Toon posts:

Help!! Abit KG7 + AMD XP2000+ probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Bij ombouw naar andere kast heb ik mijn processor (een Athlon 1,4) beschadigd. Deze heb is vervangen door een XP2000+. Ook heb ik zonder problemen de bios vervangen voor de nieuwste versie die deze processor prima herkent en zou ondersteunen (t/m een 2100+).

Probleem: 3 jaar lang stabiel gedraaid, maar nu niet meer. PC kan spontaan vastlopen, reageert vooral heftig op Winamp (nieuwste versie inmiddels vervangen voor de vorige versie) of het verplaatsen van grote hoeveelheden data. Programma's als Photoshop e.d. draaien zonder probleem. Als hij echt vast zit helpt alleen het resetten van de CMOS.

Wijzigingen tov vorig systeem: XP 2000+, Coolermaster rounded cables, Cordless Desktop MX, andere behuizing (ook met 300W voeding), nieuwste BIOS.

Vraag: Herkent iemand deze problemen en hoe krijg ik mijn computer weer stabiel???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 13:24 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. De topicstart en de topictitel deugen namelijk voor geen meter. De specificaties ontbreken voor een groot deel en hetgeen je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel utigesloten is mager. CMOS resetten kan iedereen.

Neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van het subforum door eer je een topic post. Daarin staat uitgelegd dat je voor dit soort problemen eerst de startpost van het PMG Beleid zou moeten doornemen voor een checlist voor een goede topicstart. Daarin staat ook de Troubleshooter gelinkt, waarmee je al een heel eind verder moet kunnen komen :)

Dit topic is gesloten.