[XP] CD boot niet, hoe nu installeren?*

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
ik heb een amd athlon xp 2000+
op een asus k8v8x-x kt-400, 512 mb ram geforce 4 SE enfin niets speciaals dus.

nu had ik laatst het probleem dat ie vlak voordat ie in windows XP kwam dat ie ging rebooten, gezien het feit dat ik allang niet geschoond had dacht ik dat het aan windows lag dus reinstallen maar.

Ik heb echter 3 harde schijven waarvan er dus 2 niet geformat waren, na een paar keer herstarten enz had ie het WEER dus mijn conclusie: een virus watvoor en welke weet ik niet ik neem aan dat het een of andere gare worm is, kwestie van alles formatten enz

Maar nu heb ik probleem dat ik sinds die laatste install me 2e harde schijf als NTFS heb geconverterd en nu kan ik dus niet meer door eerst win 98 erop te gooien en daar XP schoon overheen, me XP cdrom is namelijk om een of andere reden niet bootbaar. hoe ga ik nu me harde schijven formatteren en vervolgens schoon XP erop gooien??

Adjust non olet, plerumque...

• 1nsane
ohja ik wilde de search gebruiken maar dat kan deze pentium 200 niet aan :(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zou je alsjeblieft je post willen voorzien van enters? Dit is absoluut niet fijn te lezen :)

titeledit komt zo, beetje rare keyboardlayout op de uni nu.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

1nsane schreef op 13 september 2004 @ 15:22:
Als je ermee kan internetten kan je ook de search gebruiken.

Verder, als je Windows XP CD niet boot is hij dus fout en moet je ermee terug naar de verkoper. Dan kan je gewoon een nette, schone, setup starten vanaf de CD.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• G33rt
Titeledit, het werkt weer :)

virus? systeemfout? spoor beister ==> [XP] CD boot niet, hoe nu installeren?

volgens mij omschrijft het zo je probleem goed, ik kan er verder geen kaas van maken.

Reacties als [rml]1nsane in "[ XP] CD boot niet, hoe nu installeren?*"[/rml] zijn niet erg gewenst trouwens: gebruikt de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif, zo komt het over als kicken :)

Verwijderd

Down ff een bootdisk van bijv. madboot...format naar FAT32...win98 erop...etc..
(als je t perse wil doen op die 98->XP manier)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 15:31 . Reden: typo's ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Waarom zou je eerst win98 installeren en dan ook nog eens op fat32 :?
Als je gewoon dos in kan komen kun je de winxp setup ook gewoon starten vanaf cdrom.. dus gewoon handmatig..

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ga anders effe naar bootdisk.com en download daar de bootdisk(s) voor XP. Dat moet ook gaan werken volgens mij. Als ik tenminste je verhaal een beetje begrijp.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• 1nsane
ik hoef het niet perse via de win98 -> xp manier te doen maar t gaat me erom dat ik niet me schijf weer hoef om te zetten naar FAT32 maar gewoon vanaf NTFS kan werken maarja die opstart floppen van bootdisk.com werken behoorlijk slecht(de xp versies dan :( hij wil er nie van opstarte en het maken ervan werkt ook slecht)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
1nsane schreef op 13 september 2004 @ 15:22:
Sure, en de enter-knop was zeker ook kapot?

Op deze manier zullen veel mensen (waaronder ik) je post niet eens proberen te lezen, dus het lijkt me in je eigen belang dat je de topicstart op zo'n manier wijzigt dat hij te lezen is. Hoofdletters aan het begin van een zin willen ook helpen voor de leesbaarheid.

