Wel internet maar websites niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
specs:

winxp pro sp2
e-tech router 03
onboard lan

probleem:

Alle normale internet pagina's worden niet geladen, krijg ik een 404 op.
1 site werkt omdat die via poort 81 werkt.
Hier heb ik maar op 1 pc last van, het maakt ook niets uit of ik stekkers verwisssel op de router

MSN,emule,kazaa,email etc werkt wel gewoon, als ik de websites ping zijn ze ook gewoon te gebruiken.

Ik dacht dat het aan IE lag dus ben overgestapt op firefox maar dat maakt ook niets uit, als ik mijn pc reboot dan werkt het ineens wel weer allemaal (voor een minuut of 10) en dan weer problemen.

Ik heb er pas sinds een anderhalve week last van,maar heb geen nieuwe software geinstalleerd of software verwijderd,het probleem was er gewoon ineens.

en ik kan vanaf die andere pc ook niet in de router komen, kan niet connecten, dus zou je denken van verwissel de kabel, dat maakt ook niets uit, ook niet als ik een kabel van een andere pc haal.

- Ik heb adaware met de laatste nieuwe update al gedraait die kan niets vinden
- Kaspersky vindt ook totaal geen virussen
- Heb de router al gereset, en nieuwe firmware geflasht,ook dat maakt niets uit
- Er hangen nog 2 pcs aan diezelfde router en die kunnen wel gewoon internet op,vandaar uit post ik ook hier want anders is ook GoT niet te bereiken
- PCI netwerkkaart erin, zelfde probleem

[ Voor 29% gewijzigd door Hexyl op 13-09-2004 12:40 ]

Verwijderd

mischien een probleem met je porten in de router dat port 80 dichtstaat,
probeer je pc eens rechtstreeks aan je internet te hangen dan kan je kijken of het in je router zit of in je pc

edit
idd even je winxp sp2 vuurmuur proberen uit te schakelen en daarbij ook de porten te checken

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 12:42 ]

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:13

japaveh

Jield BV

Weet je zeker dat de firewall van XPpro SP2 geen roet in het eten gooit? DNS instellingen staan waarschijnlijk wel goed omdat je kunt pingen maar check dit voor de zekerheid.

Waarschijnlijk is er inderdaad een probleempje met poort 80. Werkt FTP wel?

Het feit dat het na een reboot 10 min werkt zegt mij dat het aan de PC ligt en niet aan de router

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Hexyl
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 12:37:
mischien een probleem met je porten in de router dat port 80 dichtstaat,
probeer je pc eens rechtstreeks aan je internet te hangen dan kan je kijken of het in je router zit of in je pc
Er hangen nog 2 pcs aan diezelfde router en die kunnen wel gewoon internet op,vandaar uit post ik ook hier want anders is ook GoT niet te bereiken..
japaveh schreef op 13 september 2004 @ 12:40:
Weet je zeker dat de firewall van XPpro SP2 geen roet in het eten gooit? DNS instellingen staan waarschijnlijk wel goed omdat je kunt pingen maar check dit voor de zekerheid.

Waarschijnlijk is er inderdaad een probleempje met poort 80. Werkt FTP wel?

Het feit dat het na een reboot 10 min werkt zegt mij dat het aan de PC ligt en niet aan de router
dns staan ingesteld in de router, firewall van SP2 staat uit, ook als ik het IP/DNS op de pc instel heb ik hetzelfde probleem

FTP kan wel connecten maar bij listing blijft hij hangen

Het is nogal een vervelend probleem :(

• Hexyl
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:10:09, on 14-9-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\aspnet_admin.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Winamp\winamp.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\#5 Software and Drivers\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://partydata.snt.utwente.nl:81/flock/SECTION/forum.html
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: TGTSoft Explorer Toolbar Changer - {C333CF63-767F-4831-94AC-E683D962C63C} - C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\TGT_BHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Program Files\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Toolbars\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

Kan iemand hier iets mee?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

je hijack log ziet er goed uit.

Delete je netwerk kaart eens uit je hardware lijst en restart, dan heb je TCP/IP opnieuw geinstalleerd. Die is soms brak.
edit: je had al een pci netwerk kaart gebruikt, zal dus niks uitmaken.

Misschien heeft je provider poorten dicht gegooid?, kan je wel mailen?

[ Voor 32% gewijzigd door SSH op 14-09-2004 15:28 ]

• Hexyl
SSH schreef op 14 september 2004 @ 15:27:
je hijack log ziet er goed uit.

Delete je netwerk kaart eens uit je hardware lijst en restart, dan heb je TCP/IP opnieuw geinstalleerd. Die is soms brak.
edit: je had al een pci netwerk kaart gebruikt, zal dus niks uitmaken.

Misschien heeft je provider poorten dicht gegooid?, kan je wel mailen?
Netwerk kaart deleten maakt niet uit
Nieuwe drivers voor onboard LAN geinstalleerd helpt ook niet

provider heeft poorten niet dicht gegooid, want ik kan wel mailen en de 2 andere pc's in het netwerk kunnen wel gewoon internet op

Verwijderd

Alle normale internet pagina's worden niet geladen, krijg ik een 404 op.
1 site werkt omdat die via poort 81 werkt.
Weet je zeker dat het een 404 is? Een 404 krijg je als je de server kan bereiken, maar de pagina niet gevonden kan worden.

• Hexyl
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:58:
[...]

