iPod - batterij opladen via USB2.

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:11

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Hoi :)

Vraagje, ik wil graag mijn batterij opladen van m'n iPod (4gen) via USB2.

Echter dit lukt niet, de batterij is op dit moment geheel leeg. Indien ik het dus via USB2 wil aansluiten op m'n laptop dan wilt hij de iPod aanzetten. En dit gaat dus fout, hij is leeg dus hij gaat nooit aan ..

Iemand oplossing voor dit probleem ? Firewire kabel heb ik niet bij de hand & oplader ook niet. Normaal gesproken gaat het altijd goed met USB2 echter nu de batterij totaal leeg is wil hij niet accepteren dat het opgeladen moet worden.

2e vraag.
Als ik het oplaad via Firewire (gaat prima) en PC. afsluit. Vervolgens mijn iPod in de dockingstation laat zitten en volgende morgen wakker wordt, is dat ding geheel ontladen ?! Is dit normaal of een bugje in de software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:06

KroeT

[...]

Ik heb alleen een idee over de eerste vraag. Mijn zusje heeft haar iPod met Firewire aangesloten, omdat de iPod sowieso niet wordt opgeladen via USB. Dat zou te maken hebben met de specificaties van USB, kan niet genoeg stroom leveren oid.

Maar goed, dit heb ik dus niet nagezocht. Mijn iPod komt pas over een maandje :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Is al verscheidene keren genoemd, maar als je je iPod via usb laadt, dan dient hij niet compleet leeg te zijn. DUS, even opladen met de adapter.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 13-09-2004 12:52 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

YellowCube

Wait...what?

ik vind het een beetje raar dat de iPod automatisch gaat opladen zodra ie aan een USB poort gehangen wordt. Is het puur om te voorkomen dat ie tijdens overdrachten zonder accustroom komt te zitten?
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat je li-ion accu's de eerste paar keren volledig leeg gedraaid moeten worden, dan weer volledig opgeladen, weer leeg etc. Als je dat een keer of 5-10 doet, dan gaat je batterijduur aanzienlijk omhoog.
In dit geval gaat dat dus niet, want elke keer dat je 'm aan je pc hangt gaat ie vrolijk opladen. Leeg of niet.
Kan die functie niet gewoon uitgezet worden? Dan hou ik zelf wel in de gaten wanneer ik 'm oplaadt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:11

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Nitai schreef op 13 september 2004 @ 12:52:
Is al verscheidene keren genoemd, maar als je je iPod via usb laadt, dan dient hij niet compleet leeg te zijn. DUS, even opladen met de adapter.
Beetje krom vindt je niet ? Via USB of Firewire zou ie zowiezo opgeladen moeten worden, met of zonder lege batterij. Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
YellowCube schreef op 13 september 2004 @ 13:17:
ik vind het een beetje raar dat de iPod automatisch gaat opladen zodra ie aan een USB poort gehangen wordt. Is het puur om te voorkomen dat ie tijdens overdrachten zonder accustroom komt te zitten?
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat je li-ion accu's de eerste paar keren volledig leeg gedraaid moeten worden, dan weer volledig opgeladen, weer leeg etc. Als je dat een keer of 5-10 doet, dan gaat je batterijduur aanzienlijk omhoog.
In dit geval gaat dat dus niet, want elke keer dat je 'm aan je pc hangt gaat ie vrolijk opladen. Leeg of niet.
Kan die functie niet gewoon uitgezet worden? Dan hou ik zelf wel in de gaten wanneer ik 'm oplaadt.
Apple heeft een heel stuk op z'n site gezet over dat de accu's in de iPod beter vaak een beetje opgeladen kunnen worden dan helemaal leeg en dan pas opladen.

Link: http://www.apple.com/nl/batteries/
bl33d schreef op 13 september 2004 @ 13:38:
[...]

Beetje krom vindt je niet ? Via USB of Firewire zou ie zowiezo opgeladen moeten worden, met of zonder lege batterij. Lijkt mij.
dit klopt toch echt :)

[ Voor 14% gewijzigd door The Evil Brain op 13-09-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

The Evil Brain schreef op 13 september 2004 @ 14:16:
[...]

Apple heeft een heel stuk op z'n site gezet over dat de accu's in de iPod beter vaak een beetje opgeladen kunnen worden dan helemaal leeg en dan pas opladen.

Link: http://www.apple.com/nl/batteries/
dat is als je 'm eenmaal in bedrijf hebt. Ik had juist begrepen dat je een li-ion batterij het beste een keer of 5-10 in kan laden (als in:inrijden of zoals ik vandaag geleerd heb over koptelefoons: inluisteren) en dat je daarmee de gebruiksduur verbeterd.
Althans, de accu van m'n mobiele telefoon het na 5 keer geheel ontladen en weer opladen aanzienlijk langer dan toen ie nieuw was.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 13-09-2004 14:22 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
5 tot 10 keer is echt niet nodig :) Alleen de eerste keer helemaal vol laden is geloof ik belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb de mijne vanochtend meegepakt, misschien 2 uurtjes geluister en heb nog maar 1 streepje accu :/
Heb 'm nog niet helemaal leeg laten lopen, dat doe ik nu ff. Er is geen programma waarmee je je accu kan calibreren of wel ? Scheelde bij mijn iBook accu toch wel aanzienlijk in 't begin.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

en is dat ding net nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hydraulik-Phunk schreef op 13 september 2004 @ 14:29:
Heb de mijne vanochtend meegepakt, misschien 2 uurtjes geluister en heb nog maar 1 streepje accu :/
Heb 'm nog niet helemaal leeg laten lopen, dat doe ik nu ff. Er is geen programma waarmee je je accu kan calibreren of wel ? Scheelde bij mijn iBook accu toch wel aanzienlijk in 't begin.
Dit had ik ook. Maar hij gaat daarna nog lang mee. Het metertje is de eerste paar keer nog niet zo betrouwbaar.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Shiver23 schreef op 13 september 2004 @ 14:40:
[...]

Dit had ik ook. Maar hij gaat daarna nog lang mee. Het metertje is de eerste paar keer nog niet zo betrouwbaar.
Dus als ik het goed begrijp moet ik net als bij me laptop de accu helemaal leeg laten lopen en daarna (3 / 4x) weer leeg laten lopen (en opladen erna) :?

Daarna maakt het niet meer uit?

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

bl33d schreef op 13 september 2004 @ 13:38:
[...]

als je het niet weet waarom reageer je dan :P hehehe...anyway, om m'n held maar eens aan te halen:
[rml]weeraanmelden in "[ iPod mini] Gebruikerservaringen (en nie..."[/rml]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, omdat dit al meerdere keren is langsgekomen gaat ie dicht :) Dit soort dingen kun je zelf heel goed terugvinden op de apple site en omdat GoT geen helpdesk is.... *vult de rest maar niet in*

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.