[Java] Applet EN Servlet ineen?

Pagina: 1
Acties:

• TweakerWannabe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05-2023
Is het mogelijk om een applet en servlet in één klasse te krijgen, en zo ja, hoe zou je dit kunnen aanroepen vanuit HTML / JSP?

Ik heb namelijk zo'n klasse:
public class klasse extends Applet implements ActionListener, Servlet

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Blijkbaar kan het, want je hebt het voor elkaar gekregen.

Zolang je de juiste methodes definieert die je klasse een Applet (init() en start() uit mn hoofd) of een Servlet (init(Servletconfig) etc.) maken moet het kunnen.

Of het mooi is is een andere vraag.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Als je die klasse hebt en hij compileert dan zal het wel kunnen, maar waarom zou je dat sowieso willen?

Het aanroepen van servlets en applets, daar is genoeg informatie over te vinden op Internet, dus lekker even Googlen.

edit:
En hou er rekening mee dat je bij een applet de class file aan moet kunnen bieden aan de browser, dus dat deze niet in WEB-INF/classes kan voorkomen.

[ Voor 28% gewijzigd door bigbeng op 13-09-2004 15:42 ]

• TweakerWannabe
Ik wil het omdat ik onder een webserver connectie moet maken met een mysql database en dit moet grafisch (onder een hoge refresh-rate) worden weergeven in een internetpagina...

En op het internet staat geen informatie over applets en servlets in eenzelfde klasse...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Houd in je achterhoofd dat je class hoogstens als een Applet kan werken OF als een Servlet. Beide tegelijk is onmogelijk. Dit omdat servlets ge-executeerd worden op de server en Applets op de client. Beide dus met een andere environment.

Verder lijkt het me nogal onwenselijk. Je maakt je code onnodig groot (wat moet AWT/Swing in een Servlet?) en krijgt een groote class met een hoop overbodige code.
Maak gewoon een aparte class voor de servlet en een aparte voor de Applet, waarbij de Applet de servlet regulier kan pollen voor de informatie.

[edit] De refreshrate hangt trouwens af van je monitor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Glimi op 13-09-2004 15:46 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

TweakerWannabe schreef op 13 september 2004 @ 15:40:
Ik wil het omdat ik onder een webserver connectie moet maken met een mysql database
Dat kan je ook met jdbc (ff opletten ivm security).
en dit moet grafisch (onder een hoge refresh-rate) worden weergeven in een internetpagina...
Ik zie niet in wat die servlet daar mee te maken heeft. Weet je wel wat een servlet precies doet? Een servlet is een beestje dat op de server leeft en daar ook nooit vandaan komt.
En op het internet staat geen informatie over applets en servlets in eenzelfde klasse...
Nope.. omdat het gewoon nergens op slaat.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik zou zeggen: www.java.sun.com. Lees eerst maar eens waar je nu mee bezig bent, ik heb het gevoel dat je geen idee hebt. Iets met klokken luiden en klepels ofzo ;)

• TweakerWannabe
Ik weet wel waar ik mee bezig ben, ik was alleen even vertgeten dat Servlets op d e server draaien en Applets bij de client (omdat ik alleen op de localhost werk)...
(en de site is java.sun.com)

Maar anyway, het lukt me dus niet;
Via applets kan ik geen connectie krijgen met de database,
via servlet's krijg ik geen dynamische pagina,
en servlet's aanroepen vanuit applets lukt me niet...

Kan iemand me helpen?
Ik ben er al heel lang mee bezig en ik ken de java-tutorial wel al uit m'n hoofd...

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
TweakerWannabe schreef op 14 september 2004 @ 09:00:
Ik weet wel waar ik mee bezig ben, ik was alleen even vertgeten dat Servlets op d e server draaien en Applets bij de client (omdat ik alleen op de localhost werk)...

Via applets kan ik geen connectie krijgen met de database,

Kan iemand me helpen?
Ik ben er al heel lang mee bezig en ik ken de java-tutorial wel al uit m'n hoofd...
Volgens mij is het zo dat een applet standaard alleen verbinding kan krijgen met het domein waar de applet vandaan komt. En dan nog, een applet is een beperkte omgeving. Waarom kijk je niet naar een 'normale' applicatie?

• TweakerWannabe
Het moet weergegeven worden in een internet-explorer...

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

TweakerWannabe schreef op 14 september 2004 @ 09:00:
Op het moment dat je het herinnerde moest je ook realiseren dat je nu iets heel vreemds aan het doen bent.
Via applets kan ik geen connectie krijgen met de database
Zoek daar de oorzaak eens van op, kijk eens naar de stacktraces/exceptions.
Daar zul je wel een servlet container zoals Jetty of Tomcat voor moeten hebben.
Hmmm tja... De vraag is of je dat wilt.
Kan iemand me helpen?
Nog een keer: als jij die tutorial wel uit je hoofd kent, had je je moeten realiseren dat je met iets heel vreemds bezig bent en dat je dus waarschijnlijk fout bezig bent.
Pagina: 1