Toon posts:

[XP] direct-x 9.0c probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn eerste post hier op dit forum, dus hallo :D
verwacht geen ideale thread qua info maar ik heb mijn best gedaan,

ik heb een probleem met mijn direct-x, mijn huidige versie is 9.0b, maar ik wil upgraden naar de nieuwe versie: 9.0c.. ik moet dit doen voor een nieuwe game.
het probleem is echter, dat ik de nieuwe versie niet geinstalleerd krijg, ik heb geprobeerd mijn direct-x te updaten via de microsoft site zelf, via allerlei verschillende direct-x installaties, (redist) etc, ook de direct-x 9.0c bijgeleverd bij de game werkt niet, ik krijg bij alle installaties van 9.0c een error

er wordt aangegeven dat een bepaalde cab-bestand niet te vertrouwen is in mijn windows (vraag me af welke, misschien een virus.. maar die kan ik niet vinden) daarna houdt de installatie automatisch op en er kan niet geupdate worden.
Voor de rest heb ik geen enkel probleem met mijn huidige installatie van 9.0b, alles werkt goed,

Afbeeldingslocatie: http://www.pswclan.com/forum/attachment.php?s=&postid=18090

behalve dan nog mijn Active-X besturingselementen, ik gebruik Opera 7.23 als mijn standaard browser en ik heb nergens last van, maar als ik met mijn oude Internet Explorer bepaalde sites probeer te openen (zoals de windows update site) dan krijg ik een error die aangeeft dat mijn Active-X besturingselementen niet in orde zijn, iets met de beveiliging, terwijl het gewoon is geactiveerd in mijn internet opties, en het veranderen van het beveiligingsniveau heeft geen zin.

Afbeeldingslocatie: http://www.pswclan.com/forum/attachment.php?s=&postid=18089

ik denk dat het probleem met direct-x in verband staat met het active-x besturing probleem maar ik weet dat niet zeker, in ieder geval heb ik weinig zin om mijn windows xp opnieuw te installeren want ik heb mijn windows cd uitgeleend ;)

hopelijk is dit genoeg informatie voor iemand die hiervan afweet
bij voorbaat dank,

stats:
Processor: AMD Ahtlon XP 2500+ @ 2.00 ghz
Memory: 1024 DDR (2x256 & 1x512 pc3200 dual channel)
Videokaart: ATI Radeon 9800 Pro
OS: Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600)
huidige Direct-X: 9.0b (4.09.0000.0902) < dxdiag

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 13-09-2004 19:43 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
missch directx opnieuw downloaden?

je activex probleem situeert zich waarschijnlijk gewoon in de instelloineg van IE: tools-internet options-security- internet zone selecteren- default level klikken...

edit: welkom trouwens!

[ Voor 6% gewijzigd door the_stickie op 13-09-2004 17:03 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Probeer windows XP servicepack 2 eens te installeren. Na de installatie geeft 'ie hier aan dat ik 9.0c heb. Wellicht werkt dat wel.

Hier stond een dode link.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hallo, ook welkom hier :)

Ik vind iig dat je je best hebt gedaan met informatie, beter dan de meeste vragen hier. Dus daar is niks op aan te merken 8)

Over je probleem, ik denk eigenlijks dat je spyware of een virus hebt.
Voor Spyware, gebruik Spybot (Hier). Of Ad-Aware, of PestPatrol (Is wel duur in de aanschaf, maar werkt wel goed :) )

Het kan natuurlijk ook een virus zijn, er zijn genoeg onlinevirusscanners te vinden, mocht je er nog niet een hebben geinstalleerd (Mocht dat zo zijn, ff de laatste update eroverheen draaien natuurlijk). Hier is een onlinevirusscanner te vinden. Maar op google zijn natuurlijk ook genoeg te vinden.

Kan je andere updates van Microsoft wél installeren?

suc6

//EDIT:
Nog 1 opmerking, resize de plaatjes ff, ze zijn beetje te groot:)

FnF

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 13-09-2004 17:09 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Tip,

probeer even in Safe-mode te booten en probeer het dan te installeren. De directx 9.0c dan, he!

