Toon posts:

Madview ati 7000 sloopt al mijn agp sloten

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had onderdelen gekocht voor 2 nieuwe pc's
msi kt6v
athlon XP 2600
Corsair 512 value ddr3200
Wd80g s-ata
madview ati 7000 64mb agp
Zalman 300w voeding

Nou had ik alles ingebouwd dus ik stop die videokaart erin en krijg vervolgens alleen nog maar zwart beeld en verder ook geen piepjes.
Dat vond ik al raar, dus ik probeerde de kaart vervolgens in de andere pc (met vrijwel zelfde configuratie). Ook daar kreeg ik hetzelfde . Geen beeld . geen piepjes

Dus ik begon te denken dat de agp sloten op me moederbord stuk waren, dus ik naar de computerwinkel om te laten testen met andere agp videokaarten. Ook die werkten allemaal niet meer. Conclusie agp sloten op moederborden stuk.

Ik heb dus vervolgens de moederborden terug gebracht en andere gekocht.
2x Asus a7v600-x, maar ook daar bij 1 van de 2 hetzelfde probleem. en vervolgens werkkte geen enkele videokaart meer. bij de 2e nieuwe ben ik begonnen met het testen op een tnt2 agp, en die werktte perfect. Dat betekend dat als ik daar die kaart ook in stop.. dat ik die ook gelijk naar de hemel help.

Ondertussen heb ik die videokaarten in nog 3 andere systemen getest en ook daar werkt niks meer in de agp sloten. Oftewel in alle systemen waar ik die agp kaart in heb getest.. zijn de agp sloten kapot. (op pci werkt namelijk wel alles)

Ik zit momenteel dus zwaar in de problemen. omdat ik ondertussen 7 pc's heb waar de agp videokaarten niet meer werkend zijn.. en de pc's voor de rest of nieuw of goed te gebruiken waren . :'(

Heeft iemand hier ervaring meegehad, of een idee hoe ik doet moet gaan aanpakken met de pc winkel waar ik de videokaarten heb gekocht. (die vandaag dicht is).

Oplossingen als "agp kaart niet vergenoeg ingedrukt" hoop ik niet tegen te komen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een stukje uit een engels forum gevonden over de ati radeon 7000
stond verder geen merk bij:

by VinnieHLC from Belgium, Berlaar Nov 18, 2003
THE GOOD:
Nothing! The st*pid g/c won't work on my computer. It f*cked up the bios, it burned out the AGP slot and it costs me a fortune to buy me a new m/b and a DESCENT g/c!!!!
THE BAD:
Everything! Even with a motherboard 8x AGP FBus @ 400Mhz and DDR @ 400Mhz! Still it burned the f*cking thing out with it's 3.3V compatible 1x AGP support!

SUMMARY:
Buy and your computer will die!!! Remember these things: -no good for kids -gamers got lack at this g/c -even non-gamers shouldn't even buy this sh*t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

OMG 7 pc's verneukt ? Djeez, domme actie van je.
Je hebt helaas geen poot om op te staan, die kaart kun je vergoed krijgen, maar die 7 mainboards niet. Dat is het risico van zelf sleutelen aan pc's.

[ Voor 75% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-09-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hier zit toch echt een fout in de kaart zelf.

Als je een frituurpan koopt en die prop je in het stopcontact en vervolgens brand dat ding me hele keuken weg... krijg ik dan alleen maar een nieuwe frituurpan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Van de fabrikant: ja
Je verzekering zal je keuken vergoeden.

Je hebt zelf gesleuteld aan het binnenste van een pc, niemand zal je randapparatuur daarvoor vergoeden. Misschien dat je WA verzekring de andere pc's vergoed, maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 23:18
Mayb krijg je dan wel een nieuwe keuken, maar niet als je die frituurpan bij 7 andere keukens erin doet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 00:09

MrDrako

nep ict'er

Je zegt dat de borden redelijk nieuw waren, val dan terug op garantie. Probeer te vermijden dat je verteld dat de videokaart alles gesloopt heeft anders willen winkelieren je wel eens kei hard naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja je gaat toch kijken waarom de kaart het in de ene pc niet doet.. en zo ga je andere pctjes af om te kijken of ie het daar wel in doet.

Er is iets goed fout met die kaarten.. dus ik laat die kaarten wel even testen bij die pc winkel.. in hun moederborden... probeer hem maar meer als 7x... moeten wel quit staan natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja 2 zijn gloednieuw (waarvan ik al 2 borden heb teruggebracht) van die 2 is er nog 1 heel. de rest zijn amd 500mhz. maargoed je kan die mobo's niet zo snel vinden om daar een nieuwe in te proppen.. en die pc's deden niet meer als alleen maar internet explorer starten en verder op intranet.. dus het gaat niet echt om de nieuwigheid, maar meer dat ze momenteel allemaal niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oftewel in alle systemen waar ik die agp kaart in heb getest.. zijn de agp sloten kapot. (op pci werkt namelijk wel alles)
3.3V compatible 1x AGP support
Er zijn nogal wat foute kaartjes in omloop geweest, check even of er niet iets vergelijkbaars als in dit topic aan de hand is :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Jezus man, wat een vervelende ervaring. Je zal het wel benauwd gehad hebben toen je duidelijk werd waar het probleem nou werkelijk lag...

