Toon posts:

[Apache] Intern snel, extern heel erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okey volgende situatie.

Ik heb thuis een Linux server staan waar ik op test (RedHat 9.0)
Werkte altijd perfect, zowel intern als extern.
De server heeft een vast ip 192.168.1.15, als ik deze in mijn browser intyp is mijn site er zo. Ga ik naar mijn externe ip dan duurt het heel lang voor hij er is, als ik via dat externe IP wat download,mp3 ofzo, gaat dat wel heel snel.

Nu dacht ik dat het aan mijn router lag, dus ik had de portforwarding even naar mijn pc gedaan waar apache ook op draait, en dan werkt het wel perfect. Het ligt dus op de server.

maar als ik hem dus via zijn Inerne IP opvraag is ie super snel, extern niet... Iemand een idee wat dit kan zijn ?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je hostname lookups aan staan?
Want het zou kunnen zijn dat je apache om de een of andere reden hostnames niet goed resolved. Misschien dat er iets mis staat in /etc/resolv.conf? Verkeerde dns oid. Als die probeer om een hostname te resolven wacht ie eerst op een timeout voordat ie verder gaat. Meer kan ik niet suggereren ivm het gebrek aan logs etc. Dus post die er anders even bij ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

post je configuratie eens.

Verwijderd

je upload is meestal lager dan je download. Met Apache moet je pc de website verzenden dus uploaden. Dat gaat altijd veel trager dan downloaden.
Intern netwerk is ook veel sneller dan extern...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn conf is hier te vinden :)

@ Zwerver, wat voor logs bedoel je precies ?

@ Koenijn, neej het is niet het verschil door upload grootte. De response tijd is gewoon heel erg hoog.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

TheBorg

Resistance is futile.

Zet je KEEPALIVE eens op ON. Nu moet ie voor elk jpegje, gifje, etc. een nieuwe verbinding maken :)

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op 13 september 2004 @ 17:54:
Zet je KEEPALIVE eens op ON. Nu moet ie voor elk jpegje, gifje, etc. een nieuwe verbinding maken :)
Dat heb ik nu gedaan :) verhelpt mijn probleem iig niet.

Verwijderd

Ok,

Ik neem aan dat de hostname: amnesia ook in je /etc/hosts staat?

Verder is het IMO beter dit te wijzigen in een hostname die ook daadwerkelijk naar je bak verwijst want waarschijnlijk wordt er nu een lookup gedaan en komt apache met een response terug als hostname: amnesia die niet geresolved kan worden.

<< Correct me if i am wrong on that...

Probeer iig eens van die ServerName je ip te maken en kijk dan eens wat er gebeurt... :)

edit:

doe dit alleen om het extern ff te testen, intern zal het denk ik niet werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit maakt ook niets uit :S
Echt heel vaag dit, zoals gezegd een download werkt wel op normale snelheid alleen om een pagina op te vragen niet :S

Ik dacht eerst aan een probleem met PHP maar ja als hij het intern wel goed doet is dat natuurijk ook onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog een idee wat dit kan zijn ?

Verwijderd

Probeer eens je ident check uit te zetten:

In je server config:

IdentCheck Off

Of zie hier:
http://meepzor.com/packag...ss_identd.html#identcheck

Ik weet niet of je ook iets van een firewall draait, kijk daar anders ook even naar

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 09:00 ]

Pagina: 1