Weet je zeker dat het een 404 is? Een 404 krijg je als je de server kan bereiken, maar de pagina niet gevonden kan worden.
Ja ok ik krijg: De pagina kan niet geladen worden controleer uw internet instellingen

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Dit kan ook het gevolg zijn van een storing bij je ISP. In het verleden heb ik het wel eens gehad dat bepaalde delen van het internet of bepaalde porten naar het internet het niet deden als er zich vage storingen voor deden (bij Casema/Cable Wanadoo). In die gevallen bleek het uiteindelijk aan een vage storing in het netwerk te liggen.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ga in Internet Explorer naar...
"Tools" (Extra in NL) -> "Internet Options" -> [TAB] Connections -> "LAN Settings" -> vink "Automaticly detect settings" uit.

Dat wil vaak helpen. Vraag me niet waarom.

• Hexyl
Bram77 schreef op 14 september 2004 @ 20:01:
Ga in Internet Explorer naar...
"Tools" (Extra in NL) -> "Internet Options" -> [TAB] Connections -> "LAN Settings" -> vink "Automaticly detect settings" uit.

Dat wil vaak helpen. Vraag me niet waarom.
staat al uit... en storing bij mijn ISP zou kunnen want gister werkte het ineens wel en nu weer niet

Verwijderd

In IE:
Ga naar Tools, dan naar 'Internet Options' en vervolgens Tabblad 'Advanced'. Daar kan je rechtsonderin laten resetten naar de defaults.

Vaak is het hiermee opgelost.

Verder weet je zeker dat het probleem hem in de pc zit, want andere pc's kunnen het wel. Het ligt dus niet aan je ISP.

• Hexyl
Het probleem is een tijdje weg geweest, zomaar ineens weg, en nu is het er ineens weer, niets geinstalleerd, en niets geuninstalleerd

Verwijderd

Ik heb hetzelde probleem gehad, het bleek dat spybot bepaalde files geïmmuniseerd had. :( Deze functie heb ik uitgeschakeld en het probleem was verholpen.

Een vriend van me heeft wel hetzelfde probleem, maar hier doet zich het probleem voor zodra Mcafee het internet op wil om updates te zoeken. Verbindig herstellen, en dan werkt alles weer. Niet de ideale manier, zelfs eens verse xp install, incl sp2 mocht niet baten.

Verwijderd

lullig altijd wel problemen met routers enzo suc6 ermee |:(

Misschien DNS protocol brak kan je alleen maar fixen om windows te formateren en opnieuw te installeren 8)7

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 23:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:23:
lullig altijd wel problemen met routers enzo suc6 ermee |:(

Misschien DNS protocol brak kan je alleen maar fixen om windows te formateren en opnieuw te installeren 8)7
Het lijkt inderdaad veel op een probleem met de DNS. Hoe heb je die ingesteld?
In mijn geval vul ik bij dns gewoon de IP van mijn router in. Maar aan de andere kant zal dat je waarschijnlijk niet veel helpen, als je opeens wel sites kon openen.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Omdat je zegt dat je andere pc's wel gewoon pagina's kunnen bekijken, kan je zelf al de conclusie trekken dat het geen storing is van de isp, of router etc.(tenzij je specifiek op je router hebt ingesteld dat ie een poort moet blokkeren voor 1 bepaalde pc)

Het probleem zit dus op je eigen PCtje. Eerste stap is dan altijd eerst op spyware/virussen scannen. Als dat niet helpt, de Virusscanners/firewalls volledig deinstalleren van je pc (dus niet alleen uitzetten). Vooral bij Norton komt het vaak voor, na een auto-update dat de internetverbinding geblokkeerd wordt....
Daarna kan je proberen dingen als tcp/ip gaan vervangen.

• Hexyl
Daarna kan je proberen dingen als tcp/ip gaan vervangen
Dit heb ik afgelopen nacht gedaan maar ook dit werkt niet, ethernetadapter ook geheel verwijderd en reinstalled,maakt niets uit...

Maxconnections heb ik ook veranderd in xpSP2,maar dat leverd geen voordeel,maar ook geen nadeel op..het werkt dus nog steeds niet

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je hebt toch niet poort 80 van die router gemaakt op een of andere manier naar die pc. (aangezien op die pc ook emule en andere applicateis draaien die van port forwarding genieten)

Enne kun je OOK niet in de web configuratie van de router komen?

Heeft je isp een proxy? vul die eens in.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Hexyl
leuk_he schreef op 24 september 2004 @ 15:48:

Enne kun je OOK niet in de web configuratie van de router komen?
Nee idd daar kan ik niet in

Verwijderd

1. kaart nok, =rot
2. kabel rot
3. installatie rot (stuurprog, rechten, etc)
4. resten van firewall, virusprogramma blokkeert
5. configuratie verbinding nok
6. router beveiliging? Kun je daarom niet met de webconfig erop?
7. ...
Zet je output van ipconfig eens hier neer.
Kun je je eigen kaart wel pingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 10:18 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 12:44

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Probeer Spybot eens.
Die haalt meer rotzooi uit je systeem dan AdAware.
Ik gebruik ze meestal ook samen... scheelt een hoop junk :)
Succes.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

tevergeefs allemaal

ik zie dat je SP2 erop hebt staan,. hiermee is het tot nu toe nog steeds onmogelijk om een webserver goed te draaien ook terwijl de firewall uitstaat,. het zit in één van de fixes die bij sp2 is meegeinstalleerd

problemen met webserver en remotedesktop en nog wat andere programma's

:(

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Misschien dat je hier nog wat aan hebt:
http://www.google.nl/sear...xe&btnG=Google+zoeken&lr=
Pagina: 1