[XP, WUP] Telkens foutnummer 0x80072EE2

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg bij het uitvoeren van Windows Update (via de browser) telkens foutnummer 0x80072EE2 nadat het "zoeken naar updates" vrij lang geduurd heeft.

Via google heb ik gevonden dat die fout een of andere timeout moet zijn. Ook de "Windows Update-probleemoplosser" wil me niet helpen. Mijn internet werkt verder prima. Ik kan alles doen en laten wat ik wil, alleen zit ik wel achter een NAT-firewall.

De automatische updates doen het trouwens wel...

btw, dit KB-artikel helpt me er ook niet uit.

update: het ligt ook niet aan de NAT-router of m'n firewall. Ik heb net een PC rechtstreeks zonder firewall of iets aan de modem (ADSL speedtouch home, orgineel) gehangen, en dan werkt het nog steeds niet. Bovendien is het probleem ook niet beperkt tot 1 PC. Alle PC's met XP hebben er last van.

update 2: Ik heb het probleem kunnen omzeilen door de windows update service te forceren een proxy server te gebruiken, want gelukkig draait die (ook) op m'n NAT-firewall. Ik heb de volgende commando's in een command prompt uitgevoerd:
code:
1
2
3
proxycfg -p <proxy server>:<proxy port>
net stop wuauserv
net start wuauserv

En toen werkte het. Maar het is natuurlijk niet op de manier waarop het hoort...

[ Voor 65% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-09-2004 19:07 ]

日本!🎌

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou het kunnen zijn dat je op je NAT routertje iets met HTTPS filtert of iets dergeijks? :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik zeg toch dat het ook niet werkt als ik een PC direct aan het internet hang...

Anyway, nu krijg ik weer een andere error als ik een update wil installeren. Foutcode 8024401A om precies te zijn. MS weet zelf natuurlijk ook niet wat dat betekent.

Ohja, had ik al gezegd dat de automatische updates wel werken? Hij kán het dus wel degelijk!

[ Voor 17% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-09-2004 00:01 ]

日本!🎌