Toon posts:

account bewerkte toegang aanpassen XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag: ik heb o.a. op de computer Mcaffee firewall enzo staan. Nu wil ik zorgen dat alle andere gebruikers dit soort programma's niet kunnen uitzetten of aan kunnen passen. Nu had ik gehoopt dat dit met beperkte toegang via XP gewoon ging. Maar dat is niet. Mensen die via het beperkte toegang account inloggen kunnen nog altijd alles verneuken...

Nu weet ik dat ik de moeilijke methode kan gebruiken, maar daar was een groot risico bij.

Nu wil ik weten of iemand een programma kent waarmee je per user de toegang tot bepaalde software kunt restricten. Dus dat ze eigenlijk alleen word, excell en een paar andere belangrijke programma's kunnen gebruiken.

Natuurlijk moeten programma's als McAffee wél actief blijven in dit beperkt account.

Iemand tips?

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 17:14

De Nelis

en anders maar niet...

En als je de gebruiker nu in de groep normale gebruikers plaatst.. deze kunnen volgens mij geen instellingen wijzigen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:32
wel in de programma's ze kunnen alleen niks installeren deinstaleren
wat je wel kunt doen is een REBORN NIC kopen
dan kan niemand iets wijzigen wel rigoreus maar werkt wel

Check dit en help mee!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:40
Volgens mij kun je de configuratie van Mcafee achter een wachtwoord beveiligen. Gebruikers kunnen dan de instellingen nog wel zien, maar om iets te wijzigen moet je een wachtwoord ingeven.

-

Verwijderd

Topicstarter
ik hier liever niet dat het kan, ik hoor liever hoe dat moet :P :9

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:12:
ik hier liever niet dat het kan, ik hoor liever hoe dat moet :P :9
Heb je ook de "policy's" al veranderd ik dacht namelijk dat je ook van zulke dingen daarmee aan/uit kon zetten

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
klopt en dan loop je het risico wat te verneuken zodat je alles kunt formatteren en opnieuw installen... :r

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Formatten is niet nodig als je goed oplet met de policies.
Wel heb ik een keer op een test-pc op school met policies gekloot waarna er opeens geen rechten op C: waren voor niemand. DUs geen swapfile laten schrijven == instabiel systeem :o.

Anders een programma om e.v.t. andere programma's (deels) te blokkeren?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1