Als het goed is (is ook zo) moet je rebooten en dan weer in gewone mode booten met de nieuwe instellingen, anders probeer je ook nog de bovenstaande tips, zijn erg goed.

p.s. over die service pack 2, ik heb hem uitgeprobeerd, maar recomendeer nog gewoon SP1 met de bijbehorende updates.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal :)

ik heb de meeste suggesties meteen ff geprobeerd of ik had ze al geprobeerd

- ik had al geprobeerd om direct x 9.0b opnieuw te installeren maar dat werkte ook niet, kreeg een error (niet dezelfde als met de cab file error)

- active x lijkt helemaal niet meer te werken, maakt niet uit op welke beveiligingszone ik hem instel, zelfs met de beveiliging op uit kan ik sommige sites niet bekijken, zoals de windows update site, of bv de online scanner die in de link werd gegeven: deze error kreeg ik:

"Failed to load interface -- You must have administrative rights on this computer; you also must have the Internet Explorer security settings to the Medium level. "
(zelfs met zone op low, en als admin lukt dit niet)

- ik zat ook te denken om SP2 te gaan installeren voor de included direct x 9.0c, maar heel veel mensen raden mij SP2 af (voor de trage firewall bv)

- ik scan zowat dagelijks met ad-ware en wekelijks met spybot, ik ben in dat opzicht helemaal clean, zowat geen spyware of iets anders.

ik zou op zich wel windows updates kunnen installeren, maar niet via de automatische windows update site, alleen als ik ze allemaal handmatig download, denk niet dat het helpt alleen

- ik heb het ook geprobeerd te installeren in safe modus en als administrator, maar ik kreeg dezelfde error: cab bestand kan niet worden vertrouwd > abort..

hehe nu wordt het lastig.. hmm
mijn AV virus scanner doet het wel (niet active-x based) en die geeft geen virussen aan atm. dus ik vraag me af hoe ik dit kan fixen zonder format en reinstall van windows

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer met suggesties?

*denkt toch maar aan een format van zijn windows*

• backslider
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Weet iemand het antwoord al?

Kheb namelijk hetzelfde probleem bij het installeren van DirectX.

"Een CAB-bestand dat nodig is voor de installatie wordt niet vertrouwd"

Verwijderd

Sinds enkele dagen heb ik hetzelfde probleem, maar ik heb geen mutaties geprobeert aan te brengen, maar bij zowat elke site geeft ie de mededeling dat een active-x element niet veilig is en abort ie. Ook bij mij helpt beveiligingsinstellingen aanpassen niet. Virusscanner vindt ook niets, maar dit kan haast alleen een externe invloed zijn.

• Blizard
  • Niet online
Enorme schop naarboven, maar ik heb hetzelfde probleem ... :/ Zelfde dingen geprobeert zonder goed resultaat ? Iemand nog tips ?

Verwijderd

1. Loop naar de garage
2. Pak het grootste stuk gereedschap dat je kan vinden.
3. Loop naar je pc en beuk het gereedschap zo hard moglijk op de zijkant van je kast.
4. Klaar :o

ff serieus: Probeer een partitie te maken, zet daar je data op. Belangrijke data op een cdrommetje branden, formatteren die hap.. kleine 3 uurtjes verder en je pc loopt als een zonnetje!!! :D

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 15:17 ]

• Blizard
  • Niet online
?! Dus voor elke fout die ik tegenkom moet ik .. of mn pc in elkaar beuken, of een format doorvoeren :(

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

eerst kijken dan zeiken

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 14:46
Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? want ik heb het probleem nu ook. Maar het is me nog niet gelukt om het op telossen. Ik heb een aantal dingen van de bovenstaande site geprobeert. maar tot nu toe zonder resultaat!

[ Voor 28% gewijzigd door masmas op 07-06-2006 21:50 ]

Pagina: 1