• 1nsane
vraagje, als het een virus is (waarvan ik sterk het vermoedde van heb ) welke zou het dan kunnen zijn? i.v.m. een verwijdertooltje van bitdefender.com ofzo

het probleem is dat ik op die andere schijven een aantal belangrijke bestanden heb staan die ik niet kwijt wil maarja als ik die schijven niet formatteer verspreid het virus zich zo weer naar de C schijf en naar het opstartriedeltje.

is het mogelijk om met Fdisk(van de win98 opstartflop) een NTFS schijf weer naar FAT32 te zetten? dan kan ik op die manier namelijk weer 98 erop gooien en dan XP eroverheen :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Als jij je hdd gewoon normaal formateerd (niet snel) is je virus gewoon weg van de C schijf hoor, met de win98 bootdisk kun je in dos komen, je start setup op van de cd, dan kun je je hdd leeg halen (als ntfs), je installeert windows, je installeert een virusscanner je haalt die nieuwste updates binnen en dan ga je scannen.. een virus springt echt niet zo maar over :)
Installeer ook gelijk SP2, heb je de minste kans dat je snel een virus krijgt.
Ik snap nog steeds niet waarom je zo moeilijk wilt doen met win98 enzo, het lukt echt wel zonder hoor.

En ik betwijfel het of het een virus hebt waar je last van hebt, maarja het kan natuurlijk altijd.

• G33rt
1nsane schreef op 13 september 2004 @ 16:05:
ik hoef het niet perse via de win98 -> xp manier te doen maar t gaat me erom dat ik niet me schijf weer hoef om te zetten naar FAT32 maar gewoon vanaf NTFS kan werken maarja die opstart floppen van bootdisk.com werken behoorlijk slecht(de xp versies dan :( hij wil er nie van opstarte en het maken ervan werkt ook slecht)
De XP-disks zijn ook geen bootdisks waarmee je in DOS komt; het zijn slechts floppies om de setup mee te starten.

Wil je in DOS komen, moet je toch echt die 98 disk downlaoden. Als je hier je partitie gewoon formatteert wordt hij weer FAT32. Dit maakt echter niets uit; de WinXP setup zal de partitie ook willen formatteren: daar kun je dan ook kiezen voor NTFS.

Wat is nu precies het exacte probleem trouwens? Je roept zoveel dingen door elkaar, dat ik nu geen idee heb wat je probleem precies is :)

Verwijderd

En als je de commando a:>fdisk /mbr uitvoert in dos ben je eventueel ook je bootsector virus kwijt.

• 1nsane
dit zijn de problemen:
-de XP cd wil niet booten
-ik heb 3 hdd's waarvan op 2 hele belangrijke dingen staan zijn die nog te redden?(met free removal tooltje van bitdefender ofzo)
-iemand een idee welk virus het kan zijn(zit het in de bootsector?)
-@paulus1980, is het veilig om me bootsector te formatten?

• 1nsane
wat ik nu toch weer meemaak!

wil ik met Fdisk de partities verwijderen, dus eerst de 20 GB schijf gedepartioneerd, maar toen de in 2en gesplitste 40gb schijf!

de primaire partitie ging er zo vanaf, no problem, maar toen de ext partitie
dat wilde hij niet want er waren logische stations gedefineerd ok no problem dacht ik, ik haal die logische stations weg.

dus ik de logische stations weghale, zegt Fdisk dat er geen logische stations gekoppeld zijn aan die partitie, dus ik dacht moooi ik kan de partitie weghalen nou mooi niet! als ik de partitie weg wil halen zegt ie dat ie logische stations heeft maar als ik die wil verwijderen dan zegt ie dat ie ze niet heeft!! wat moet ik nu....

Verwijderd

Even Ranish Partition Manager op een floppy downloaden.

http://www.ranish.com/part/

De pc booten met een win98 bootflop en dan de floppy met part.exe
erin en part.exe opstarten.

Met F5 kun je door je harddisk's wandelen.
Partities verwijder je dmv DEL
Indien klaar F2 om te "saven" en ESC om eruit te gaan

Simpel en Freeware

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 15:13 ]

• 1nsane
partition magic zegt dat de bootsector invalid information bevat, is daar wat aan te doen?

Pagina: 1