[Win2k3] hoe leden domein laden domein controller

Pagina: 1
Acties:

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
server A= Domein controller
server B= Filesever

Ik krijg het niet voor elkaar om gebruikers van server A te laden naar server B.
De bedoeling is namelijk voorbepaalde gebruikers mappen te sharen.
die gebruikers moeten overal in het netwerk verschillende rechten toegekent krijgen.

Server B hangt in eht domein van server A

[ Voor 8% gewijzigd door Greeg op 13-09-2004 17:34 ]

Is somebody not editing what I'm saying here???

Verwijderd

Oke dit is dus behoorlijk brak geformulleerd!

Ik zal het probleem ff beter proberen te omschrijven.

Bijde servers hebben w2k3 en server A is active directory geinstalleerd en deze server is de domein controller.

Nu is er een 2e server (server B) bijgekomen, die voornamelijk als fileserver gebruikt gaat worden, maar ook beheersaspecten moet bevatten.
Daarom zou het handig zijn dat server B ook domein controller word. Maar wanneer deze in dezelfde active directiry toegevoegd wil worden, komt de volgende melding:

Er is geen verbinding mogelijk met een Ative Directory domein controller voor het domein weverssingel.
Controleer of de opgegeven DNS deomeinnaam juist gespeld is.

De domein naam is volgens mij gewoon weverssingel. Zonder .nl of .com er achter.

Hoop dat het nu een beetje duidelijker omschreven is.

Gr. Edwin

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:04:
Oke dit is dus behoorlijk brak geformulleerd!

Ik zal het probleem ff beter proberen te omschrijven.

Bijde servers hebben w2k3 en server A is active directory geinstalleerd en deze server is de domein controller.

Nu is er een 2e server (server B) bijgekomen, die voornamelijk als fileserver gebruikt gaat worden, maar ook beheersaspecten moet bevatten.
Daarom zou het handig zijn dat server B ook domein controller word. Maar wanneer deze in dezelfde active directiry toegevoegd wil worden, komt de volgende melding:

Er is geen verbinding mogelijk met een Ative Directory domein controller voor het domein weverssingel.
Controleer of de opgegeven DNS deomeinnaam juist gespeld is.

De domein naam is volgens mij gewoon weverssingel. Zonder .nl of .com er achter.

Hoop dat het nu een beetje duidelijker omschreven is.

Gr. Edwin
en hoe komt je aan die info?

ipadres van server a bij server b als dns invullen.

kan je servera op b pingen met zijn volledige dns naam? servera.domein

mappen van server b kan je door een login script aan de gebruiker zijn pc koppelen

net use g: \\serverb\gebruiker
net use m: '\\serverb\administratie

etc

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ben een kennis van hem :)

Ik ga vanavond wel even proberen dit op te lossen

Thnx voor de tips !!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

meest voorkomend issue is dat server B de naam van server A niet kan resolven ofwel the FQDN(Fully Quolified Domain Name) dus Server.domain.local bijvoorbeeld. Denk aan het oude wins als een werkstation geen wins server ingevuld had kon hij het domain ook niet vinden zo werkt dat tegenwoordig op DNS niveau.

Ook handig is het als er een goede Reverse Lookup Zone op de DNS server van server A geconfigureerd is. Een domain zonder Extensie (.com .local etc) kan je later in problemen brengen met name Exchange vind dit absoluut niet fijn.