Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Hallo,
Een snelle proc, liefst een Athlon 600 (in verband met het krachtige FPU "Floating Point Unit" of met andere woorden het is een rekenbeest, en dat is natturlijk ideaal voor krachtige spellen die veel rekenwerk vereisen) of hoger, maar een Intel coppermine is natuurlijk ook ideaal. En wat betreft de videokaart, dat hangt er puur vanaf hoeveel je te besteden hebt. Maar je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld een Geforce, maar een TNT2 ultra of een G400 MAX zijn natuurlijk ook uitstekend, maar als je puur voor frames gaat, kies dan de geforce, dat is nu gewoon de snelste kaart die er is.
Hoi.
BansheeBoy Se
Een snelle proc, liefst een Athlon 600 (in verband met het krachtige FPU "Floating Point Unit" of met andere woorden het is een rekenbeest, en dat is natturlijk ideaal voor krachtige spellen die veel rekenwerk vereisen) of hoger, maar een Intel coppermine is natuurlijk ook ideaal. En wat betreft de videokaart, dat hangt er puur vanaf hoeveel je te besteden hebt. Maar je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld een Geforce, maar een TNT2 ultra of een G400 MAX zijn natuurlijk ook uitstekend, maar als je puur voor frames gaat, kies dan de geforce, dat is nu gewoon de snelste kaart die er is.
Hoi.
BansheeBoy Se
:{ ²
BansheeBoy Se: En de Voodoo Banshee dan? Die is toch veel sneller met Office Applicaties?
Sorry, het moest er even uit
Sorry, het moest er even uit
Het hangt er ook vanaf op welke resolutie je hoger dan 60 frames per seconde wilt halen. Op hogere is dat gewoon veel moeilijker.
Ik heb een Athlon 550 met een GeForceDDR en 256 mb. Met Unreal Tournament haal ik op 1024x768x32 geen framerate van boven de zestig. Hij speelt wel lekker, rond de 40, maar dus niet boven de 60. Omdat ik denk dat de videokaart de beperkende factor is hier, zou je zelfs nog iets sneller dan een GeForce DDR moeten hebben.....
Misschien dat een Athlon 800 toch helpt??
Ik heb een Athlon 550 met een GeForceDDR en 256 mb. Met Unreal Tournament haal ik op 1024x768x32 geen framerate van boven de zestig. Hij speelt wel lekker, rond de 40, maar dus niet boven de 60. Omdat ik denk dat de videokaart de beperkende factor is hier, zou je zelfs nog iets sneller dan een GeForce DDR moeten hebben.....
Misschien dat een Athlon 800 toch helpt??
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Op hoge res moet je een kaartje nemen met een hoge fillrate om zoveel fps te halen. Dus pak gewoon de kaart met de grootste fillrate, de cpu boeit niet zoveel, athlon p3, allemaal goed.
he budi, neem ik je athlon 550 wel over voor een zacht prijsje
tijd voor verandering.
Altijd dat gezeur over die Framerate van 50 +
Eens mens kan maximaal 30 frames volgen..
Koop dus een kaart die in andere opzichten beter is !Dan kun je het beste wachten op de kaarten die FSAA (Anti Aliasing voor mooi afgewerkte lijntjes)en S3 compressie (voor grote texturen, hou je dus meer video geheugen over) technieken goed ondersteunen op een hoge resolutie, als je dan op 1024x768@32 nog steeds 30 frames haalt dan heb je de kaart allertijden. Je zult dus moeten wachten op de NV15 (GeForce2)of de Voodoo 5 6000. Maar spellen zoals NFS worden er echt niet mooier op. Ik heb zelf een GeForce DDR nou heb NFS geprobeerd, en nooit meer! Alleen voor de nieuwe generatie spellen wordt het interessant.
Overigens kun je het beste een niet al te hoge proc nemen en je geld sparen voor een video kaart. P3-550 of Athlon 650 Recommended
Succes ermee
Rico-Burn
Trouwens wat doe jij hier BancheeBoy opsouthen hier man, je bent gebanned !
Eens mens kan maximaal 30 frames volgen..
Koop dus een kaart die in andere opzichten beter is !Dan kun je het beste wachten op de kaarten die FSAA (Anti Aliasing voor mooi afgewerkte lijntjes)en S3 compressie (voor grote texturen, hou je dus meer video geheugen over) technieken goed ondersteunen op een hoge resolutie, als je dan op 1024x768@32 nog steeds 30 frames haalt dan heb je de kaart allertijden. Je zult dus moeten wachten op de NV15 (GeForce2)of de Voodoo 5 6000. Maar spellen zoals NFS worden er echt niet mooier op. Ik heb zelf een GeForce DDR nou heb NFS geprobeerd, en nooit meer! Alleen voor de nieuwe generatie spellen wordt het interessant.
Overigens kun je het beste een niet al te hoge proc nemen en je geld sparen voor een video kaart. P3-550 of Athlon 650 Recommended
Succes ermee
Rico-Burn
Trouwens wat doe jij hier BancheeBoy opsouthen hier man, je bent gebanned !
Budi--> niet boven de 60?? Ik heb bijna hetzelfde (Athlon 600 + GeForce DDR), en ik haal op 1024x768x32 dus echt wel boven de 60. Ook als gemiddelde vaak. ik haal pieken van boven de 100.
Maar even ontopic, je hebt dan een Athlon nodig, of een P3 als je meer geld kwijt wilt, met een GeForce. Of je wacht ff en koopt een thunderbird met een NV15.