Ik zou idd ook proberen zoveel mogelijk zaken via garantie af te handelen. Als je oude mobo's gemold hebt wil een PCI video kaartje je nog wel eens verder helpen...

Trek verder hier zoveel mogelijk lering uit voor toekomstige falende hardware. Ik heb zelf ook al te vaak de verkeerde conclusies getrokken bij falende hardware, en goed nadenken en alles dubbel checken helpt je al een flink eind op weg. Ook af en toe een worst case scenario in gedachten nemen kan je nog wel eens behoeden voor mogelijke schade..

Als laatst zou ik ook nog even overwegen of het niet beter is om dat 7000 kaartje te verbranden met bijbehorend ritueel !

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn je agp sloten doorgebrandt of is je videokaart doorgebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die tnt2 zit momenteel in me eigen pc (nforce2) werkt prima.. en die tnt2 werkt dus ook overal prima in... Behalve als je er eerst een videokaart ati 700 in heb gepropt.

Aan me videokaart zelf is niks te zien of te ruiken.. dus ik ga er van uit dat mn agp sloten van binnen telkens een oplazer krijgen.

Ik zaktte aardig in de grond toen ik die nieuwe borden had gekocht.. en vervolgens weer geen beeld krijg...

Ik merkkte wel.. dat eerst het beeld zwart is. de monitor wel aanspringt en dan de monitor kleur iets grijzer wordt. (weet niet of het iets betekend verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 14:51:
[...]

[...]
Er zijn nogal wat foute kaartjes in omloop geweest, check even of er niet iets vergelijkbaars als in dit topic aan de hand is :Y)
Leuk dat je je post aanpast, maar dat betekent niet dat je zomaar ff mijn reaktie daarop mag trashen.

Jouw reaktie was (vrijelijk gezegd): Waarschijnlijk een 3.3v kaartje, die je AGP getrashed heeft.
Ik wees je erop dat een 7000 te nieuw is om op de ouwe AGP specs te lopen.
:(

[ Voor 19% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-09-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die madview radeon 7000 is 4x agp 1,5 v
De moederborden zijn 8x agp maar backwards compatible met 4x(1,5)

Dus dat moest makkelijk kunnne. en de winkel van die videokaarten die zij dat het gewoon moet werken.. hij heeft de mobo+video combinatie zelf in zn handen gehad! Die winkel is morgen weer open.. dus ik ga daar heen om 3 uur. en kijken wat ie zegt... ik hoop dat ie me wel wil helpen en me niet meteen de deur wijst.. want anders krijgt ie een paar mobo's door ze glazen voordeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je met die 7000 doen want dat is niet echt een krachtige kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 15:02:
die madview radeon 7000 is 4x agp 1,5 v
De moederborden zijn 8x agp maar backwards compatible met 4x(1,5)

Dus dat moest makkelijk kunnne. en de winkel van die videokaarten die zij dat het gewoon moet werken.. hij heeft de mobo+video combinatie zelf in zn handen gehad! Die winkel is morgen weer open.. dus ik ga daar heen om 3 uur. en kijken wat ie zegt... ik hoop dat ie me wel wil helpen en me niet meteen de deur wijst.. want anders krijgt ie een paar mobo's door ze glazen voordeur :)
gewoon ff voorstellen dat ie laat zien dat t wel werkt in een modern moederbord... als ie eigenwijs is kost t m dan nog een mobo extra ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sgt. Killer

Het maakt ook niet uit of het een krachtige kaart is. Als ik alleen maar beeld heb is het al genoeg. (ik speel er geen spellen mee ofsow). Momenteel is die letterlijk wel krachtig bezig 8)7 beetje kracht uitgeoefend op de agp sloten

Ik laat de kaarten inderdaad lekker testen door die winkel, en als ie bij het ene mobotje niet werkt.. dan moet ie het maar even op een andere testen he ;)
Totdat ze moederborden op zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 15:14:
Sgt. Killer

Het maakt ook niet uit of het een krachtige kaart is. Als ik alleen maar beeld heb is het al genoeg. (ik speel er geen spellen mee ofsow). Momenteel is die letterlijk wel krachtig bezig 8)7 beetje kracht uitgeoefend op de agp sloten

Ik laat de kaarten inderdaad lekker testen door die winkel, en als ie bij het ene mobotje niet werkt.. dan moet ie het maar even op een andere testen he ;)
Totdat ze moederborden op zijn :)
:Y)

let er wel op dat ie t niet gaat testen op 1x/2x bordjes, daar doet ie t nl waarschijnlijk gewoon wel op. Maar dus op een 4x/8x bordje, en gezien de kaart dus verkeerd gekeyed is zal ie dan 4x pakken... -> AGP op mobo dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de ene kant hoop ik dat ie daar ook even een mobo sloopt. Om mijn teleurstelling iets te verminderen. En dot mij ook maar ff in iedergeval 7 gratis pci videokaartjes :)

Voor de rest bedankt voor jullie medeleven. Ik denk dat ik maar moet afwachten op de reactie van die pcboer. Als ik mezelf in de hand heb hahahha
Ik laat jullie wel horen wat voor moois ik allemaal vergoed krijg. :r

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 15:32 ]

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

En? Heb je nog iets vergoed gekregen? Ben wel benieuwd (bouw namelijk mijn PC altijd zelf, dan is het handig te weten of dit soort zaken ook door de shop wordt vergoed)

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1