bios reset proliant 3000

Pagina: 1
Acties:

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 14:25
Ik kreeg op een proliant 3000 server de foutmelding dat de cpu speed in werd geaccepteerd. Dit was 600 Mhz, nu heb ik deze terug gezet dmv dipswitches om te zetten naar 500 Mhz maar nu komt ie met de melding dat mijn processor niet geaccepteerd wordt. Ik kan verder helemaal niets van hij zet het systeem vast en doet niets meer dan de foutmelding tonen. Ook kan ik geen bruik van CD-ROM en Floppy maken want zover start hij nog eens niet op.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik de bios een keer resetten of wat te doen?

TomPé

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 13:24
TomPé schreef op 13 september 2004 @ 16:02:
Ik kreeg op een proliant 3000 server de foutmelding dat de cpu speed in werd geaccepteerd. Dit was 600 Mhz, nu heb ik deze terug gezet dmv dipswitches om te zetten naar 500 Mhz maar nu komt ie met de melding dat mijn processor niet geaccepteerd wordt. Ik kan verder helemaal niets van hij zet het systeem vast en doet niets meer dan de foutmelding tonen. Ook kan ik geen bruik van CD-ROM en Floppy maken want zover start hij nog eens niet op.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik de bios een keer resetten of wat te doen?
Bios batterij er ff uithalen, dan weer terugplaatsen... ;)

• TomPé
deze is er niet zo uit te halen maar zit op 5 punten vast 'gesoldeerd'. Buig ik hem eruit zodat hij geen contact maak ben ik bang dat het beugeltje door breekt.

TomPé

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TomPé schreef op 13 september 2004 @ 16:08:
deze is er niet zo uit te halen maar zit op 5 punten vast 'gesoldeerd'. Buig ik hem eruit zodat hij geen contact maak ben ik bang dat het beugeltje door breekt.
Kun je er geen plastic tandenstoker onder schuiven, zodat je het contact verbreekt?
Tis maar een idee.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

• Zit er geen reset jumper?
  • Je kunt de juiste snelheid toch instellen met de dipswitches?
  • Trek de CPU / RAM er eens uit en boot - sommige bios'en resetten dan zichzelf naar system defaults
  • Stop een stukje karton van pakje vloeipapier tussen de batterijcontacten
  • Post eens een foto van het mobo / de batterijhouder / jumpers?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 16:24 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zitten er naast het batterijtje geen reset jumpers dan?

edit:
:( net te laat

[ Voor 20% gewijzigd door SSH op 13-09-2004 16:24 ]

• TomPé
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:22:
  • Zit er geen reset jumper?
  • Je kunt de juiste snelheid toch instellen met de dipswitches?
  • Trek de CPU / RAM er eens uit en boot - sommige bios'en resetten dan zichzelf naar system defaults
  • Stop een stukje karton van pakje vloeipapier tussen de batterijcontacten
  • Post eens een foto van het mobo / de batterijhouder / jumpers?
*CPU / RAM er beide uitgehaald maar geen resultaat
*Karton achter de batterij is helaas geen optie want deze zit aan beide kanten vast 'gesoldeerd'

Wel heb ik een jumper setting gevonden met de benaming: ext batterij

deze is als volgt: pin - pin - geen pin - pin

Foto kan ik niet maken want heb geen digitale camera

[ Voor 6% gewijzigd door TomPé op 13-09-2004 16:41 ]

TomPé

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Om de BIOS leeg te halen van je Proliant 3000, dien je de Compaq System Erase Utility te draaien. Je kan deze diskette downloaden via deze link en dan even zoeken naar Software - System Management (daar staat hij onder).

Via deze manier word de BIOS compleet gereset naar de aangegeven defaults. Wel even je disken loskoppelen aangezien het dus ook alle partities verwijderd!.

Eventueel kun je na de complete reset ook even de firmware van je Proliant updaten. In ieder geval veel succes!

Mijn Neo Geo MVS collectie

• TomPé
nwagenaar schreef op 13 september 2004 @ 16:50:
Om de BIOS leeg te halen van je Proliant 3000, dien je de Compaq System Erase Utility te draaien. Je kan deze diskette downloaden via deze link en dan even zoeken naar Software - System Management (daar staat hij onder).

Via deze manier word de BIOS compleet gereset naar de aangegeven defaults. Wel even je disken loskoppelen aangezien het dus ook alle partities verwijderd!.

Eventueel kun je na de complete reset ook even de firmware van je Proliant updaten. In ieder geval veel succes!
Dit is geen optie als je mijn post helemaal door gelezen had. De pc komt tijdens het opstarten namelijk niet zover dat hij een floppy of cd-rom kan laden. Hij slaat meteen na het testen van het geheugen en het detecteren van de processor.

TomPé

Verwijderd

Wel heb ik een jumper setting gevonden met de benaming: ext batterij
ext batterij is gewoon de aansluiting voor een externe batterij en niet je reset jumper.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 17:02 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat voor cpu zat er voorheen in? Doe deze er weer eens in, voor je er een nieuwe cpu in doet, en zet met deze oude cpu (intuitief zeg ik, PII-450MHz (Jaja, die bestaat als PII) er de laatste firmware op. Zelf heb ik dit ding toen ik hem nog had geupgrade van dual pii-450 naar dual p3-500, en dat ging redelijk zoner problemen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 17:01:
[...]
ext batterij is gewoon de aansluiting voor een externe batterij en niet je reset jumper.
als je de jumper ervan afhaalt en de stroom avn je voeding en geen externe batterij aansluit, wordt dan de bios niet gewist??? gewoon een gok hoor!

• TomPé
Er zit een dipswitch met een aantal opties. 1 van die opties is clear configuration. Zet ik deze op On en restart ik de pc blijft hij komen met dezelfde fout.

TomPé

• TomPé
Kippenijzer schreef op 13 september 2004 @ 17:05:
Wat voor cpu zat er voorheen in? Doe deze er weer eens in, voor je er een nieuwe cpu in doet, en zet met deze oude cpu (intuitief zeg ik, PII-450MHz (Jaja, die bestaat als PII) er de laatste firmware op. Zelf heb ik dit ding toen ik hem nog had geupgrade van dual pii-450 naar dual p3-500, en dat ging redelijk zoner problemen.
Hij heeft gewerk met de processor die er in zit. Maar toen was er een fout met de array 3200 controller die er in zit. Ik heb toen een iets oudere firmware van deze kaart terug gezet en vervolgens kwam hij met het probleem zoals ik in het begin beschreven heb.

TomPé

Verwijderd

TomPé schreef op 13 september 2004 @ 17:07:
Er zit een dipswitch met een aantal opties. 1 van die opties is clear configuration. Zet ik deze op On en restart ik de pc blijft hij komen met dezelfde fout.
Heb je dat ding dan op "on" gezet zonder stekker in stopcontact, 10 seconden wachten, daarna weer op standaard setting, stekker erin en op poweren? Wat dan?

• TomPé
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:53:
[...]

Heb je dat ding dan op "on" gezet zonder stekker in stopcontact, 10 seconden wachten, daarna weer op standaard setting, stekker erin en op poweren? Wat dan?
Ik heb allereerst deze optie op "on" pc opgestart tot het moment dat deze bleef hangen. Later heb ik ook de optie die je hierboven beschrijft geprobeerd maar geen resultaat.

Is dit wel op te lossen?

TomPé

• TomPé
Ik heb een andere processor gebruikt maar nog steeds dezelfde melding. Bijde zijn het Intel processoren, 1 van 2x 275Mhz en 1 van 2x 300Mhz!

TomPé

Pagina: 1