[exim] uitgaande mail verifieren op username / password

Pagina: 1
Acties:

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo mensen,

Al geruime tijd heb ik een exim mail server draaien. Dit gaat allemaal prima en bevalt goed.

Op dit moment kan ik alleen vanaf mijn lokale netwerk mail versturen. ( gedaan dmv host_accept_relay = 127.0.0.1 : 192.168.0.0/16 : :::1 )

Nu heb ik een laptop en kan ik op school internetten. Mail ophalen gaat goed via outlook en imap. Maar versturen gaat niet omdat ik een relay denied krijg.

Dit is op zich goed maar ik wil graag WEL mail kunnen versturen. Nu dacht ik aan de outlook optie “voor uitgaande mail is verificatie vereist”. Dan kan er dus worden gecontroleerd op username / password.

Maar nu is de vraag: hoe zet ik dit aan op mijn exim mail server. Ik heb in de documentatie gezocht maar kon het niet vinden. Tevens hier op GOT kon ik niets vinden.

server:~# exim -bV
Exim version 3.35 #1 built 06-May-2004 06:57:22
Copyright (c) University of Cambridge 2001

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• x-force
DANK U, ik wiste niet zeker of het dit was...

weten jullie ook wat de plain en of login server_condition is om dit werkend te krijgen met ms outlook 2003

De standaard waarde en die uit de handleiding werkte namelijk niet.
code:
1
2
server_condition = "${if pam {$1:$2}{yes}{no}}"
server_condition = "${if crypteq{$2}{${extract{1}{:}{${lookup{$1}lsearch{/etc/exim/passwd}{$value}{*:*}}}}}{1}{0}}"

of moet ik nu juist met CRAM-MD5 gaan werken?

ik krijg nu de volgende fout melding :
535 Incorrect authentication data

[ Voor 11% gewijzigd door x-force op 13-09-2004 14:34 ]

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Ten eerste zou ik hem eens upgraden naar 4.xx reeks. 3.35 is echt te oud.
In de exim handleiding staat hier een heel mooi stukje over:
http://www.exim.org/exim-...html/spec_toc.html#TOC242

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je hebt wsl. ook deze authenticators nodig:
code:
1
Authenticators: cram_md5 plaintext spa

Zou kunnen dat je dan zelf moet gaan compilen maja succes :)

• x-force
ik gebruik debian 3.0 stabel en deze gebruikt nog 3.35. Op exim.org lees ik in derdaad dat dit een oude versie is maar schijnbaar vindt het debian team het nog niet goed genoeg :?

Maar ik zal nog maals in de documentatie duiken...

Mocht het niet lukken meld ik mij weer.

Pagina: 1