aantal verhalen samengebracht in een boek dat pas na ongeveer 100 jaar na het bestaan van iemand die zich jezus noemde is opgesteld! (nieuwe testament dus)
verdere weetjes over de bijbel op; http://www.bible.com/answers/afacts.html

Affijn laat je je alsjeblieft niet storen door mij (ik ben, zoals je misschien wel doorhebt, een fanatiek atheist, teveel ellende gezien om nog in een goede god te geloven......)

Ik denk wel dat je (Upquark) een beetje realistisch moet zijn hoor, ik heb alle reacties eens nagekenen en nergens word iets oneerbaars gezegd over Jezus. Als je hier al slapeloze nachten van hebt dan heb je toch echt een probleem IMHO.

Ik denk dat je naar aanleiding van mijn reactie reden mag hebben om een topic te openen maar dat kun je dan doen in Wetenschap & Levensbeschouwing

Wat een blasfemische reply nietwaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Aan iedereen die heeft gereageerd: bedankt. Ik vind het erg verleidelijk om inhoudelijk te reageren, maar ik denk dat dit forum (TMF) daar niet voor bedoeld is.

Wat ik nog wil zeggen, is dat ik desondanks meen er goed aan te hebben gedaan zo te reageren als in dat topic. Ik besef nu dat de weerstand die dit oplevert, niet meer dan logisch is, en dat zal ik gewoon moeten (leren) accepteren.

Nogmaals bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In tegenstelling van een aantal mensen hierboven vind ik niet dat deze post op 1 thuis hoord maar op 0. Het is niet ontopic en voegt eigenlijk niks toe aan de discussie.
Daarbij denk ik dat je met z'n post het risico loopt dat er inhoudelijk op gereageerd gaat worden en daarmee een godsdiens threat krijgt wat volgens mij niet geheel de bedoeling is van een tech site.
De jezus grappen waren idd niet grappig en horen netzo goed op de 0 terecht te komen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mjah. Ik ben het met spook eens dat deze volledig offtopic is, verantwoordbaar of niet. Daarnaast is het imo beargumenteerbaar dat een verplicht letterlijke interpretatie van de bijbel net zo goed mensen tegen het hoofd kan stoten; als je het op water lopen van Jezus als een metafoor ziet (wat mij erg slim lijkt) is er niets blasfemisch aan het maken van een referentie aan dit verhaal. Van sommige posts (klik) zou ik zelfs zeggen dat door het weerleggen van de superioriteit van machines de humanocentrische benadering van de bijbel recht gedaan wordt - al is dat misschien ook weer wat overdreven :)

edit:
Bij deze kan ik me trouwens wel voorstellen dat je je eraan ergert, nonsensical, simplistic en volgens mij wel degelijk respectloos. Staat op +1 en kan niet meer omlaag, maar van mij mag 'ie naar 0. Gelijkgestemde PM in de buurt?

[ Voor 18% gewijzigd door Rataplan op 14-09-2004 12:31 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor het verschil tussen 1 en 0 hoef je niet echt een PM in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ecteinascidin schreef op 14 september 2004 @ 12:45:
Voor het verschil tussen 1 en 0 hoef je niet echt een PM in te schakelen.
Voor een verschil van een punt geloof ik ook niet echt in PM-en. Maar in dit geval is het het verschil tussen zichtbaar en onzichtbaar. Ik persoonlijk vind het een allesbehalve grappige opmerking. Maar ik snap de link wel. Hij is niet offtopic, maar hooguit overbodig. De vraag is hij overbodig of is hij dusdanig reacties uitlokkend dat een troll moderatie toepasselijk is? Ik denk als je heel objectief kijkt dat het ingrijpen bij deze reactie niet direct noodzakelijk is omdat het een precedent schept voor heel veel andere reacties. Of iemand moet hele sterke argumenten hebben. Dan kan ik altijd nog overtuigd worden.

