Toon posts:

[XP|SP2] Grote verschillen in schijfgebruik Windows? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik sp2 geslipstreamd heb op 1 cd heb ik tot verschillende schone installaties gedaan.
1 ding is me opgevallen en heb daar eigenlijk geen verklaring voor, de groote in mb`s verschilt veel van pc naar pc.
Niet dat ik het heel belangrijk vindt maar vroeg me toch af hoe of waardoor het komt?

3 voorbeelden

pc1 P2 350, 4,6 GB HD, 128, cdrom, discette station, en een modem een A-open bord erin.
1660993536 bytes of 1,54 GB

pc 2 P3 700, 20 GB HD 256, cdrom, brander, discette station, netwerkkaart, en een modem.
1626058752 bytes of1,51 GB

pc 3 (eigensysteem) P4 2GH, 80 GB, 512, Plextor 16x, dvdrom, discette station, 2 x 3com netwerkkaart, Promise 133 ultra, Gigabyte moederbord.
2680070144 of 2,49 GB

Dit verschil vond ik zo groot dat ik dacht dat er iest fout was gegaan dus heb ik het nog voor een tweede maal gedaan, zelfde resultaat.
Er zit dan iet meer zooi in maar een paar drivers zullen toch niet de oorzaak zijn van 1GB meer ruimte na een schone instal??

Na format c boot ik van cdrom in alle gevallen met dezelfde cd.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu tegelijk een ander wel vervelend probleempje.
Sinds het gebruik van sp2 krijg ik over waar ik in moet loggen met een naam alle namen tezien die ik ergens gebruik.
Ik gebruik gewoon 1 acount voor me zelf vrouw en zoontje dus het rijtje inlog namen wordt steeds langer.
Ik gebruik bijna overal een andere naam, ben lid op verschillende forums en lees verschillende kranten, enz enz. hoe los ik dat op?

voorbeeld :
Ga smorgens de krant lezen moet ik inloggen klik op waar ik me naam moet zetten komen alle name tevoorschijn die ooit zijn gebruikt voor in te loggen ergens dus niet alleen bij de krant.
Gevolg ik zie alle namen die er gebruikt zijn niet erg!!
Maar dat me vrouw ook ziet wat ik allemaal gebruik vindt ik wat minder :*)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Virtueel geheugen :z Oftewel swapfile. XP neemt de ruimte als die voor de hand ligt. Bij die ene pc met een 4,5 gig hd zal XP altijd klein blijven, behalve als je veel programma's gaat installeren. Dat "auto aanvullen" waar je het over hebt is een optie, zoek gewoon even met F1 op je desktop dan vindt je het vast wel.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Standaard is je Swapfile 1,5 * Geheugen dat verklaard een gedeelte van het groteverschil.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Nu tegelijk een ander wel vervelend probleempje.
Sinds het gebruik van sp2 krijg ik over waar ik in moet loggen met een naam alle namen tezien die ik ergens gebruik.
Ik gebruik gewoon 1 acount voor me zelf vrouw en zoontje dus het rijtje inlog namen wordt steeds langer.
Ik gebruik bijna overal een andere naam, ben lid op verschillende forums en lees verschillende kranten, enz enz. hoe los ik dat op?

voorbeeld :
Ga smorgens de krant lezen moet ik inloggen klik op waar ik me naam moet zetten komen alle name tevoorschijn die ooit zijn gebruikt voor in te loggen ergens dus niet alleen bij de krant.
Gevolg ik zie alle namen die er gebruikt zijn niet erg!!
Maar dat me vrouw ook ziet wat ik allemaal gebruik vindt ik wat minder :*)
Internet Explorer -> Extra -> Internet Opties -> Inhoud -> Auto Aanvullen en bij die laatste wat vinkjes weghalen

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie antwoorden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Interessant topic :)

Maar het hoort niet in SA, maar in WOS :)

Vraag en opmerking winxp sp2 > [XP|SP2] Grote verschillen in schijfgebruik Windows? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1