Toon posts:

[XP] setup kan schijf niet formatteren ivm setupbestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb reeds heel veel gezocht, maar nog geen oplossing tegengekomen voor mijn probleem. Daarom deze post:

Heb een harde schijf, gepartitiioneerd in C, D en E.
Op de C staat winXP. (NTSF)
Nu wil ik de C formatteren (al 3 keer geprobeerd via de installatie van winxp) maar hij zegt dat dat niet gaat, want er staan installatiebestanden op voor Windows.

Heb dan Xp opnieuw geïnstalleerd op de C, maar al mijn programmas staan er nog op...

Kan ik op een of andere manier niet gewoon alles wegdoen en met een tabula rasa opnieuw Xp installeren?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je met een officiele XP CD-ROM opstart, kun je gewoon C formatteren. De setup zal dan zeggen dat er al een OS opstaat bijv, maar daarna kun je formatteren.

Als dat echt niet lukt (geen idee waarom), dan zou je het eens met een ander tooltje kunnen proberen? Wellicht kan RPM of PartitionMagic het ff voor je formatteren?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
mischien moet je die partitie eerst even verwijderen, dan weer opnieuw maken. zo doe ik 't volgens mij altijd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon de setup cd-rom draaien en bij het kiezen van de partitie voor installatie, de 1e partitie kiezen en kiezen voor verwijderen. Daarna maak je hem opnieuw aan...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft weinig met hardware te maken, lijkt me :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operating Systems + titelverduidelijking

Verwijderd

Je kan het beste de schijf eerst verwijderen, dit doe je met de instalatie van windows XP.
Werkt dit niet stop er dan een opstart diskette van WIn 98 in en doe FDISK, hier verwijder je eerst de E en dan de D, daarna verwijder je de C. Nadat je FDISK hebt gedaan de cd van WIN XP erin en de partities aanmaken. en dan verder installeren
Pagina: 1