Toon posts:

exchange server + telenet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb thuis een SBS 2003 draaien met Exchange 2003, die de mails ophaalt via de pop-connectors aangezien ik telenet mono heb en dus geen vast ip (alhoewel dat lang hetzelfde blijft natuurlijk) en ik bovendien m'n domeinnaam + mailserver op een server van het bedrijf kan zetten.

Nu heb ik het volgende probleem: Als ik bij iemand ben met een Telenet-abo kan ik zonder probleem op m'n OWA. Bij iemand met een andere provider gaat het nooit.

Ik zou dan ook graag m'n Qtek ook buitenshuis willen synchroniseren met de exchange-server via Wifi. Dit terzijde, want volgens mij ook afhankelijk van de volgende vraag.

Heeft dit te maken met de geblockte poorten?
Zo ja, waar zijn die ergens te veranderen?

Alvast bedankt ;)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heel simpel telenet blokeerd inkomend van buitenuit alle poorten onder de 1024 dus http (80) en https (443) kan je enkel vanop telenet connecties bereiken.

De enige oplossing is de servers op hogere poorten draaien, of een bussiness abbonement nemen waarop je wel servers mag draaien.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tja , als je porten goed geforward staan en verder alles ook in orde is, ben ik ben dat ze idd bepaalde porten toch blokkeren.

Tijd voor een nieuwe sig..

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Draai je OWA op poort 8000, ipv op poort 80 en het werkt wel.

Maar ik snap niet wat het wifi ermee te maken heeft, dat doe je toch op je interne netwerk???

[ Voor 45% gewijzigd door charlie op 13-09-2004 12:59 . Reden: wifi ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarschijnlijk heeft Telenet dan de door jou gebruikte poorten geblokkeerd voor andere netwerken. Heb ik ook wel eens gehad met mailservers; vanaf het ene account kon je wel de smtp-server van een andere provider gebruiken, maar omgekeerd niet. 12Move was hier nogal sterk in (wat me niets verbaasde, want die gebruikte het netwerk + apparatuur van Shell en die zijn nogal sinecuries).
Dus poorten omzetten is denk ik de oplossing :)

[ Voor 58% gewijzigd door The Eagle op 13-09-2004 13:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)