* KeX zou die reactie overigens liever uit het zicht dan in het zicht willen hebben.

maar dat is waarschijnlijk het gevolg van mijn oneindige gebrek aan humor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn humor is dan dat je 'm omhoog moet modden. Hij staat op 1.46 dus....... zodra hij de 1.50 passeert zal ik iig wel een -2 loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op 14 september 2004 @ 14:12:
zodra hij de 1.50 passeert zal ik iig wel een -2 loslaten.
En dat vind ik dan weer humor :D

edit:
En voor de duidelijkheid: mijn argumenten gaan niet zwaarderwegend worden, dus ik laat het er ff bij :)

edit:
Ik vind het trouwens helemaal geen humor, de post kan niet meer gemod worden en staat dus voor alle eeuwigheid op 1.46 :{ Gnuif :+

[ Voor 44% gewijzigd door Rataplan op 14-09-2004 14:58 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium is overtuigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik vind dat je post best ergens tussen de 0 en 1 hoort te staan. Op zich heb je gelijk dat grappen over Jezus niet echt nodig zijn, maar je leeft wel in een wereld waar dat inmiddels vrij normaal is. Zolang ze niet echt beledigend zijn, stoort het mij dus ook niet zo. zodra ze dat wel worden mogen ze wat mij betreft ook gelijk op een gepaste -2 gezet worden. De draad loopt nu dus volgens mij redelijk in de pas.
Ohja, jouw eigen reactie is natuurlijk ook lastig. Op zich issie offtopic, en reageer je niet inhoudelijk.. Maar ik kan me goed voorstellen dat je hem plaatst. Ik zou hem daarom ook niet te ver naar beneden modden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Tja, het blijft lastig, omdat een de desbetreffende reacties 'niet echt nodig' vindt, en de ander 'kwetsend'. Natuurlijk is het duidelijk waar dit kwalificatieverschil vandaan komt. Tegelijk hoop ik dat men het ook vandaag in, zoals Luxx zegt, een wereld waar dat inmiddels vrij normaal is, (weer) tot het besef komt dat vloeken tenminste onfatsoenlijk is (btw, onder vloeken versta ik gemakshalve dan alles wat tegen het derde gebod ingaat).

Het is hoe dan ook zo dat vloeken sommige mensen kwetst, en dat alleen al lijkt me voldoende reden om het niet te doen.

Wat mijn eigen reactie betreft, zoals ik al zei maakt het me niet zo uit welke score hij krijgt. Ik zie btw dat er na mijn reactie nog maar 1 reactie is geweest, dus zo heel veel heeft het nu ook niet uitgemaakt. (of juist wel? ;))

Ik zal nu ophouden, anders dreig ik weer off-forum te raken. Iig wederom bedankt voor het reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat vloeken betreft zijn we minder makkelijk. Je kan 't proberen, maar dan wel ontopic op een bijbehorende manier. Klootzak is al aardig op de rand en alles daarover is tegenwoordig not done. WO2 en vervelende ziektes (behalve verkoudheid) doen we ook al niet meer dus tja... ik ben van mening dat de FP behoorlijk 'schoon' is.

Maar toch, een opmerking dat Jezus op water loopt en niet op benzine, da's toch iets anders als vloeken? Blasfemie zou ik het noemen, maar in vrij Nederland zijn er niet zoveel excessen meer... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
Upquark schreef op 14 september 2004 @ 17:30:Wat mijn eigen reactie betreft, zoals ik al zei maakt het me niet zo uit welke score hij krijgt.
Tja waarschijnlijk heb je op deze manier je christelijke daad gedaan en ons zo aan het denken proberen te zetten....nietwaar? O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Gielius schreef op 14 september 2004 @ 20:23:
Tja waarschijnlijk heb je op deze manier je christelijke daad gedaan en ons zo aan het denken proberen te zetten....nietwaar? O-) ;)
hoewel ik de rest van dit topic een beetje een storm in een glas water vind, heb ik hier zo een beetje een bedenking bij van "dit kan nogal spottend overkomen"

het lijkt (ik zeg niet dat het zo is) wel alsof je denkt van "nou, iedereen zegt dat de TS niet zo lichtgeraakt moet zijn dus gaik er nog even een schepje bovenop doen" ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die mini-robot wordt gezien als zijnde een dier.

