Toon posts:

[Malware] pc verstuurt veel data *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook deze link

Na het opstarten van mij PC begint mijn PC als een dolle pakketjes data te uploaden! Niet een klein beetje maar echt enorm veel.
Na een tijdje bleek ik +/- 34.000.000 pakketje te hebben verzonden en slechts een kleine 20.000 te hebben ontvangen...... |:(

In mijn enthousiasme heb ik csrss.exe uitgeschakeld en hiermee is het verzenden iig gestopt.

Ik ben dus besmet met e.o.a. virus en het neigt naar het W32.Dalbug.Worm Virus.

Uitsluitsel kan ik nu niet geven omdat ik geen logs bij de hand heb.

Maar wie-o-wie kan mij vertellen wat dat kan zijn geweest?
Ik maak mij zorgen om dat ik echt een kloere hoeveelheid data is verzonden en in een omschrijving van virussen die te maken hebben met het csrss.exe service een Trojan of Worm heb gevonden die personal info verzend.

Enfin, of ik ben dus de l*l of ik kan een SPAM servertje zijn geweest.

(Specs: P4 2,6, 1024 Mb, P4P800_E DL, XP pro + SP1, Kaspersky AV)

Verwijderd

Lees de FAQ van BV eens zou ik zeggen.

Verwijderd

Het kan inderdaad SPAM zijn die bepaalde data's versturen naar een bepaald systeem en jouw PC daarvoor opneemt.

Virussen zal het niet zijn dan zou het tegenover gestelde werking zijn.
Wormen kan zijn maar dan alleen in 128bits vorm. Waarbij de gebruiker een packet formatie kan laten liggen waardoor jouw systeem gegevens verstuurd ergens naar toe.

Verbreek de verbinding en start hem opnieuw op.
Wordt dan alsnog veel packets verzonden?

CSRSS.EXE is een standaard Windows proces. Alleen het wordt opgestart als het goed is in Lokaal (naam) niet onder systeem.

Dus het kan uitgezet worden door de gebruiker! of is het andersom?

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 14:04 ]

Verwijderd

csrss.exe is een populaire filename, totdat er dus een positieve identificatie heeft plaatsgevonden dmv. een filecheck, valt er niet veel zinnigs over te zeggen.

Scan de betreffende file eens hier http://www.kaspersky.com/scanforvirus.html - als de file niet herkent wordt dan kun je hem waarschijnlijk het beste naar (iemand van) Kaspersky mailen.

Maar vergeet idd niet de BV stickies door te nemen.

Titel wat aangepast. :)

Verwijderd

Topicstarter
Titel is beter zo... tnx.

Wat ik dus begrijp is dat het proces csrss.exe een te algemene service is om als oorzaak te benoemen.
Dan lijkt het erop alsof deze service misused wordt door een ander proces.
Want ook het opnieuw opstarten helpt geen ene moer.

Wel erg arielekst als m'n pjoeter ineens een SPAM bak is geworden. :X

Ik zal vanavond ff een hijack & de online AV check bij Kaspersky uitvoeren.
Hopenlijk heb ik vanavond meer nieuws.

Ohja, ik heb dan gelijk de BV sticks doorgenomen. _/-\o_