PATCH Verbreken max. 30 connecties TCP/IP voor P2P progs

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Nadat SP2 op Windows XP geinstalleerd wordt is het aantal TCP/IP verbindingen gelimiteerd tot 30 stuks. Ik kwam hier achter toen ik ging zoeken waarom mijn gebruikte P2P pakket Shareaza zo langzaam was geworden.

Echter kwam ik er ook achter dat dit ook eenvoudig weer terug te veranderen is. Op die manier haal je gewoon weer de snelheden als voorheen.

De oplossing is het bestand TCPIP.SYS uit de originele SP1 install te halen en te overschrijven met de nieuwe, of om via een Patch de maximale 30 verbindingen te verhogen. Op http://www.lvllord.de/4226fix/4226fix-en.htm kan je die Patch downloaden.

Run het bestand met de optie /L 200 erachter. Er wordt je nu gevraagd hoeveel connecties je wil toestaan. Geef hier iets op. Ik heb 250 genomen. Hij vraagt dan nog of je dat wel zeker wil, aangezien virussen dan betere toegang hebben. Echter met SP1 stond er helemaal geen limiet aan, dus het lijkt mij wel mee te gaan vallen.

Anyway, bij mij haal ik nu weer de gebruikelijke snelheden. Hopelijk hebben andere mensen hier ook wat aan. :Y)

E.P.M. Linsen

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
Dit staat ook al in de FAQ

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
In de FAQ van wie ?
Staat niet in de FAQ Network Troubleshooting op GoT

E.P.M. Linsen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit staat tientallen keren vermeld in de topics over ServicePack 2 - deze kan je in Windows Operating Systems lezen :)

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
OK, sorry voor deze dubbelpost dan. Dacht even informatie en behulpzaam te zijn.

@Moderator --> Het topic mag worden gesloten

[ Voor 27% gewijzigd door elinsen op 13-09-2004 20:28 ]

E.P.M. Linsen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor je informatie, maar blijkbaar is dit dus al eerder in de FAQ vermeld ;) :*

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.