Toon posts:

PCTV Rave geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een PCTV Rave. Ten eerste heb ik de bijgeleverde software geinstalleerd, maar die werken brak. Na de search te hebben gebruikt heb ik Dscaler geprobeerd. Werkt ook niet. Na verder zoeken heb ik de pinnacle drivers gedeinstalleerd en de driver van http://btwincap.sourceforge.net/ gedownload en geinstalleerd maar nog krijg ik geen beeld. Als ik de coaxstekker uit het kaartje haal gebeurt er ook verder niks....

het enige wat ik krijg is boven wat ruis en onder blauw.

Video input = tuner
video format = kan ik niet instellen
Als source : Pinnacle pctv RAVE
bij setup card/tuner = pinnacle PCTV Rave en als tuner MT2032 universal [pal default]

iemand met een oplossing ?

Verwijderd

Ik heb zelf ongeveer 1 jaar een PCTV + remote (MT2032 tuner) en was ook niet erg te spreken over de kwaliteit van de bijgeleverde software. Ik heb in de loop van de tijd heel wat proggys geprobeert, weet niet eens meer welke allemaal precies. Wel weet ik dat ik DScaler toen ook niet aan de praat kreeg.
Uiteindelijk ben ik bij ChrisTV uitgekomen, waarbij de beeldkwaliteit aanzienlijk beter is. Probeer eerst eens ChrisTV 3.20 (Freeware), daarna zou je altijd naar v3.80 kunnen overstappen in combinatie met de Deinterlace Filter van Dscaler. Deze laatste versie heeft zeer veel opties en geeft echt een perfect beeld en wisselt opmerkelijk snel van kanaal.
Dit alles draait op een PIII-500Mhz - 196Mb - Win98SE - BTWDM Driver 5.3.8

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt...ik ga ChrisTV nog proberen, anders schop ik dat ding het raam uit ;)

edit: spelvoutje :)

edit2: Het is gelukt !! >:) Bedankt !!! _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 22:26 ]