Toon posts:

Is er iets te maken om te ziei of de tel. lijn bezet is?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

als er iemand bij mij thuis gaat bellen (of de telefoon oppakt) wordt mijn internet verbinding meteen verbroken :(

Is er niet iets te maken (een simpele schakeling ofzo) waarbij een lampje brand als er een verbinding is?

Of nog beter, is dit hele probleem te voorkomen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
ISDN nemen :) of ff wachten op ADSL

DIT IS MIJN WEBSITE

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik heb wel vaker mensen horen klagen om dat probleem, ik zou echt niet weten hoe je het moet oplossen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Ga naar de KPN.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

voor ISDN is wel een proggie, in je systray, maar voor naast de telefoon te hangen zul je naar de PTT moeten denk ik...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Homevox o.i.d. kopen. :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Met een handvol diodes, een weerstandje en twee led's kun je een signalering maken, die aangeeft dat de lijn vrij s; de led's branden in dat geval.
Ik heb er een schemaatje voor, moet alleen ff kijken in welke map ookalweer...
Kaj.

Verwijderd

ik heb hier een telefoon staan waar een lampje op gaat branden als er iemand met het andere toestel wat beneden staat aan het bellen is. Palermo 10 van ptt telecom zelf. Werkte altijd perfect toen ik nog moest inbellen....mar nu kabelmodem :)

• Uitvreter
  • Laatst online: 10:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Twee ledjes antiparallel in de rooie of de blauwe draad opnemen, zodra je de hoorn van de haak haalt gaat 1 van de 2 branden.
(antiparallel = parallel schakelen, alleen met de plus van de ene aan de min van de andere)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

In de C!T van maart staat een schema (ik geloof ergens achterin bij Practicum; een verbeterde versie van de schakeling die in het januari-nummer stond).

• Koen_R
  • Laatst online: 29-08 10:03
Dit is het schema uit de Computer!totaal

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Galaxy/5759/schema.gif

Bij het maken van de verbinding brand een bij de verbinding de ander

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dankje Koen, scheelt mij weer skennen :)
Kaj.

• Piet Marisael
  • Laatst online: 15-05-2023
Je kan ook gewoon met een relais werken, de rode draad trekt bij verbinding het relais om en dan kun je zelfs een lamp op 220 volt laten branden.
Even de draad door trekken en bij elke telefoon een lamp plaatsen.
Het is de eenvoud zelve. :7

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Hoe zit het dan, als je beneden gaat bellen, zie je boven dan ook dat de lijn bezet is.

Heb effe het schema dat Uitvreter had gepost er tussen gezet (slaapkammer), maar zie dus niet dat er beneden gebeld gaat worden. Wel als ik zelf de hoorn oppak, Duhhhhhh.

Werkt dat schema van Koen Rotteveel wel dan, boven zien dat er beneden gebeld gaat worden.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Koen_R
  • Laatst online: 29-08 10:03
Als je twee keer het schema maakt, één keer boven en één keer beneden dan moet je volgens mij kunnen zien dat ze beneden bellen.

Verder moet je mij ook niets vragen, heb het slechts letterlijk een keer overgetekend. Misschien kan ik uitleg nog wel ergens vinden.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Als dat zou kunnen graag, heb geen problemen met het hanteren van een Soldeerknaller, ledjes, etc......, vandaar dat het me zo weird lijkt dat het werkt met behulp van 1

Mzzl Diamon

And The Only One

• Piet Marisael
  • Laatst online: 15-05-2023
Pak nou een relaitje en een paar lampjes, zo werkt elke radiostudio die wil zien of er een lijn binnenkomt of bezet is.
Bij bezet brandt het contnu en bij een binnenkomende lijn gaat hij automatisch op het belsignaal knipperen. :7

• Diamon

Diamon

The Weird One

"Even de draad door trekken en bij elke telefoon een lamp plaatsen."

Dan werkt het idee van Uitvreter beter, kun je beter daar effe 2 draden door trekken, desnoods 1 draad.

O'ja om een lamp van 220 volt via relaitje te laten aangaan, heb je een grootvermogen relai nodig, en dit kan de telefoon lijn niet trekken, ben er al eens mee bezig geweest.
Als je een laag vermogen relaitje gebruikt wil het wel, maar dan zijn de contact punten zeer snel naar de bliksem, aangezien hier dan 220 op komt te staan. (zijn ook weer oplossingen voor maar niet voor het aangegeven probleem)

Mzzl Diamon

And The Only One

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:08
Er zijn ook van die telefoonlijn-splitters te koop. Als je de telefoon dan opneemt, hoor je niets en gaat je modem lekker door.
Pagina: 1