Nu is er ook nog een salamander, met de bij naam: Jezus slamander; waarom: Dit is een salamander die met 2 benen (achterste) over het water kan lopen.

Aangezien er in de bijbel wordt geschreven dat Jezus over water kon lopen, heeft deze slamander deze naam gekregen.

Nu omdat er inderdaad associaties worden gemaakt met Jezus, vind ik lekker boeiend.

De Jezus salamander heb ik gezien dat deze over water kan lopen, dat heb ik Jezus opzich niet zien doen.

Dus als je vraagt om mijn mening, wat je doet, zeg ik: Dude, chill.. Dat jij geloofd in het christendom, moet jij weten, dat anderen daar de draak mee steken, lekker boeiend.

Desnoods noemen ze dat ding God..

Er zijn zoveel thoerieën, waaronder dat God niet het opper wezen was, maar een wezen uit een ander stelsel.

Wat ik niet snap, is dat mensen die geloven zo ontzettend vast houden aan het geen wat met de pap-lepen is in gegegoten, en niet openstaan voor andere ideeën.

NB:
Ik ben zelf ook gelovig opgevoed, en je kan mij niet wijsmaken dat God er heeft gekozen voor kanker, aids, en weet ik veel wat. Want als ik iets doe, wil ik dat het goed gebeurd, en als dat niet zo is pas ik het aan. Waarom past God dan de mens niet aan? Kijk naar al de onvrede in de wereld, lekkere God ben je dan als je zoiets wilt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RaZ schreef op 14 september 2004 @ 20:31:
lekker boeiend (...) lekker boeiend (...) lekkere God
En heb je verder nog een verhaaltje over waarom jouw mening leidraad voor moderatie op de FP moet zijn? Of wil je alleen maar duidelijk maken dat Upquark's mening volgens jou onzin is, en dat volgens jou zijn mening daarom niet geschikt is als leidraad? En heb je door dat die twee standpunten effectief identiek zijn? Mogen we wel rekening met 'm houden, of past dat ook niet in jouw denkraam?

Of ben je verdwaald, en zoek je een "God bestaat niet/wel/niet/wel"-draadje in W&L? Daar stellen ze denk ik iets meer prijs op betogen wat er mis is met het concept God. Klik hier en je zorgen zijn over.

Ik ben zelf redelijk fel antitheistisch, maar bovenstaands heeft echt geen klap met het tolereren van flauwe opmerkingen op de FP te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
Yoeri schreef op 14 september 2004 @ 20:26:
[...]

hoewel ik de rest van dit topic een beetje een storm in een glas water vind, heb ik hier zo een beetje een bedenking bij van "dit kan nogal spottend overkomen"

het lijkt (ik zeg niet dat het zo is) wel alsof je denkt van "nou, iedereen zegt dat de TS niet zo lichtgeraakt moet zijn dus gaik er nog even een schepje bovenop doen" ;)
Was absoluut niet als schepje erbovenop bedoeld hoor, meer als algemene afsluiter. Daarom ook die ;) .
Sluit me compleet aan bij Rataplan. Zullen we dit onderwerp maar afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Onderschrijft Rataplan's betoog ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
RaZ zei:
Wat ik niet snap, is dat mensen die geloven zo ontzettend vast houden aan het geen wat met de pap-lepen is in gegegoten, en niet openstaan voor andere ideeën.
Als korte reactie hierop wil ik alleen zeggen dat het christelijk geloof bij mij niet met de paplepel is ingegoten. (niet dat dit mijn verdienste is natuurlijk..)

Verdere (overigens interessante) discussie lijkt me hier niet meer zinvol. Ook wat mij betreft mag deze dicht.

[ Voor 11% gewijzigd door Upquark op 14-09-2004 21:20 ]

Pagina: 1