Toon posts:

clarkconnect installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas een probleem om CC te installeren. Ik heb de cd gedownload van internet. De boot floppy gemaakt vanaf de cd. De cd gebrand, das allemaal goed gegaan.

Ik begin met de installatie en alles gaat goed tot dat ik al mijn wensen inn de wizard heb ingevuld. Dan zegt hij dat ik hierna niet meer terug kan en of ik alles goed heb ik gevuld, dan druk ik op oke en dan zou hij normaal naar de cdrom moeten gaan die ik dan geplaatst heb in de Cdromdrive, maar hij kan hem niet vinden.....
hoe kan dit??

Mijn pogingen die ik al gedaan heb:

De system map op een aparte cd gebrand
een oude cd schrijver HP 7200 gebruikt als cdrom

Dit liep op nix uit.

Me specs

AMD 1800+
Asus mobo
256 MB
2.5 Gb
52x cdrom

Verwijderd

Network Troubleshooting -> Non-Windows Operating Systems

En geef graag even wat meer informatie over de foutmelding. Dat is het belangrijkste van het hele probleem en daar ben je vrij vaag over.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:18
Waarom installeer je niet gewoon vanaf CD?? Die Iso die je gedownload hebt is bootable.. Dus heel dat gedoe van het aanmaken van boot diskettes is niet nodig.
Maar inderdaad... WAT gaat er niet goed dan? Heb dit weekend nog CC geïnstalleerd, no problems.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Word de cdspeler goed herkend in het begin?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
De cdrom speler wordt herkent, maar hij kan niet installeren van de cdrom, want hij ziet hem niet. Dus ik kan er helemaal nix mee. Een foutmelding heb ik niet, maar hij wil gewoon niet beginnen met installeren vanaf de cdrom.

Booten vanaf de cdrom doet hij ook niet, dit vind ik ook al zeer vreemd. Doe ik iets fout dan?? ik heb nou 3 cdroms gebruikt en alle 3 heeft het geen verschil.

Wat zou ik eventueel fout doen??? De boot staat aan in de bios. de cdrom is een master op de sec IDE. de hardeschijf is een master op de pri IDE. Booten van floppy gaat prima, maar dan houdt het ook op.

Wie kan mij er mee helpen??

Zou iemand mij percies kunnen vertellen hoe groot de cd is van clarkconnect 2.2 Dan kan ik vergelijken of ik miss een bestand mist oid.

Ook zou ik graag willen weten of het uit maakt dat je de iso eerst uitpakt en dan op cd zet, met dat windows XP brandp[rogramma, of moet ik het via nero doen?? Met burning image???

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 09:48:
Ook zou ik graag willen weten of het uit maakt dat je de iso eerst uitpakt en dan op cd zet, met dat windows XP brandp[rogramma, of moet ik het via nero doen?? Met burning image???
Ja, natuurlijk maakt dat uit, als je hem eerst uitpakt (waarom zou je dat ooit ter wereld doen :? ) staan de stukken voor het booten niet op de goede plek. Waarmee je hem brand boeit niet echt zo veel, als het maar een programma is waarmee je een ISO image kunt branden (like duh.....sorry dat ik het zeg 8)7 ).

Als andere bootable CD's het wel gewoon doen, dan is deze CD die je nu hebt gebrand gewoon niet bootable.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u!! Ik wist niet dat dat de oorzaak kon zijn. Ik heb hem nu probleemloss kunnen installeren. Alleen nu sta ik voor een volgend dilemma.

IP informatie voor eth0 die is mislukt. Nu weet ik alleen niet welke netwerk kaart hij onder eth0 versta, en hoe ik deze fout kan verhelpen.

Korte samenvatinf van mijn idee.
Pc met twee netwerk kaarten gaat dienen als gateway en eventueel meer. Daar staat nu dus CC op. De ene netwerk kaart wil ik aansluiten op een motorola surftboard modem (5100) de ander op een switch om het internet verder te verdelen.
De "bovenste"netwerk kaart is een realtek 8193. (modem)
De "onderse"netwerk kaart een een Sweex kaart. (switch)

En wat zijn de beste instellingen die je in het begin moet invullen.
Je moet eerst je wachtwoord opgeven, dan kan je naar het volgende scherm. daar vraagt hij

Mode : Standalone mode
hostenaam: gateway.fam***.lan
domeinnaamserver 1 : 127.0.0.1
domeinnaamserver 2 : 0.0.0.0

Boot protocol: DHCP
IP adres: uitgeschakeld
Type: Ethernet
interface: Eth0
role: Extern
actie: bewerkt inschakelen.

Wat moet ik hier mee?? en klopt dit??
Pagina: 1