[MINI ITX] Informatie gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19
Hallo,

Ik ben opzoek naar mini ITX moederborden. ofwel moederborden die in een barbone zitten.

nu ben ik al de hele dag aan het zoeken naar informatie en heb net pas geleerd dat het een mini ITX formaat is. dus ik op zoek naar Mini ITX mobo's. maar de enigste mobo's die ik kan vinden zijn van EPIA. En die zijn standaart voorzien van een CPU die maximaal te verkrijgen is in 1.2 ghz oid. dus heel weinig vergeleken met de mobo's die in een shuttle zitten. Ik ben op zoek naar socket a, socket 754 of nog liever socket 939 moederborden op mini ITX formaat.

Ik heb alle fabrikanten al afgezocht en verschillende keren gegoogled ( :) ) maar kan echt niks vinden.

heeft iemand hier ervaringen mee. Kent iemand fabrikanten /typennummers van dit soort mobo's. als je er zelf een hebt laat dan mischien even weten wat je ervaringen zijn.

thnks

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:06

The Third Man

The Third Jellyfish

In barebones van o.a. Shuttle zitten meestal mobo's die langer zijn dan Mini ITX. Mini ITX wordt namelijk hoofdzakelijk voor configuraties met VIA processoren (EPIA is daar één van, het is dus geen merk) gebruikt. Kijk eens op de sites van barebonefabrikanten zou ik zeggen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19
daar heb ik dus gezocht maar sxhuttle claimt daar dat de mobo's van eigen fabriek zijn. dit kan natuurlijk wel kloppen met een chipset van via of nvidea dan he. maar je kunt nergens die mobo's los kopen.

want ik zou het ook niet erg vbinden als ik een mobo uit een shuttle kan trekken maar ik wil dus niet een duure barebone kopen en met de rest blijven zitten.

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Zoals Lekkere Kwal al meldde zitten in die shuttles vaak micro-ATX moederborden of Flex-ATX.
Die zijn groter dan mini-ITX, maar zijn er voor AMD en Intel processoren.
Deze zijn wel makkelijker te vinden.
Meer informatie over de formfactor, ga naar Formfactors.org.

There could be only one, too bad it wasn't me

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Shuttle maakt z'n eigen mobo's, kijk maar in de pricewatch van de frontpage ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Kijk eens op deze site: http://www.myelectronics.nl
Daar zie je ze meteen staan. :)
Pagina: 1