Toon posts:

Imago games & gamers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De zogenaamde manhunt moord is vast aan niemand voorbij gegaan. Nu lees ik op gamez.nl dat het motief voor de moord diefstal was en de moordenaar het spel niet eens in zijn bezit had. Helaas weer een voorbeeld van games die onterecht in een slecht daglicht worden gesteld.

Aan de andere kant zie je steeds meer positieve berichten in de media (laatst een bericht over hoe games gebruikt worden bij de behandeling van brandwonden) en worden games nu ook door de wetenschap serieus genomen (zie bv artikel op gamevillage).

Ik vraag me af hoe jullie denken over het imago van games in de maatschappij, slecht / goed? Stoor je je hier aan? Denk je dat gamers voldoende begrepen worden?

Persoonlijk heb ik nog steeds het gevoel heb dat je als je verteld aan niet-gamers over de spellen die je speelt dat je al snel als nerd word gezien en veel mensen nog steeds het idee hebben dat spelletjes dom en saai zijn. Onterecht denk ik, ook omdat games steeds volwassener en diepere ervaringen worden. Ik vraag me af wanneer games net zo geaccepteerd worden als b.v. films?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Nou, gezien er steeds meer programma's op tv komen over games en er steeds meer bladen uitkomen over games worden ze wel steeds serieuzer genomen lijkt me.

Het is een jonge industrie waar geld mee te verdienen valt en ik denk dat ze best kan groeien, in een rapper tempo dan de film industrie ooit deed/doet.

De nerderige uitstraling van games? Tsja, volgens mij heeft alles wat je met computers doet een nerderige uitstraling als je erover met een leek praat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 23:31
Ik weet wel dat het grootste gedeelte van de Nederlanders niet eens afweet van het bestaan van iets zoals een "progamer" of dat er uberhaupt geld word verdiend met het spelen van spellen in competitieverband. Het komt wel steeds vaker in het nieuws, maar de massa ziet spelletjes alleen als nutteloos tijdvermaak voor kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Inderdaad, maar hoe snel is het darts-imago veranderd de afgelopen 5 jaar? 5 jaar geleden zagen wij Nederlanders het nog als een dom spelletje voor bierbuiken in de kroeg, en nu nemen we het opeens serieus. (Barney bedankt!)

Wat het gewoon tegenhoud om geaccepteerd te worden is dat games niet leuk zijn om naar te kijken. Je moet ze spelen. En niet iedereen heeft daar zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof een topic hierover op GoT het wel onder de 'leken' brengt :o

Ikzelf ben een fanatieke bf1942 speler maar ik zal in gezelschap nauwelijks tot niet over mijn computerervaring (spellen dus ook) hebben, tenzij iemand anders erover begint. Ten eerste is het nog steeds een 'taboe' en ten tweede heb ik absoluut geen zin om te willen uitleggen dat er meer bij komt te kijken anders dan wat de algemene opvatting hierover is...

En ook om de reden 'och hij heeft er wel verstand van laten we hem maar bellen als we een probleem met de PC hebben' praat ik er liever niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Victorio schreef op 13 september 2004 @ 16:13:
Inderdaad, maar hoe snel is het darts-imago veranderd de afgelopen 5 jaar? 5 jaar geleden zagen wij Nederlanders het nog als een dom spelletje voor bierbuiken in de kroeg, en nu nemen we het opeens serieus. (Barney bedankt!)
Ik neem het nog steeds niet serieus, dus zoveel zegt dat ook weer niet :+

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Pagina: 1