Kan iemand mij helpen met het aansluiten van een compaq moederbord op een normale ATX voeding, ik wil hem nl. als carputer gebruiker en daarvoor heb ik een DC-DC voeding voor gebouwd echter werkt deze niet met een compaq mobo omdat die 24pins ATX heeft waar normaal ATX er maar 20 heeft.
Alstu: pricewatch: Zippy 24PTO20P Connector (24p EPS to 20p ATX) 
Staat gewoon in de pricewatch: zoeken naar 'atx' en dan sorteren op prijs
Helaas werkt dat dus niet in geval van compaqExigence schreef op 13 september 2004 @ 14:40:
Alstu: pricewatch: Zippy 24PTO20P Connector (24p EPS to 20p ATX)
[ Voor 3% gewijzigd door maddog_rvo op 13-09-2004 14:44 ]
Je kunt daarvoor gewoon 20-24 pins convertors voor kopen.
Hier: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=551077
[ Voor 41% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-09-2004 14:58 ]
Misschien een 20->24 pins connector halen, pinouts van de voeding en van de connector van het moederbord vergelijken en dan de pins handmatig omsteken?maddog_rvo schreef op 13 september 2004 @ 14:44:
[...]
Helaas werkt dat dus niet in geval van compaqis een schema voor nodig denk ik, compaq heeft een aantal vreemde aansluitingen
Dat werkt dus niet, compaq heeft een andere pinout die dus bijna nergens te vinden isKillerAce_NL schreef op 13 september 2004 @ 14:55:
Je kunt daarvoor gewoon 20-24 pins convertors voor kopen.
Maakt toch niet uit ? Gewoon zo'n kabeltje bestellen en de pinout op maat maken.maddog_rvo schreef op 13 september 2004 @ 15:12:
[...]
Dat werkt dus niet, compaq heeft een andere pinout die dus bijna nergens te vinden is
En anders moet je een duurdere voeding kopen die beschikt over een 24-pins en 20 pins atx-stekker. Anders een officiële compaq sparepart kopen.
maar die pinout op maat maken is juist het probleem, ik kan de pinout van dat compaq mobo niet vinden.KillerAce_NL schreef op 13 september 2004 @ 15:15:
[...]
Maakt toch niet uit ? Gewoon zo'n kabeltje bestellen en de pinout op maat maken.
En anders moet je een duurdere voeding kopen die beschikt over een 24-pins en 20 pins atx-stekker. Anders een officiële compaq sparepart kopen.
Sparepart gaat niet lukken omdat als car-puter gaat dienen, daarom heb ik een DC-DC ATX voeding gebouwd (die dus op 12V draait)
Verwijderd
[rml]RedHead in "[ EL] PC Voeding-tester/gebruik als proje..."[/rml]
Haal anders 2 losse (20 en 24 pin) molexconnectors en ga zelf een het knijpen/solderen
Mail Compaq anders eens voor die pinout, mocht die niet in de handleiding bij de supportafdeling staan.
En als je de bijbehorende voeding nog wel hebt: post de kleuren van de draden (pin voor pin) en check IN de voeding waar de draden naar toe gaan (post evt. foto's). Vaak staat er gewoon op de print waar die output voor is.
Haal anders 2 losse (20 en 24 pin) molexconnectors en ga zelf een het knijpen/solderen
Mail Compaq anders eens voor die pinout, mocht die niet in de handleiding bij de supportafdeling staan.
En als je de bijbehorende voeding nog wel hebt: post de kleuren van de draden (pin voor pin) en check IN de voeding waar de draden naar toe gaan (post evt. foto's). Vaak staat er gewoon op de print waar die output voor is.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 15:34 ]
Dan moet je ff de specs van dat mobo opzoeken, als het goed is staat daar de pinout van de 24 pins powerconnector bij.maddog_rvo schreef op 13 september 2004 @ 15:19:
[...]
maar die pinout op maat maken is juist het probleem, ik kan de pinout van dat compaq mobo niet vinden.
Sparepart gaat niet lukken omdat als car-puter gaat dienen, daarom heb ik een DC-DC ATX voeding gebouwd (die dus op 12V draait)
Bedankt, die pinout die RedHead erbij heeft gezet komt precies overeenVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 15:30:
[rml]RedHead in "[ EL] PC Voeding-tester/gebruik als proje..."[/rml]
Pagina: 1