Jag
Maar even ontopic, je hebt dan een Athlon nodig, of een P3 als je meer geld kwijt wilt, met een GeForce. Of je wacht ff en koopt een thunderbird met een NV15.
Jag
Mmmmmmhhhh ... bijv. bij Quake 2 haal ik in 640x480 op mijn PC ongeveer 50 FPS en op 1600x1200 nog 30 FPS ... oftewel bij lage resoluties een iets hogere framrate terwijl je een vele hogere zou verwachten ... ik heb een AMD 350 met Viper 770
I think therefor I am ... I think
Ik heb ook amd 350 (met tnt1 dan)
bij mij gaat de framerate ook niet bijster achteruit bij verhogen van resolutie. Dus speel ik op hoge resoluties, dat is nou eenmaal mooier..
bij mij gaat de framerate ook niet bijster achteruit bij verhogen van resolutie. Dus speel ik op hoge resoluties, dat is nou eenmaal mooier..
Verwijderd
nee dat verbaasde mij laatst ook ik was ff met timedemo aan het kloten:
800x600 met voodoo banshee op P2 350
timedemo002 40.4 FPS
640x480 zelfde config
timedemo002 41.7 FPS
nou vanaf nu speel ik weer lekker op 800x600.
800x600 met voodoo banshee op P2 350
timedemo002 40.4 FPS
640x480 zelfde config
timedemo002 41.7 FPS
nou vanaf nu speel ik weer lekker op 800x600.
Verwijderd
Wat nou de mens ziet boven 30fps geen verschil, jij hebt zeker nooit gekweekt met 100fps ofzo....30fps zuigt aan alle kanten, je moet minstens constante hebben van 50...
Rico-Burn
Kijk maar eens in een (moderne) speelhal, zowat alle spellen daar zijn >60 fps en dat merk je.
volgen misschien, maar ik merk dus echt wel verschil tussen 30 en 60 fps.Eens mens kan maximaal 30 frames volgen..
Kijk maar eens in een (moderne) speelhal, zowat alle spellen daar zijn >60 fps en dat merk je.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Weet iemand een goed programma om het aantal fps betrouwbaar te kunnen meten??
Verwijderd
Quake 1, Quake 2, Quake 3, unreal, unreal tournamet en nog een heleboel andere 3d-spellen.
De framerate hangt trouwens van het spel af, dus een 'betrouwbare meting' heb je als je hetzelfde spel met dezelfde instellingen gebruikt. Quake 3 geeft bv een hogere framerate dan unreal tournament, dus dat moet je niet gaan vergelijken.
De framerate hangt trouwens van het spel af, dus een 'betrouwbare meting' heb je als je hetzelfde spel met dezelfde instellingen gebruikt. Quake 3 geeft bv een hogere framerate dan unreal tournament, dus dat moet je niet gaan vergelijken.
Het gaat hier vooral om de *laagste* framerate die je haalt. Dus als je streeft naar een systeem die meer dan 60 frames per seconde haalt dan kun je er van uitgaan dat hij niet snel onder de 30 zakt tijdens zware acties.
Ik blijf er trouwens bij dat je wel degelijk een verschil ziet tussen 30 en 60 frames per seconde (mijn vierkante ogen wel in elk geval
). Ik ben het er wel weer mee eens dat hier verschil voor het goed kunnen spelen van een spel minder belangrijk is, hoewel de computer misschien bij 30fps minder snel reageert (oh wat ben ik weer duidelijk, NOT
)
Oh ja, en mijn Athlon is niet te koop! Ik heb ook niet gezegd dat ik een Athlon 800 zou kopen. (btw het is een 500 mhz versie)
Ik blijf er trouwens bij dat je wel degelijk een verschil ziet tussen 30 en 60 frames per seconde (mijn vierkante ogen wel in elk geval
Oh ja, en mijn Athlon is niet te koop! Ik heb ook niet gezegd dat ik een Athlon 800 zou kopen. (btw het is een 500 mhz versie)
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ik wil even duidelijk maken dat het wel degelijk uitmaakt of je met 30 of 60 fps kweekt.
Er is een interessant stukje over geschreven bij het FiringSquad http://www.firingsquad.com/features/faceoff/6-fps/default.asp
Er is een interessant stukje over geschreven bij het FiringSquad http://www.firingsquad.com/features/faceoff/6-fps/default.asp
While 30 or 40 fps will do for most gaming situations, you'll definitely want to look for more if you take your games more seriously.
Dit zal wel een hele domme vraag zijn, maar ik stel hem toch :):
Hoe kun je met Quake2 de snelheid meten?
Hoe kun je met Quake2 de snelheid meten?
Ik dacht dat het menselijk oog niet meer dan +/- 85fps kon onderscheiden
Klopt, het is hetzelfde als met de refreshrate van je monitor. Boven de 85 hz merk je het niet meer.
Verwijderd
ik kom niet boven de 30 uit
je ziet het verschil niet met een tnt2 die op 60 loopt (das serieus).
Een snelle processor en goede videokaart moet het wel kunnen.
Een matrox g400 16mb single head loopt al boven de 60 fps met een fatsoenlijke processor derachter.
je ziet het verschil niet met een tnt2 die op 60 loopt (das serieus).
Een snelle processor en goede videokaart moet het wel kunnen.
Een matrox g400 16mb single head loopt al boven de 60 fps met een fatsoenlijke processor derachter.
Duh, slaat natuurlijk nergens op dat je ogen het verschil niet zien tussen 30 of 60fps. Je ogen werkt niet met fps, het is gewoon een constante opname, niks beeldjes. Dus je ogen kunnen dat verschil echt wel zien.
Pagina: 1